Interior

4.0

Renault 4 E-Tech împarte circa 65% dintre componente cu Renault 5 E-Tech. Inclusiv habitaclul este aproape identic. Cel puțin în partea din față, interiorul este unu la unu, cu foarte mici diferențe.

Planul general este același, scaunele sunt aceleași, distribuția butoanelor la nivelul bordului este aceeași, volanul este identic (excepție fac padelele), la fel și selectorul transmisiei care este montat în spatele volanului. Tunelul central este, de asemenea, identic.

Totuși, Renault 4 E-Tech propune o serie de materiale specifice. De departe cel mai special este denimul, o trimitere la clasicul R4 care, în accepțiunea șefului Renault de atunci, era asemănat cu o pereche de blugi, pentru că era o mașină foarte versatilă.

Antifonarea habitaclului ar putea fi îmbunătățită, având în vedere că, mai ales la viteze de autostradă intră destul de mult zgomot de vânt. Dar, până la urmă, nu este ceva neobișnuit pentru un model de segment B.

Așa cum spuneam la începutul acestui material, noul 4 electric pune accentul pe caracterul practic. Tocmai de aceea, oferă mai multe spații de depozitare decât fratele său mai mic, spații care totalizează 23.3 litri. Majoritatea dintre acestea se regăsesc în spate.

Aici, Renault 5 nu are buzunare în portiere, nu are guri de ventilație pentru pasagerii de pe banchetă și nici cotieră centrală pentru locurile din spate. Renault 4 oferă spații de depozitare în portierele spate, are guri de ventilație, vine chiar și cu o inserție de material textil pe portierele spate, însă cotiera spate îi lipsește și acestuia.

Dacă tot suntem la capitolul spațiu, trebuie să vorbim și despre cât loc au pasagerii de pe al doilea rând de scaune. Pentru că lungimea mașinii a crescut la 4.144 milimetri, iar ampatamentul la 2.624 milimetri (R5 are o lungime de 3.922 mm și un ampatament de 2.540 mm), noul 4 E-Tech este mai generos cu pasagerii din spate.

Spațiul pentru genunchi este de 16.4 cm, similar cu cel al lui Captur, iar spațiul la cap este de 85.3 cm. Din nou, similar cu cel al lui Captur. La o înălțime de 1.92 metri, nu am atins cu genunchii în scaunul din față, dar, ce-i drept, spațiul la cap a fost limitat în cazul meu.

Cu bancheta în poziție normală, volumul de încărcare al portbagajului este de 420 de litri, dintre care 44 de litri sunt rezervați pentru un spațiu de depozitare de sub podea, ideal pentru a stoca cablurile de încărcare.

Una dintre calitățile noului 4 E-Tech este că hayonul se extinde până la spoilerul spate, astfel că pragul de încărcare are o înălțime de doar 61 de centimetri, cu 10 cm mai puțin decât modelele concurente. În plus, portbagajul este foarte util, având 4 cârlige de ancorare, două cârlige din plastic pentru pungi și o bandă elastică pentru a ține obiectele pe loc.

Mai mult, hayonul este cu acționare electrică, o dotare care îi lipsește lui Renault 5 E-Tech.

Noul Renault 4 este la fel de versatil ca și vechiul 4. Dacă rabatezi bancheta și scaunul pasagerului din dreapta, poți încărca obiecte cu o lungime de 2.2 metri. De pildă, o placă de surf sau un dulap de mici dimensiuni.

Alfa Romeo Junior Elettrica și Opel Mokka E oferă un portbagaj de 400, respectiv 310 litri. Ford Puma Gen-E este câștigător din acest punct de vedere: portbagajul oferă 523 de litri pentru bagaje, iar spațiul de depozitare de sub capotă (frunk) plusează cu alți 43 de litri.

  • Matei_cel_nou, luni, 26.05.2025 13:30

    O mașină foarte reușită, ca și R5.

  • Jian de la Calafat, luni, 26.05.2025 21:02

    A ajuns R4e sa faca meci nul cu masa proprie a unui Talisman Tce 225! E clar. Renault este pe drumul cel bun.....:-) R4e ramane o calomnie care nu face decat sa reconfirme autocratia deciziilor tembele. Da, asta-i stare de fapt atunci cand nu exista alternativa, atunci cand suntem obligati sa digeram exclusiv abordarea EV. Tce 90 /110 sunt doua motorizari care se mulau perfect pe R4, ca sa nu mai amintesc ca-n atat de necesarele abordari ICE acest model legendar devenea si considerabil mai accesibil.

  • zarnesteanu, luni, 26.05.2025 22:32

    Mie imi place foarte mult. Nu doar ca isi respecta traditia, dar R4 se vrea varianta practica a lui R5. Masinuta are tot ce-i trebuie in afara de range. E prea putin pentru 2025, ar trebui un minim 480-500km. Daca ar avea si o viteza de incarcare buna, ar mai fi o singura problema pentru cei care stau la bloc: reteaua de incarcare. Nu stiu cum e situatia in Europa, dar in America de Nord lucrurile merg din ce in ce mai bine. Dar, ca si aici, daca ai casa si poti incarca relativ ieftin, nu vad de ce nu te-ai descurca cu un R4/R5 intr-un oras european. As zice chiar ca sunt perfecte pentru mediul urban. Sorry @Jian, n-am vrut sa pun sare pe rana :)

  • Trilulilu, luni, 26.05.2025 23:49

    400 km range declarat, dar în realitate undeva pe la jumătate?! Tragic. După ce am citit asta, restul este inutil.

  • Elektrikkk, marţi, 27.05.2025 00:00

    Nu sunt fan Renault dar R5 foarte reușită iar R4 şi mai şi !! Bravo Renault ! Plus, consumul de 16 kwh / 100 km pe autostradă este foarte bun !! Oricum la un mers real mediu oraş / autostradă ai un 300 km asiguraţi, ceea ce pentru România este îndeajuns.

  • Alin, marţi, 27.05.2025 19:40

    Ahahahha, ce preturi de nebuni. Pret de pornire 35.000 euro. Ahahha, pt o tigaie lowcost, Pret corect 10.000 euro cu indulgenta. si maxim 12k Acum intelegem de ce urla hotii astia imputiti la politicienii UE ca nu vor masini din china. Piata libera e buna numai cand castiga ei, dar cand concurenta e corecta, nu le convine, ca vor sa se imbuibe pana explodeaza profitul din ei. Cum mah, sa ceri 37.000 eur pe tigaia asta. Mai ai vreo 2000 euro si cumperi tesla 3, care e lider ca electric, iun toate aspectele.