Consum
Ca să dai sens unei experiențe plug-in hybrid, este nevoie de disciplină și de o priză la care mașina să se încarce peste noapte sau în timpul în care tu ești la birou. Pentru că dacă nu vei profita de autonomia pur electrică de maxim 64 de kilometri, oferită de bateria litiu-ion de 12.4 kWh, atunci te vei alege doar cu o mașină greoaie, care consumă chiar mai mult decât un benzinar clasic.
În cadrul testelor din Spania, am plecat la test cu o baterie plină și, din 75 de kilometri parcurși pe prima bucată de drum, 30% au fost electrici. Rămăsesem cu vreo 12 kilometri autonomie. E drept, a fost mult drum extraurban, cu porțiuni de autostradă unde n-am menajat-o deloc. Apoi au venit drumurile naționale, cu multe serpentine.
La finalul acestor provocări, consumul a fost de 5.8 litri/100 de kilometri. O valoare bună de consum extraurban, pentru un crossover de 225 de cai putere. Însă foarte departe de media utopică de 1.3 litri, promisă în fișa oficială.
Dacă o să combinăm caroseria ciudată, cu propulsia atipică și media de consum infimă, va fi greu să găsim un rival realist pentru 408. Știu că vă gândiți la Arkana, însă acolo vorbim despre un hibrid clasic, mult mai onest în valorile de consum și, bineînțeles, mult mai puțin economic dacă e să ne uităm pe hârtie.
"EuroNCAP nu a testat încă noul Peugeot 408, dar acesta folosește o platformă deja populară în Grupul PSA, evaluată cu 5 stele în cadrul altor teste de impact". Alo?! Domnu' Mirica?! Cand ati vizitat ultima oare site-ul Euro NCAP? Peugeot, Citroen (inclusiv DS) si Opel nu au mai obtinut cinci stele din 2019, cu mentiunea ca punctajul maxim a fost acordat la vremea respectiva exclusiv masinilor dotate cu acel Safety Pack, echiparea standard primind, din nou, doar patru stele. Ultimul Peugeot cu cinci stele pentru echiparea standard a fost testat in 2018, in timp ce Opel, Citroen si DS7 nu au mai obtinut punctajul maxim, fara acel Safety Pack, din 2017.