
Interior
Renault 4 E-Tech împarte circa 65% dintre componente cu Renault 5 E-Tech. Inclusiv habitaclul este aproape identic. Cel puțin în partea din față, interiorul este unu la unu, cu foarte mici diferențe.
Planul general este același, scaunele sunt aceleași, distribuția butoanelor la nivelul bordului este aceeași, volanul este identic (excepție fac padelele), la fel și selectorul transmisiei care este montat în spatele volanului. Tunelul central este, de asemenea, identic.
Totuși, Renault 4 E-Tech propune o serie de materiale specifice. De departe cel mai special este denimul, o trimitere la clasicul R4 care, în accepțiunea șefului Renault de atunci, era asemănat cu o pereche de blugi, pentru că era o mașină foarte versatilă.
Antifonarea habitaclului ar putea fi îmbunătățită, având în vedere că, mai ales la viteze de autostradă intră destul de mult zgomot de vânt. Dar, până la urmă, nu este ceva neobișnuit pentru un model de segment B.
Așa cum spuneam la începutul acestui material, noul 4 electric pune accentul pe caracterul practic. Tocmai de aceea, oferă mai multe spații de depozitare decât fratele său mai mic, spații care totalizează 23.3 litri. Majoritatea dintre acestea se regăsesc în spate.
Aici, Renault 5 nu are buzunare în portiere, nu are guri de ventilație pentru pasagerii de pe banchetă și nici cotieră centrală pentru locurile din spate. Renault 4 oferă spații de depozitare în portierele spate, are guri de ventilație, vine chiar și cu o inserție de material textil pe portierele spate, însă cotiera spate îi lipsește și acestuia.
Dacă tot suntem la capitolul spațiu, trebuie să vorbim și despre cât loc au pasagerii de pe al doilea rând de scaune. Pentru că lungimea mașinii a crescut la 4.144 milimetri, iar ampatamentul la 2.624 milimetri (R5 are o lungime de 3.922 mm și un ampatament de 2.540 mm), noul 4 E-Tech este mai generos cu pasagerii din spate.
Spațiul pentru genunchi este de 16.4 cm, similar cu cel al lui Captur, iar spațiul la cap este de 85.3 cm. Din nou, similar cu cel al lui Captur. La o înălțime de 1.92 metri, nu am atins cu genunchii în scaunul din față, dar, ce-i drept, spațiul la cap a fost limitat în cazul meu.
Cu bancheta în poziție normală, volumul de încărcare al portbagajului este de 420 de litri, dintre care 44 de litri sunt rezervați pentru un spațiu de depozitare de sub podea, ideal pentru a stoca cablurile de încărcare.
Una dintre calitățile noului 4 E-Tech este că hayonul se extinde până la spoilerul spate, astfel că pragul de încărcare are o înălțime de doar 61 de centimetri, cu 10 cm mai puțin decât modelele concurente. În plus, portbagajul este foarte util, având 4 cârlige de ancorare, două cârlige din plastic pentru pungi și o bandă elastică pentru a ține obiectele pe loc.
Mai mult, hayonul este cu acționare electrică, o dotare care îi lipsește lui Renault 5 E-Tech.
Noul Renault 4 este la fel de versatil ca și vechiul 4. Dacă rabatezi bancheta și scaunul pasagerului din dreapta, poți încărca obiecte cu o lungime de 2.2 metri. De pildă, o placă de surf sau un dulap de mici dimensiuni.
Alfa Romeo Junior Elettrica și Opel Mokka E oferă un portbagaj de 400, respectiv 310 litri. Ford Puma Gen-E este câștigător din acest punct de vedere: portbagajul oferă 523 de litri pentru bagaje, iar spațiul de depozitare de sub capotă (frunk) plusează cu alți 43 de litri.
O mașină foarte reușită, ca și R5.