Porsche 911 Speedster

4.0 510CP

Interior

4.5

Spre deosebire de masiva majoritate a mașinilor care pot fi cumpărate în România, Porsche 911 Speedster nu este o sumă de elemente care dau un preț de achiziție. De fapt, sentimentul pregnant pe care-l ai în mașina asta este că cei de la Porsche au stabilit prețul și abia apoi au construit mașina. Pentru că oricât ai aduna jante, butoane, suspensii și faruri, povestea în posesia căreia intri prin achiziția lui Speedster este inestimabilă.

Da, Speedster este o mașină dedicată celor care știu să aprecieze povestea din spatele mașinii, nu un simplu excel care are la capăt o rubrică denumită "Total".

În această cheie trebuie văzute anumite caracteristici "ciudate" ale lui Speedster. Așa cum este gaura pe care o primești în mijlocul bordului, acolo unde în mod normal se află display-ul sistemului multimedia al celor de la Porsche. El este disponibil opțional (gratuit), dar cei care s-au ocupat de acest proiect spun că se așteaptă ca doar jumătate dintre clienți să opteze pentru pachetul care include un bord "modern". 

Chintesență a sportivității și tribut adus istoriei. Așa că inevitabilele întrebări de genul "Cum să n-ai sistem multimedia în 2019 pe o mașină care costă atât?" trebuie înlocuite cu "Cum de-au avut oamenii ăștia curajul să readucă spiritul pur al mașinilor sport de odinioară în anul 2019, când suntem încojurați de tehnologie?". Până la urmă, totul e o chestiune de opțiune și de unghi de abordare.

În rest, 911 Speedster este un 911 cu o serie de îmbunătățiri dedicate - evident - sportivității. Scaunele care par transplantate dintr-o mașină de circuit sunt impecabile pe viraje și nu m-au deranjat câtuși de puțin în cele 3 ore în care am avut plăcerea de a conduce această mașină. E posibil să fie de la adrenalină, totuși. Habitaclul este dominat de nuanțe închise, cusăturile roșii contrastante îți amintesc că nu ești într-un Porsche oarecare (of, ce expresie!), iar mânerele clasice ale ușilor au fost înlocuite de "lațuri" textile. Există și două pseudo-scaune în spatele scaunelor din față. Și le spun pseudo-scaune doar pentru că sunt de fapt niște zone de depozitare care seamănă cu un șezut.

Pentru cei cărora le place să caute indicii istorice, indicatoarele de bord au ace albe și cifre verzi, așa cum se întâmpla pe 356 Speedster în 1954. Iar logo-ul Speedster de pe scaune și planșa de bord este asortat cu o plăcuță care atestă faptul că mașina face parte dintr-o serie limitată. Un soi de dovadă nefiscală pentru cele peste 270.000 de euro pe care le plătești ca să ai în garaj această mașină.

  • dan_grc, miercuri, 22.05.2019 09:47

    Cine ti-a cerut să împarți această experiență cu noi ? :).

  • ignis, miercuri, 22.05.2019 10:43

    La banii ăia îți poți lua vreo 15 Dustere. (și nici măcar nu s-au obosit să monteze un radio acolo) Na, c-am zis-o :) Asta e ca sticla de vin de 50.000 dolari, numai pentru connoisseurs. Parcă am fost spectatori la o degustare de vinuri fine. Îi vedem pe ăia cum plimbă vinul prin gură și-și dau ochii peste cap de plăcere și noi înghițim în sec. Hai să ne întoarcem la zaibărul nostru,

  • Kirotractor, miercuri, 22.05.2019 10:46

    Acesta nu este un comentariu. :-) Fiindcă orice am scrie n-ar putea completa descrierea senzațiilor trăite de Mircea pe bune. Și atât de plastic redate (btw,, sper să fie pe terminate munca ta / voastră cu faceliftul site-ului, ca să te citim mai des.) Nici nu se pun deci cele câteva glitch-uri (= litere sau cuvinte schimbate/uitate, autorul fiind probabil încă *în transă* - ex.: parbrizul este mai PUȚIN înclinat ca al coupe-ului). Mai important e că scopul testului a fost atins -- pt. mine cel puțin: să nu-mi mai doresc neapărat ceva ture cu Speedsterul. :-) Fiindcă să-l cumpăr chiar nu mi-aș dori, sincer. Din simplul motiv c-ar trebui să fac întâi cel puțin de 5-6x mai mulți bani decât prețul (multi-task fezabil, dar care m-ar face de 50-60x mai egoist-egocentric decât permis de lege... aia karmică, evident. :-)) Nu mai zic că m-aș gândi obsesiv la ce-ar face așa-zisul Stat cu TVA-ul care, spre deosebire de profitul Porsche echivalent, nu-mi pare deloc meritat. Adică vreo 60.000 euro -- egal plata vreunei mega-pensii speciale pe 5-6 luni?! Ori a vreunui micuț contract fără licitație de max. 40K efectiv cheltuiți la 20K șpagă ?! Gata cu politichia însă -- hidoșenia ei nu dă bine, fie și-n subsolul unui asemenea articol... oniric aproape.

  • adi_10, miercuri, 22.05.2019 11:08

    8400 rpm:))))...uh lala....stiti ce mi se pare amuzant?!...faptul ca masina asta in timp...arata aproximativ la fel. Ca forma si aspect ma refer evident. Nu vezi diferente mari intre un model de acum 20 de ani si acesta din testul vostru. Dar nu o zic in sens rau, e doar o precizare. Sunt convins ca este o adevarata placere pt orice om sa conduca o asa masina. Dar totusi pretul putea fi un pic mai mic, nu credeti?

  • Laura, miercuri, 22.05.2019 11:50

    asta nu e un test-drive la fel cum, judecand dupa limbajul folosit, asta nu e un articol jurnalistic, e un comentariu de blogger ...

  • Andrei, miercuri, 22.05.2019 12:22

    911- ele asta, e unul din motivele pt. care iti doresti sa fi bogat ! Si cica banii nu aduc fericirea :)) ce gogomanie de vorba :)).

  • zamaraii, miercuri, 22.05.2019 13:59

    Ahh, ultimele doua poze mi-au amintit de NFS Porsche 2000. As vrea sa conduc modelul nou macar intr-o reeditare a jocului care sa includa toate modele noi, dar nici macar acolo nu se intrevad sanse...:((

  • zarnesteanu, miercuri, 22.05.2019 15:28

    Un clasic in viata. Mai ales decapotabil :):):) Porsche si italiencele cred ca sunt singurele care m-ar face sa trec vreodata de partea cealalta a baricadei. Sper ca macar odata in viata sa pun mana pe unul macar vreo cateva luni.