Motor / Transmisie
Deocamdată, versiunea facelift a lui Macan poate fi comandată în două versiuni: cea de bază (denumită Macan și atât), cu motor cu patru cilindri, și Macan S - testată de noi - versiunea V6 de 3.0 litri. Un motor care plusează la nivel dinamic și al resurselor atât față de varianta de pornire, cât și față de anteriorul Macan S, adică modelul pe care îl înlocuiește direct.
Apropo de schimbări: motorul V6 turbo de pe noul Macan S facelift este o unitate complet nouă care găzduiește turbina twin-scroll în zona centrală dintre bancurile de cilindri, artificiu care are un efect pozitiv asupra timpului de reacție și al distribuției maselor în zona blocului motor. Și, deci, asupra dinamicii, spun inginerii Porsche. Noul motor dezvoltă 354 de cai putere (plus 14 față de versiunea pre-facelift) și garantează - atât dinamic, cât și acustic - că avem în față din nou campionul absolut al senzațiilor în categoria SUV-urilor sportive de dimensiuni compacte.
Asta pentru că întreg cuplul de 480 Nm este resimțit încă de la ieșirea din zona de ralanti, adică undeva puțin peste 1300 rpm, ceea ce îți oferă senzații sportive încă de la primul milimetru al cursei pedalei de accelerație. E o îmbunătățire majoră față de anteriorul Macan S, care atingea momentul maxim undeva la 1000 de turații mai sus.
Senzațiile tari se resimt în special în modurile Sport și Sport+, în care întârzierea turbinei e mai puțin palpabilă decât în modul de rulare Comfort. Cel mai probabil, însă, Macan S va rula în viața de zi cu zi în majoritatea timpului în modul Comfort, ceea ce va însemna că la turații reduse vei aștepta vreme de câteva momente până când transmisia PDK cu dublu ambreiaj și 7 trepte își va calcula pașii în caz de kickdown.
Indiferent de modul de rulare, dacă ai optat pentru pachetul Sport Chrono ai pe volan un buton magic. Se numește Sport Response și, o dată apăsat, transformă mașina timp de 20 de secunde în bestie care pune la dispoziție toate resursele mașinii în cel mai agresiv setup al șasiului, direcției, transmisiei și motorului. E un soi de "Buton NOS" al jocurilor video din copilărie, doar că te ajută în depășiri, de exemplu.
În cazul ambelor versiuni de motorizare, transmisia împarte resursele între punți variabil, în funcție de situație și de nevoi. Însă dacă spatele poate prelua în caz de necesitate toată puterea disponibilă, fața poate aduna până la maximum 70% din resurse. ADN-ul sportiv își face simțită astfel prezența în momentele extreme în care încerci să apelezi la capacitatea lui Macan S de a-ți provoca talentul de pilot.
Diferența față de versiunea pre-facelift a lui Macan S este legată de modul în care mașina pune puterea pe asfalt. Dacă mașina avea un comportament exploziv până acum, fiind pe alocuri un hot hatch ieșit din tipare, în varianta post-facelift vorbim de un Macan care-și calculează mai bine modul în care pune la dispoziție resursele, urcând liniar și fără artificii inutile spre punctul de putere maximă.
Superba masina, superba locatie. Masina din pct. meu de vedere nu are defect. Nici prima serie nu mi s-a parut sa aiba. Dar acest facelift ia rezolvat micile imperfectiuni. Display-ul de ex. era cam mic la cel vechi...acum e ideal. Stopurile nu prea erau ok separate...acum arata mai bine cu ele unite. Ce sa mai...suv-ul perfect. Sau ma rog...crossover-ul.