Porsche 911 Speedster

4.0 510CP

Calitate / Pret

5.0

În prima fază, am intenționat să formulez întreg testul cu 911 Speedster ca pe o scrisoare deschisă dedicată lui Ion Țiriac. Adică titlul ar fi trebuit să fie "În atenția domnului Țiriac", iar continuarea să fie o expunere de motive pentru care această mașină TREBUIE să facă parte din colecția sa de mașini expuse la Otopeni. Mai ales că nu s-ar simți deloc singură între raritățile Porsche (și nu numai) pe care le expune acolo.

Nu știu dacă ar fi fost o idee mai bună decât această abordare clasică - pe care am preferat-o pentru că personajul principal al poveștii este, totuși, mașina asta fabuloasă - dar ideea rămâne.

La un preț de pornire de aproape 280.000 de euro la care se adaugă elemente suplimentare deloc ieftine, mașina va costa în medie în jur de 310.000 de euro, anticipează cei de la Porsche. 

Din punctul meu de vedere, cel mai dezirabil element suplimentar este pachetul estetic Heritage. Acesta este prezent în premieră pe gama Porsche și oferă o intrepretare modernă a elementelor estetice la modă în anii '50-'60. Doar numărul de pe portiere și capotă este personalizabil în funcție de dorința clientului, pachetul venind în rest în "versiune standard": elemente albe pe o caroserie gri, un logo Speedster auriu, plus o serie de elemente specifice la interior. Pachetul Heritage este construit de Porsche Exclusive Manufaktur, divizia de personalizare a mărcii germane.

Ca element anectodic, aflați că primul Speedster (construit pe baza lui 356) a costat 3000 de dolari, era de fapt o versiune mult simplificată și mai ieftină a modelului coupe și a fost comandată de Max Hoffmann, un dealer Porsche din SUA. În ciuda faptului că marca germană a construit mașina respectivă fără planuri mari, 356 1500 Speedster și liniile sale au devenit unul dintre simbolurile Hollywood-ului după ce un exemplar a ajuns pe mâinile lui James Dean.

Așa că uneori nu e cum ți le pregătești, ci mai degrabă cum ai norocul să le nimerești.

P.S. De ce are 5 stele la preț? Pentru că e una dintre puținele mașini care la anul va costa mai mult decât costă acum. Iar peste 20 de ani mult mai mult. Așa că, dacă gândești la nivel istoric, e mai degrabă o ofertă excelentă.

  • dan_grc, miercuri, 22.05.2019 09:47

    Cine ti-a cerut să împarți această experiență cu noi ? :).

  • ignis, miercuri, 22.05.2019 10:43

    La banii ăia îți poți lua vreo 15 Dustere. (și nici măcar nu s-au obosit să monteze un radio acolo) Na, c-am zis-o :) Asta e ca sticla de vin de 50.000 dolari, numai pentru connoisseurs. Parcă am fost spectatori la o degustare de vinuri fine. Îi vedem pe ăia cum plimbă vinul prin gură și-și dau ochii peste cap de plăcere și noi înghițim în sec. Hai să ne întoarcem la zaibărul nostru,

  • Kirotractor, miercuri, 22.05.2019 10:46

    Acesta nu este un comentariu. :-) Fiindcă orice am scrie n-ar putea completa descrierea senzațiilor trăite de Mircea pe bune. Și atât de plastic redate (btw,, sper să fie pe terminate munca ta / voastră cu faceliftul site-ului, ca să te citim mai des.) Nici nu se pun deci cele câteva glitch-uri (= litere sau cuvinte schimbate/uitate, autorul fiind probabil încă *în transă* - ex.: parbrizul este mai PUȚIN înclinat ca al coupe-ului). Mai important e că scopul testului a fost atins -- pt. mine cel puțin: să nu-mi mai doresc neapărat ceva ture cu Speedsterul. :-) Fiindcă să-l cumpăr chiar nu mi-aș dori, sincer. Din simplul motiv c-ar trebui să fac întâi cel puțin de 5-6x mai mulți bani decât prețul (multi-task fezabil, dar care m-ar face de 50-60x mai egoist-egocentric decât permis de lege... aia karmică, evident. :-)) Nu mai zic că m-aș gândi obsesiv la ce-ar face așa-zisul Stat cu TVA-ul care, spre deosebire de profitul Porsche echivalent, nu-mi pare deloc meritat. Adică vreo 60.000 euro -- egal plata vreunei mega-pensii speciale pe 5-6 luni?! Ori a vreunui micuț contract fără licitație de max. 40K efectiv cheltuiți la 20K șpagă ?! Gata cu politichia însă -- hidoșenia ei nu dă bine, fie și-n subsolul unui asemenea articol... oniric aproape.

  • adi_10, miercuri, 22.05.2019 11:08

    8400 rpm:))))...uh lala....stiti ce mi se pare amuzant?!...faptul ca masina asta in timp...arata aproximativ la fel. Ca forma si aspect ma refer evident. Nu vezi diferente mari intre un model de acum 20 de ani si acesta din testul vostru. Dar nu o zic in sens rau, e doar o precizare. Sunt convins ca este o adevarata placere pt orice om sa conduca o asa masina. Dar totusi pretul putea fi un pic mai mic, nu credeti?

  • Laura, miercuri, 22.05.2019 11:50

    asta nu e un test-drive la fel cum, judecand dupa limbajul folosit, asta nu e un articol jurnalistic, e un comentariu de blogger ...

  • Andrei, miercuri, 22.05.2019 12:22

    911- ele asta, e unul din motivele pt. care iti doresti sa fi bogat ! Si cica banii nu aduc fericirea :)) ce gogomanie de vorba :)).

  • zamaraii, miercuri, 22.05.2019 13:59

    Ahh, ultimele doua poze mi-au amintit de NFS Porsche 2000. As vrea sa conduc modelul nou macar intr-o reeditare a jocului care sa includa toate modele noi, dar nici macar acolo nu se intrevad sanse...:((

  • zarnesteanu, miercuri, 22.05.2019 15:28

    Un clasic in viata. Mai ales decapotabil :):):) Porsche si italiencele cred ca sunt singurele care m-ar face sa trec vreodata de partea cealalta a baricadei. Sper ca macar odata in viata sa pun mana pe unul macar vreo cateva luni.