Design
Deși poate părea surprinzător, 911 reprezintă mereu o provocare în materie de design. De ce? Pentru că trebuie să nu se îndepărteze prea mult de formele tradiționale, dar, în același timp, să arate și foarte actual, diferit de vechiul model. Pentru că, până la urmă, clientul trebuie să simtă că trece la o nouă generație și din punct de vedere estetic.
În partea frontală nu s-au schimbat foarte multe. Avem aceeași formă a blocurilor optice, consacrată încă de la apariția modelului. Noutatea este că farurile pot beneficia acum de lumini Matrix LED opțional.
Spoilerul frontal include și niște prize de aer generoase. Bineînțeles că n-au legătură cu răcirea motorului amplasat în spate. Ele au rol aerodinamic și sunt active. Stau închise până la 170 de km/h. Profilul păstrează linia tradițională a unui coupe, iar posteriorul a devenit acum la fel de generos, indiferent de versiunea pe care o alegi. Asta înseamnă că nu mai există versiuni cu o lățime diferită.
Sunt însă diferite jantele, întrucât 911 Cabrio dispune de jante de 20 de inch pe față și de 21 de inch pe spate.
Posteriorul rămâne la fel de sexy, cu forme rubensiene și un detaliu de design care a fost gândit parcă de un italian. Fantele de aerisire ale motorului sunt nouă la număr și se termină cu două LED-uri ale stopului pe frână. Este sugerat astfel, discret, 911.
Evacuarea standard are patru terminații și arată fantastic de bine. Dar poate arăta și bestial dacă optezi pentru un pachet sport, care oferă două evacuări uriașe, ca două tunuri cu diametru generos, înglobate în spoiler. Blocurile optice cu LED sunt unite și în cazul acestui model de o baghetă luminoasă elegantă.
Ca o concluzie simplă, și această generație 911, fie ea coupe sau cabrio, reușește să întoarcă milioane de priviri cu formele sale clasice, condimentate pe alocuri cu detalii menite să le sugereze doar celor avizați că e vorba despre o nouă generație.
@pipo: Vezi, AM îți dă exact ce ai cerut -- un test c-o mașină de volum, populară, pentru *normalos* ca noi. :-) Ceva mai serios, testul oricărui 911 e interesat fie și doar de amorul artei. Mai ales când e și bine scris, așa cum Bogdan ne-a obișnuit de fapt. ...Și la fel de bine ilustrat (bun venit cu ocazia asta foto-profului Radu Chindriș, ceva mai ecologist poate acum decât cu Forester-ul său din vremile Motorpresse. ;-)) Fără să (re)intru în detalii, nu-s fanul actualei generații -- pe care oricum o doare-n eșapamente de părerea mea și se va vinde la fel ca înainte, în ciuda prețului umflat (par mulți 160.000 € cu Sport Chrono? -- un cabrio poate trece ușor de 210.000 cu alte opțiuni). Pe clienții Porsche nu-i interesează oricum că vreo 30.000 € din 160K sunt profitul VAG și tot atâtea jdemii merg la stat (TVA.) ...Și sigur destui se vor da pe circuit și cu cabrioletul, chiar de-i mai greu și mai puțin rigid decât coupe-ul. În care, btw, doi pasageri nu prea bine-crescuți :-) pot sta, spre deosebire de căușele cu rol de portbagaj în plus ale decapotabilei.