
Peugeot e-208
Prima mutare
„50% din gama noastră va fi electrificată începând cu anul 2020”. Este afirmația care a creat un val de onomatopee înfundate la conferința de presă. Eram cu o seară înainte de testul internațional al noului Peugeot 208. Oficialul francez a aruncat bomba și noi toți cei prezenți acolo ne-am uitat în calendar ca să fim siguri că ne aflăm în toamna lui 2019.
Electrificarea include și versiuni hibride, însă chiar și așa e o declarație ambițioasă pentru că totul se va întâmpla într-un singur an. Primul pas, spărgătorul de gheață, pionierul aruncat în luptă de Peugeot este noul 208 electric. Un model cu zero emisii, gata să se dueleze cu mult mai experimentatul Renault Zoe și cu fratele de concern Opel Corsa-e.
Pentru a ne demonstra că vorbesc serios, francezii ne-au oferit la test, alături de versiunea convențională, despre care am povestit aici, și versiunea electrică. Momentul livrării primelor exemplare ar urma să fie stabilit în cursul anului viitor. Tot atunci vom vedea pe străzi și Peugeot 2008 electric, dar și câteva modele utilitare cu zero emisii.
Prin urmare, electrificarea promisă de Peugeot este palpabilă și promite să se întâmple în intervalul de timp stabilit, nu ca miile de kilometri de autostradă românească promiși pe hârtie.
Până atunci, haideți să vă povestesc cum se conduce noul Peugeot 208 electric.
Citeste si
-
4.1/5După ce anul trecut am călătorit la Viena pentru a face cunoștință cu noua generație Citroen C3, acum a venit momentul să ne întâlnim cu fratele mai mare. Se numește Citroen C3 Aircross și promite să aducă tot ce apreciază clienții la un C3, doar că într-un pachet mai mare și mai practic. Citeste tot
-
4.3/5Temperaturile ridicate și soarele verii s-au dovedit a fi motivul perfect pentru a testa noul Mini Cooper Cabrio. Indiferent de marcă, model, motor și putere, o mașină decapotabilă îți pune zâmbetul pe buze cum puține o pot face. Avem pentru tine și un video cuprinzător. Citeste tot
-
4.5/5Noul Audi A5 este o mașină seducătoare. De ce? Pentru că nu se limitează la a fi admirată, ci te atrage inevitabil, te invită să o descoperi până în cele mai mici detalii. Noi am testat versiunea TDI quattro, iar mai jos îți spunem cum se simte de la volan. Avem pentru tine și un video. Citeste tot
-
4.5/5Peugeot 5008 și-a început viața acum 16 ani ca un monovolum, într-o perioadă în care segmentul MPV era cât se poate de popular. Din păcate, monovolumele au cedat în fața unui nou trend, care a acaparat într-un mod accelerat piața auto, adică SUV-urile. Deoarece 5008 a fost un model de succes, cei de la Peugeot nu l-au eliminat, ci l-au transformat în SUV odată cu apariția generației anterioare. Iată că acum suntem la a doua generație de când 5008 a schimbat tabăra, iar noi l-am condus pentru a vedea cu ce vrea să își impresioneze clienții. Citeste tot
-
4.5/5Prin intermediul unui "MY2025", Mazda susține că a rezolvat sincopele SUV-ului CX-60. Noi am testat un exemplar pentru a vedea dacă niponii chiar au îmbunătățit rețeta, sau doar au montat-o într-o farfurie mai atrăgătoare care să îți distragă atenția. Avem pentru tine și un video. Citeste tot
-
Tatraurs, miercuri, 30.10.2019 10:36
@matrix,da,rpm la un motor electric,n-ai folosit niciodata o bormasina?
-
asm, miercuri, 30.10.2019 10:49
Da, e un motor, chiar dacă e electric și are o turație. E format din rotor și stator. Cuplul e mult mai stabil ca la cele termice și nu ai acele zone de instabilitate, dar totuși... se rotește :)
-
Kirotractor, miercuri, 30.10.2019 11:10
Prețuri Franța (fără vreun eco-bonus) -- la care adăugaţi cca. 2.500 € pt Zoe... în versiune forțoasă de 135 CP: - e-208 Active -- 32.100 € - e-208 Allure -- 33.300 € - e-208 GT Line -- 35.600 € - e-208 GT -- 37.150 € Concluzie: scump doamnă, scump -- cel puțin pentru mine, că altora le poate părea chilipir... deși de la anu s-ar putea să nu mai fie atât de babană eco-pomana statală (nu mai repet că total imorală...) Jantele alu pe 17, bosajele aripilor cu plastic lucios și alte briz-brizuri interioare sugerează oricum versiunea *haut de gamme* pt mașina testată de Bogdan. (n.b.: Am condus un 1.2 Puretech Active 100 CP cu jante tăblăroase, fără colți de tigru LEDuit sau vopsea metalizată + cu interior sărăcuț... mașina-i OK; dar nu arată chiar *super* :-P) Revenind ontopic, poate fi confirmată impresia lui Bogdan -- nivelul de zgomot interior nu-i într-adevăr imperceptibil, cum s-ar aștepta Thunbergii de la o electrocutată :-P (la 130 pe oră = aprox. 71 dBA după primele teste serioase... na că era să zic *nu ca ăsta*. :-)) ...Dar nici alte BEV-uri nu excelează: Tesla Model 3 = 69 dBA de ex., mai mult decât o Dacie Logan MCV testată tot de ADAC (67 dBA !!!) (n.b. Audi e-tron e campioană, cu numai 64 dBA la 130 km/h, adică senzorial-subiectiv de +două ori mai silențioasă decât Tesla -- dar măcar atât să ofere mastodontul nemțesc la mălaiul cerut...) Concluzie (tranzitorie): greu de ales BEV-ul *ideal* deocamdată, observabil fiind un status-qvo relativ, cu plusuri la dotări și/sau autonomie / misuri la prețuri și viceversa. Oricum, tot (prea) scumpe rămân pt ceea ce oferă -- repet, e părerea mea doar poate... și tot scumpe vor rămâne, odată cu diluarea spre dispariție a electro-bonusurilor. P.S. @zărne: Vezi că Peugeot are de gând să vină iar în Amerika -- să fie oare e-208-ul urmașa CLK-ului tău 550 de-acum?! :-) ...Glumesc, evident -- dar oi reveni curând pe subiectul (re)deschis de tine la clipul cu Tesla-3-AMG-M3-Giulia QV.
-
someone, miercuri, 30.10.2019 11:13
un minus ce i-as gasi masinii acesteia ( doar din dorinta de a fi carcotas ) este ca este construita pe aceeasi platforma ca si versiunile cu motoare termice . ceea ce inseamna ca la aceeasi dimensiune exterioara, spatiul interior este la fel. psa trebuie sa lucreze putin la pret avand in vedere versiunea de baza a lui id3 @ bogdan: ce inseamna "kickdown" cand avem o cutie cu o singura treapta?
-
eu, miercuri, 30.10.2019 11:14
Cred totusi ca trebuie revizuita treaba asta cu cuplu, in tabel scrie 300 (0), iar la testul cu Zoe avem 245 (0). Nu cu asta se laudau motoarele electrice? Ca iti dau tot cuplu de la 0 rpm?
-
andrei, miercuri, 30.10.2019 11:30
cred ca e cam imposibil sa ai cuplu la 0 rpm, cand tu ai o piesa care se roteste. daca nu se roteste nu produce nimic, deci ce cuplu sa ai ? e adevarat ca asa se afirma ca e de la zero rpm, dar e asa, de marketing. oricum 300rpm e insesizabil. practic nu ai lag.
-
PMC, miercuri, 30.10.2019 11:38
Ete ca astia de ls VW zic ca o sa fie Golf 9 cu combustie canceroasa :-D https://www.motor1.com/news/379050/vw-golf-9-planned/amp/ Eu zic ca o sa pot lua Diesel canceros si peste 10 ani lejereanu', mai ales cand ma uit la noua tehnologie revolutionara cu baterii din anii 70 :))))
-
Kirotractor, miercuri, 30.10.2019 12:21
Hai să corectăm iar (că tot sînt azi la omu liber) câteva erori... nu chiar surprinzătoare pe AM (disclaimer: asta nu înseamnă că Bogdan n-ar scrie incitant-original testele, dar impresia artistică nu scutește de hibe *matematice* -- pariez oricum că n-a fost tocilar la materii d-astea. :-)) Cuplul e-motorului hexagonal e așadar de 260 Nm (și NU de 300 Nm cum apare-n tabel !!) între 300 rpm și 3.673 rpm fix, exact și precis. :-P ...Puterea max. e dezvoltată-n schimb între cele 3.673 rpm și 10.000 rpm -- 100 kW, adică 135,9 CP doar în modul Sport, că-n Eco e redusă la 57 kW și-n Normal la 80 kW (dar și cuplu-i redus la 220 Nm.) Și masa proprie e de 1.530 kg -- cu șofer de 75 kg deci, conf. standardelor CE... și nu de 1.455 kg ca-n același tabel. (De remarcat aici că un Mini SE comparabil ca preț, dar mai puternic e cu vreo 150 kg mai ușor... dar și ceva mai mic, cu două uși și baterii mai anemice -- exact ce ziceam apropo de plusuri/minusuri.) Autonomia WLTP e calculată și ea doar în modul Eco, așa că pare reală -- dar și cei 230 km estimați de Bogdan sunt OK cu tălpuiri mai sportive. ...Și totuși, iarna la -10 grade nu m-aș încumeta la un București-Constanța non-stop, fie și rulând sub cei 130 km/h legali.
-
cornel.socariciu, miercuri, 30.10.2019 13:11
@Kirotractor Mulțumim pentru semnalarea erorilor. Am "reparat" tabelul :)
-
adi_10, miercuri, 30.10.2019 14:31
foarte interesanta masina. ma asteptam la o autonomie ceva mai mare dar...atat s-a putut. oricum interiorul arata extrem de bine pt o buburuza!
-
bogdanm, miercuri, 30.10.2019 18:47
@Kirotractor Ai dreptate, matematica nu a fost punctul meu forte. Ba chiar am fugit de ea, dar cumva mă prinde din urmă :)) Mersi de completări. Se strecurase o eroare în tabel, dar s-a corectat. Revenind la autonomie, nici eu nu aș forța un București-Constanța pe timp de iarnă. Poate cu o rulare de 90 km/h. Numai bine.
-
Bobo, miercuri, 30.10.2019 19:54
Strict ca desgn, masina este wow, mie imi place. Dar ori dai pe ea 15.000 de euro si ai 80-100 km range garantat in oras ( pret un pic mai mare decat smart) ori dai 25.000 dar pot sa mergi linistit 350-400 de km.
-
mip, miercuri, 30.10.2019 23:18
ha-ha ! las' ca luati Trackhawk'ul si ii dati curent ...::))) altfel imi place cum e desenat interior si exterior ... 230 km autonomie e bun de oras, sau distante scurte ... mai ales iarna si sa nu bata Crivatul !!! drumuri bune s-aveti ! PS: @kiro ... iti raspund in articolul cu Gipu' !
-
Fara alehas, joi, 31.10.2019 00:25
Oare cati km ar duce electricul (asta ori altu) cu 3-4 adulti in masina plus bagaje, vara/ 40 grade la umbra, cu a.c. pornit ? Ca testul sa fie aproape complet ii mai punem in fata si un munte cu 30 si ceva de serpentine, in urcare. Problema : Ce te faci daca pe la jumatatea muntelui i se face foame leului ori i se pune un carcel ?
-
mip, joi, 31.10.2019 23:52
@Fara alehas ... depinde cit e muntele de inalt si lung (pe serpentine) ... duce ce spui tu ... mai ales ca la munte e mai racoare si la coborire se incarca bateriile ... inainte sa urci panta il mai pui odata la incarcat ... :)) drumuri bune sa ai !
-
ACE - Craiova, vineri, 01.11.2019 07:59
Daca vreti sa vedeti un comparativ detaliat intre masini electrice, cu preturi (Germania) si caracteristici tehnice, va invit sa vedeti (in limba engleza), de ex.: - TESLA Model Y LR AWD 2020; - TESLA Model 3 LR AWD 2019; - VW ID.3 1st 2020; - PEUGEOT e-208 GT 2019. https://www.evspecifications.com/en/comparison/c2fc743
-
vali, luni, 04.11.2019 12:39
Am doua saptamani de mers cu Zoe ZE40 (masina de firma). Aveam si eu reticentele de mai sus, insa am ramas placut surprins de cateva chestii: - masina incarcata cu 2 adulti si 2 copii (cu scaunele aferente), bagaje pt concediu 1 sapt, am testat-o pe autostrada Bucuresti-Pitesti pe cruise control 130 km/h, habitaclu incalzit, consum 20kWh/100 km rezultand o autonomie cam de 200 km - la 110 km/h, consum in jur de 15-16 kWh/100 km - nu am mers deloc cu ECO - in oras lejer 300 km autonomie - cu cat scazi viteza cu atat consumul scade si autonomia creste, si spre 50-60 km/h ajungi la autonomii de putin peste 400 km - incarcare gratuita, 1000 km sapt trecuta gratis - incarcare in 3 ore jumate de la 0, dar in 1-2 ore se incarca pana la 80-90% - pe traseu de coborare bateria se incarca, astfel ai mai multa autonomie decat atunci cand ai plecat - extrem de placuta la condus, agila, fara nici un lag, trepidatie sau sa se gatuie la urcare in panta - am plimbat mai multi amici si rude si au ramas masca la acceleratie si silentiozitate Nu neg si dezavantajele (pret, durata de incarcare, autonomie), insa cred ca in primul rand se vor vinde pentru ca sunt net superioare celor cu combustie la confortul la condus.
"Cuplul motor are o valoare de 260 de Nm și este livrat de la 300 de rotații, mai devreme decât cel al lui Zoe (1500 rpm). " rpm la motor electric?