Calitate / Pret
E importantă așezarea lui Peugeot 408 într-un segment pentru a putea să evaluăm prețul? Poate că nu. Pentru că putem încerca să judecăm împreună ceea ce primești din partea francezilor. În primul rând, pentru echiparea de bază, evaluată la 33.600 de euro, ai doar un motor pe benzină de 130 de cai.
Dacă vrei hibridul de 225 de cai putere, testat de mine, atunci socotelile încep de la prețul psihologic de 47.500 de euro. Dacă vrei și nivelul de echipare GT, pipăit de mine, atunci totul se calculează de la 50.400 de euro în sus. Bineînțeles că mai poți să adaugi culoarea de caroserie de 460 de euro, jantele de 540 de euro sau tapițeria din piele Nappa, care mai costă și ea 2000 de euro.
Prin urmare, prețul va urca amețitor, la înălțimi unde Renault Arkana nici nu poate respira. Totuși, se pare că fratele Citroen C5X poate respira. ba chiar duce licitația mai departe, pentru că o versiune asemănătoare ajunge la 51.900 de euro. Atipic pentru raportarea Peugeot-Citroen cu care suntem obișnuiți.
"EuroNCAP nu a testat încă noul Peugeot 408, dar acesta folosește o platformă deja populară în Grupul PSA, evaluată cu 5 stele în cadrul altor teste de impact". Alo?! Domnu' Mirica?! Cand ati vizitat ultima oare site-ul Euro NCAP? Peugeot, Citroen (inclusiv DS) si Opel nu au mai obtinut cinci stele din 2019, cu mentiunea ca punctajul maxim a fost acordat la vremea respectiva exclusiv masinilor dotate cu acel Safety Pack, echiparea standard primind, din nou, doar patru stele. Ultimul Peugeot cu cinci stele pentru echiparea standard a fost testat in 2018, in timp ce Opel, Citroen si DS7 nu au mai obtinut punctajul maxim, fara acel Safety Pack, din 2017.