Motor / Transmisie

4.0

Pentru cei care mai au nostalgia motoarelor diesel Renault de pe Koleos, nu vă faceți speranțe prea mari. În continuare, Austral nu vine la pachet cu vreo asemenea motorizare. Mai mult decât atât, pentru moment, o versiune electrică iese din discuții.

Prin urmare, poți alege din 3 versiuni diferite, toate având urme de hibridizare. Poți opta pentru un propulsor pe benzină, de 1.3 litri, turbo mild-hybrid cu 150 sau 160 de cai putere. Dacă 160 de cai nu sunt destui, atunci poți merge pe versiunea cea mai puternică, un sistem full-hybrid, format dintr-un motor pe benzină de 1.2 litri și două motoare electrice.

Pe acesta l-am testat și noi și menționăm că îți oferă nici mai mult nici mai puțin de 200 cai putere. Pe lângă motorul termic, partea tehnică mai include un motor electric, un starter-generator și o baterie cu o capacitate netă de 1.7 kWh.

Probabil cel mai interesant aspect tehnic al lui Austral este cutia multimodală. Practic, motorul termic este combinat cu o cutie de viteze simplă, cu 4 trepte. Totodată, motorul electric are la rândul său două trepte de viteză. Împreună, acestea pot funcționa în 15 combinații diferite, fie separat, fie în paralel.

De fapt, mașina pornește întotdeauna în mod electric, deoarece nu are ambreiaj. Un alt motiv pentru care sistemul este simplu, ușor și compact. Elementul starter-generator (reprezentat de al doilea motor electric), oferă 25 de cai putere și un cuplu de 50 Nm, dar rolul lui principal este de a optimiza schimbările de treaptă în cutia multimodală. Pe lângă asta, ajută și la pornirea motorului termic, dar și la încărcarea bateriei în momentele de decelerare și frânare regenerativă.

În general, tot acest proces este foarte discret. Cu o accelerație ușoară, motorul termic pornește și se oprește mult mai des decât îți dai seama. În oraș, sistemul este silențios și extrem de lin în funcționare.

Când calci pedala la podea totul se simte natural. Motorul, deși tinde să fie destul de vocal uneori, sună plăcut. Doar atunci când ceri brusc putere sistemul pare ușor confuz. Simți cum ezită un moment în timp ce rearanjează sursele și rapoartele de putere, apoi se repornește cu un mic șoc mecanic.

În spatele volanului te poți juca cu padelele, care sunt acolo doar pentru a regla nivelul agresivității frânării regenerative. Dacă tragi de 4 ori din padela cu semnul minus, mașina intră în modul One Pedal Drive. Ai și moduri de rulare, precum Eco, Confort și Sport, care îți mai modifică puțin anumiți parametri, precum răspunsul la pedala de accelerație.

  • ds, miercuri, 12.11.2025 11:34

    La consumul declarat, fie și la cel scos la test, la 200 cp și 205 Nm nici n-ar mai fi nevoie de diesel.

  • Jian de la Calafat, miercuri, 12.11.2025 12:26

    D-le Irimia, va felicit pentru lealitate. Intr-adevar, un model ezitant care-i generator de suficiente neajunsuri. Un full-hybrid care face ca posesorul sau sa devina prizonierul urbanului, fiindca valorile de consum extraurbane sunt atat de indepartate de exigentele unui ICE aflat in deplina armonie cu posibilitatile pe care Renault le avea la dispozitia noastra pana de curand. Deh, strategia imbecila in a salva ceva ce n-a solicitat niciodata ajutor face ca satisfactiile incontestabile oferite de acele ICE veritabile sa fie brutal refuzate. Limitarea Vmax pe care Volvo a implementat-o de ceva vreme a devenit contagioasa pentru Renault? O varianta mai atractiva imi pare Symbioz full-hybrid 160, cu acel matur ICE de 1.8L., pretul fiind cu cca 7-8k mai prietenos, iar persoane avizate din Hexagon reconfirma verdictul meu: largus.fr/actualite-automobile/essai-comparatif-renault-symbioz-vs-austral-lequel-choisir-en-hybride-30042799.html