Porsche 911 Speedster

4.0 510CP

Tinuta de drum

5.0

911 Speedster este o mașină construită pentru a fi condusă. Oricât de neplăcut ar suna pentru cei care o vor ține în garaje și colecții. 

Iar asta înseamnă că, în ciuda originilor sale inspirate din motorsport, mașina este una cât se poate de maleabilă și de personalizabilă în funcție de stilul de condus al fiecăruia. Da, în spatele scaunelor dorm latent 510 cai putere, dar suspensiile nu te vor deranja în orașe, zgomotul pe care-l generează acestea este minim, iar direcția este fabuloasă și ușor de înțeles chiar și pentru începători.

Imediat ce ieși din jungla orașului și ajungi pe șoselele de munte, 911 Speedster se dezlănțuie dansând pe viraje, dezvăluindu-și personalitatea. Mașina este dotată standard cu roți directoare spate, ceea ce oferă un plus de agilitate pe viraje, iar șasiul are la bază versiunea GT3 (sau R, dacă vreți) a lui 911. Tot în versiunea standard vin și frânele ceramice care îți permit jonglerii altfel imposibile pe decelerare atunci când mașina s-a încălzit și e gata de spectacol.

Bineînțeles că 911 Speedster beneficiază de întregul know-how Porsche când vine vorba de sistemele electronice de asistență activă. Pachetul PSM (Porsche Stability Management) are setări asortate cu funcția sportivă intrinsecă a mașinii, iar pachetul PTV Plus (Porsche Torque Vectoring Plus) vine cu un diferențial mecanic blocant asimetric pe puntea spate, element care îmbunătățește stabilitatea și aderența în viraje.

Trecând peste toate aceste elemente "listabile", mașina este o impecabilă demonstrație de măiestrie la nivel dinamic. Ajutați de garda la sol coborâtă cu 2.5 centometri, de elemente de caroserie din fibră de carbon și de artificii low-weight care au dus la scăderea cu 10 kilograme a masei sistemului de evacuare în ciuda integrării a două filtre de particule și a implementării unui plafon textil cu mecanism manual de rectractare, 911 Speedster este mai ușor decât modelele din care este inspirat. Iar cele doar 1465 de kilograme se traduc printr-o mașină care se agață de banda de rulare în viraje, limitele extreme ale aderenței fiind greu de atins dacă nu-ți propui cu adevărat asta. Chiar dacă roțile care-ți învârt mințile sunt cele din spate.

În ceea ce privește direcția, inginerii care s-au ocupat de acest aspect ar putea fi angajați fără probleme la calibrarea roboților cu ajutorul cărora chirurgii fac operații pe cord deschis. 

  • dan_grc, miercuri, 22.05.2019 09:47

    Cine ti-a cerut să împarți această experiență cu noi ? :).

  • ignis, miercuri, 22.05.2019 10:43

    La banii ăia îți poți lua vreo 15 Dustere. (și nici măcar nu s-au obosit să monteze un radio acolo) Na, c-am zis-o :) Asta e ca sticla de vin de 50.000 dolari, numai pentru connoisseurs. Parcă am fost spectatori la o degustare de vinuri fine. Îi vedem pe ăia cum plimbă vinul prin gură și-și dau ochii peste cap de plăcere și noi înghițim în sec. Hai să ne întoarcem la zaibărul nostru,

  • Kirotractor, miercuri, 22.05.2019 10:46

    Acesta nu este un comentariu. :-) Fiindcă orice am scrie n-ar putea completa descrierea senzațiilor trăite de Mircea pe bune. Și atât de plastic redate (btw,, sper să fie pe terminate munca ta / voastră cu faceliftul site-ului, ca să te citim mai des.) Nici nu se pun deci cele câteva glitch-uri (= litere sau cuvinte schimbate/uitate, autorul fiind probabil încă *în transă* - ex.: parbrizul este mai PUȚIN înclinat ca al coupe-ului). Mai important e că scopul testului a fost atins -- pt. mine cel puțin: să nu-mi mai doresc neapărat ceva ture cu Speedsterul. :-) Fiindcă să-l cumpăr chiar nu mi-aș dori, sincer. Din simplul motiv c-ar trebui să fac întâi cel puțin de 5-6x mai mulți bani decât prețul (multi-task fezabil, dar care m-ar face de 50-60x mai egoist-egocentric decât permis de lege... aia karmică, evident. :-)) Nu mai zic că m-aș gândi obsesiv la ce-ar face așa-zisul Stat cu TVA-ul care, spre deosebire de profitul Porsche echivalent, nu-mi pare deloc meritat. Adică vreo 60.000 euro -- egal plata vreunei mega-pensii speciale pe 5-6 luni?! Ori a vreunui micuț contract fără licitație de max. 40K efectiv cheltuiți la 20K șpagă ?! Gata cu politichia însă -- hidoșenia ei nu dă bine, fie și-n subsolul unui asemenea articol... oniric aproape.

  • adi_10, miercuri, 22.05.2019 11:08

    8400 rpm:))))...uh lala....stiti ce mi se pare amuzant?!...faptul ca masina asta in timp...arata aproximativ la fel. Ca forma si aspect ma refer evident. Nu vezi diferente mari intre un model de acum 20 de ani si acesta din testul vostru. Dar nu o zic in sens rau, e doar o precizare. Sunt convins ca este o adevarata placere pt orice om sa conduca o asa masina. Dar totusi pretul putea fi un pic mai mic, nu credeti?

  • Laura, miercuri, 22.05.2019 11:50

    asta nu e un test-drive la fel cum, judecand dupa limbajul folosit, asta nu e un articol jurnalistic, e un comentariu de blogger ...

  • Andrei, miercuri, 22.05.2019 12:22

    911- ele asta, e unul din motivele pt. care iti doresti sa fi bogat ! Si cica banii nu aduc fericirea :)) ce gogomanie de vorba :)).

  • zamaraii, miercuri, 22.05.2019 13:59

    Ahh, ultimele doua poze mi-au amintit de NFS Porsche 2000. As vrea sa conduc modelul nou macar intr-o reeditare a jocului care sa includa toate modele noi, dar nici macar acolo nu se intrevad sanse...:((

  • zarnesteanu, miercuri, 22.05.2019 15:28

    Un clasic in viata. Mai ales decapotabil :):):) Porsche si italiencele cred ca sunt singurele care m-ar face sa trec vreodata de partea cealalta a baricadei. Sper ca macar odata in viata sa pun mana pe unul macar vreo cateva luni.