Interior

5.0

Odată ajuns în cabină, vei observa și mai mult diferențele față de modelul anterior, pentru că Porsche a decis să aducă Macan în rând cu celelalte oferte din gamă.

A fost odată o eră, în care modelele Porsche erau cunoscute pentru puzderia de butoane așezate meticulos în jurul șoferului. Fiecare funcție a mașinii avea un buton dedicat, ceea ce a dus la numeroase critici și glume pe seama producătorului din Stuttgart. Cu toate acestea, în ultimii ani, modelele Porsche au început să primească o abordare diferită, concentrată mai mult pe suprafețe tactile și ecrane. Macan era, însă, ultimul mohican din acest punct de vedere, foarte probabil din cauza platformei mai vechi pe care este bazat. Odată cu acest facelift, micul SUV a trecut în era tactilă.

Consola centrală este mult mai simplă, ordonată și tehnologizată. Aici, în jurul schimbătorului, care a rămas aproape neschimbat, găsești tot ce ai nevoie pentru a controla diversele funcții ale mașinii. Numai că, acum, nu mai există butoane fizice, ci doar zone sensibile la atingere. Toată această arie va fi, cu siguranță, un magnet pentru amprente și praf. Dar totul arată mult mai bine ca înainte.

Chiar și bordul a fost subtil modificat, butoanele fizice de pe el fiind reduse la doar două, rotative, cu rol de ajustare a volumului și a piesei/stației radio. Eu sunt fanul acestei abordări, preferând oricând un buton rotativ pentru volum, în fața unuia tactil, de orice fel.

În rest, ecranul sistemului multimedia a rămas la fel, asemenea instrumentarului de bord, care este în continuare parțial analog. Turometrul și vitezometrul au acele clasice, la pachet cu fontul faimos Porsche, în timp ce în partea dreaptă ai un ecran care afișează diferite informații utile cu privire la mașină.

Finisajele și materialele folosite rămân de referință în segment, Macan fiind departe de competiție în acest sens. Modelul nostru de test a fost îmbrăcat în piele roșie aproape complet, de la scaune, la panourile ușilor, pentru un contrast puternic cu exteriorul negru al mașinii. Calitatea pielii, a ornamentelor și a îmbinărilor sunt fără de cusur.

Scaunele oferă susținere exemplară, iar spațiul, cel puțin pentru cei din față, este îndestulător. Probleme din acest punct de vedere vor avea cei de pe locurile din spate, mai ales dacă vor călători alături de oameni de peste 1.8 metri înălțime, așezați pe locurile din față. Într-un astfel de scenariu, spațiul la picioare devine limitat. Din acest punct de vedere, modele precum X3 sau GLC oferă cu siguranță mai mult, în timp ce un E-Pace este la același nivel cu Macan.

Spațiul de depozitare este destul de limitat la interior, dar Macan compensează cu un portbagaj care însumează o valoare decentă: 488 de litri. E drept, este mai puțin decât oferă X3 sau GLC (550 litri), în timp ce E-Pace este liderul segmentului din acest punct de vedere, cu 600 de litri.

  • idic, luni, 24.01.2022 15:25

    Porsche tinde către statutul de marcă low-cost al grupului Volkswagen.

  • Kirotractor, marţi, 25.01.2022 09:36

    Mai zisei parcă p-aici că un Audi A4 Allroad similar (45 TFS 265 PS quattro ultra MHEV S tronic) e mult superior ca spațiu, consum ȘI performanțe. Singurul capitol la care-i mult inferior (aritmetic vorbind) rămâne prețul. Plus că n-are opționale gen cusături colorate la 4.300 € papiota sau o siglă ”puternică”, vorba Scorpionului Negru = Corocșenie zis Elitistu” Mai Superior Nouă. :-)

  • quest, marţi, 25.01.2022 10:36

    @GN "secretul longevitatii" cui?

  • Octavian, marţi, 25.01.2022 10:38

    "Masă proprie (kg) 1.870" - de aici pleaca si problema consumului. Sta bine la confort si siguranta dar e penalizata la consum. Ca o paranteza, Dacia aia noua Jogger parca avea ~1.200 Kg. E adevarat cu motor 1/2 fata de asta si fara 4x4 dar ca dimensiuni e chiar mai mare.

  • @Octavian, marţi, 25.01.2022 10:54

    pare mai mare dar nu este, verifica cifrele, doar ampatamentul e mai lung cu 10 cm la jogger

  • Tatraurs, marţi, 25.01.2022 13:56

    Meamaa,"Porșe" vad ca se face de saga cu fiecare nou model de suv. Motor de doi litri pe ditai cutia de doua tone,asta are sportivitatea mea dupa ce-am duc 10 toiuri de tuica la gura,2000cmc si 100 000 euro,asta emasina de mall,de fitze,de amanta de patron de centru de testare covrig,apropo,nu mai are butoane fizice,sa le vedeti pe duamnele cu unghii false de 2 cm cum incearca sa regleze caldura sa bata mai spre botox,sau mai bine nu.Vad ca puterea maxima o face in casuta cu date tehnice la 5000ture,nu prea cred ca are puterea maxima acolo cand in poze vad ca rosu incepe pe bord de la 7000rpm. Probabil e constant pana acolo de la 5000 ca doar e motor turbo. La suta de mii de cocleti puteau pune si ei macar un capac de motor mai acatarii,pare luat din targul Vitan de la tunerii oficiali de Dacii Nova Gti.. in alta ordine de idei,de cand n-am mai intrat pe aici vad ca nu mai pot vota,o fi de la mine ca n-am "țertificat"!

  • schumi, vineri, 28.01.2022 17:09

    Ar fi trebuit ca macar la performante sa faceti comparatia si cu Alfa Romeo Stelvio (motor 2.0 turbo, 280CP, 0-100 in 5.5s). Invers, cand faceti review-ul unei Alfa Romeo mereu comparati cu corespondentele germane. Ma intreb cat de obiective sunt aceste review-uri. 4.4 este un scor inadmisibil de mare pentru acest model de Porsche.

  • Andrei, vineri, 04.02.2022 14:00

    E referinta in materie de condus printre SUV-uri, dar motorul de doi litri e o bataie de joc pentru un Porsche, ca atare asta nu e un Porsche veritabil, desi matura pe jos cu orice incearca sa creeze concurenta.

  • vindicomvs, joi, 17.02.2022 10:59

    Pacat ca nu ati testat si voi varianta S macar. Nu inteleg ce se crizeaza astia pe aici, 265 CP este prea putin pentru un entry level? Dar daca le dai pe mana ceva de 200 cp se simt ca in ferrari. Macanul este o masina care se conduce superb, ai parte de o masina sport si totusi e un SUV, este o senzatie unica. Vorbesc in calitate de posesor deja de 5 ani.