Motor / Transmisie

4.0

Peugeot nu s-a complicat cu foarte multe opțiuni de motorizare. A pregătit strictul necesar: ceva accesibil și ceva sustenabil, care să îi ajute pe francezi să se achite de promisiunea unei electrificări complete a gamei.

Prin urmare, clienții au la dispoziție, la intrarea în gamă, un motor de 130 de cai putere. Există apoi două versiuni plug-in hybrid, una cu 180 și alta cu 225 de cai putere.

Francezii ne-au pus-o la dispoziție pe cea mai puternică dintre ele, compusă dintr-un motor pe benzină de 1.6 litri, cu 180 de cai putere, și un motor electric, integrat în cutia de viteze, care livrează alți 110 cai putere. Totalul puterii oferite este de 225 de cai. Cuplul este și el bine proporționat pentru o mașină care cântărește aproximativ 1.7 tone.

Mai exact, versiunea testată de mine avea 360 de Nm și s-a simțit destul de bine și agilă în oraș și în afara lui. Și pe autostradă resursele sunt bune, însă accelerările sunt mai degrabă progresive, nu explozive.

Am căutat niște dinamism și pe o secțiune foarte virajată, de munte. Am găsit mult potențial sub capota mașinii, irosit însă de cutia automată cu 8 rapoarte. Pe cât de liniară este, pe atât de lentă în reacții se dovedește. Chiar dacă pui mașina în modul Sport, există momente în care e depășită de situație și nu știe să te mențină într-o plajă de turații optimă.

Bineînțeles, am încercat să iau taurul... pardon, leul de coamă, apelând la padelele din spatele volanului. Nu cred că am mai găsit de mulți ani o mașină care să răspundă atât de lent și târziu la schimbarea din padele.

În concluzie, Grupul PSA face o treabă excelentă cu motorizările plug-in hybrid, însă trebuie să facă ceva și cu transmisia automată cu 8 trepte.

Revenind asupra ansamblului hibrid, trebuie să precizez că tranziția de la modul de rulare electric la cel hibrid se face bine, fără sincope deranjante. Motorul pe benzină stă bine ascuns, însă, doar până în momentele de solicitare, când se dezbracă de haina discreției și începe să „urle” necontrolat.

  • nume, luni, 28.11.2022 09:52

    "EuroNCAP nu a testat încă noul Peugeot 408, dar acesta folosește o platformă deja populară în Grupul PSA, evaluată cu 5 stele în cadrul altor teste de impact". Alo?! Domnu' Mirica?! Cand ati vizitat ultima oare site-ul Euro NCAP? Peugeot, Citroen (inclusiv DS) si Opel nu au mai obtinut cinci stele din 2019, cu mentiunea ca punctajul maxim a fost acordat la vremea respectiva exclusiv masinilor dotate cu acel Safety Pack, echiparea standard primind, din nou, doar patru stele. Ultimul Peugeot cu cinci stele pentru echiparea standard a fost testat in 2018, in timp ce Opel, Citroen si DS7 nu au mai obtinut punctajul maxim, fara acel Safety Pack, din 2017.

  • Mircea Badea, luni, 28.11.2022 11:26

    mda, un vis sa te rastorni mai usor, sa parchezi mai greu, sa te strecori mai greu, sa consumi mai mult...

  • @Mircea Badea, luni, 28.11.2022 13:00

    - sa te rastorni mai usor...ai ceva date in acest sens? conduci masini cu garda de 19? - sa parchezi mai greu...invata sa folosesti volanul - sa te strecori mai greu...are lungimea unui break - sa consumi mai mult...fata de ce motorizare?

  • noname00, luni, 28.11.2022 13:20

    se vad ceasurile din bord la cum sunt pozitionate fata de volan? pare ca partea de sus a volanului este fix in dreptul lor. Stiu ca volanul este reglabil, dar ceasurile par a fi mult mai sus decat sunt in mod normal pozitionate, ca si cum s-ar ar trebui sa se vada uitandu-te la ele peste volan.

  • Seriff, luni, 28.11.2022 13:26

    Asa e la tot ce e Peugeot nou, te uiti peste volan la ceasuri, asta daca le vezi, depinde de cum iti reglezi scaunul, o mare prostie de fapt ca si pretul, plus ca tehnologia asta plug in e o tampenie, daca nu ai curent in baterie, cari dupa tine cateva sute de kg degeaba care iti vor creste consumul inutil.

  • @seriff, luni, 28.11.2022 13:47

    Tehnologia asta plug in e o tampenie La fel ca si femeile, daca nu ai curent in baterii degeaba te intalnesti cu ele si cheltuiesti inutil pe ele Revenind la tehnologie...nimeni nu te obliga sa iei un plugin, ai alternative, incearca-le. Ca si la femei.

  • joe, luni, 28.11.2022 14:18

    P cat e de frumoasa pe atat n-as cumpara-o! Prefer o japoneza/coreana mai urata dar mai fiabila!M-as uita si cat de departe e service autorizat fata de locatia mea!

  • @noname00, luni, 28.11.2022 14:23

    La Peugeot, de mulți ani, privești intermentele pe deasupra volanului.

  • Seriff, luni, 28.11.2022 16:10

    1.2 in 3 cilindrii cu 130 cp pe o masina atat de mare nu e o varianta, o varianta buna era un 2.0 diesel de 150 cp, asa ca nu ai variante, decat Plug in, ceea ce e o mare tampenie.

  • Painkiller, luni, 28.11.2022 16:16

    La Revue Automobile face un comparativ intre acest model si KIA EV6. Se compara la pret. La orice alt capitol trebe' consult de specialitate

  • Mike, luni, 28.11.2022 18:52

    Datorită packului de baterii toate sedan au devenit cross overe

  • @mike, marţi, 29.11.2022 11:07

    nu cred... tesla roadster, rimac etc cum pot sa fie foarte joase si sexy?

  • Valdo, marţi, 29.11.2022 13:29

    O masina frumoasa si moderna. insa are 2 probleme din punctul meu de vedere. 1- pretul de pornire este cam cu 10k mai mare 2-motorul de 1.2 are cureaua de distributie imersata in ulei, aceasta se dezintegreaza si infunda motorul si pompa de ulei. Schimbarea furnizorului nu cred ca a rezolvat problema.

  • Fast_and_Curious, marţi, 29.11.2022 16:57

    Un minus mare (pentru mine cel putin) la majoritatea modelelor Peugeot este dimensiunea volanului! Mi se pare exagerat de mic, si oricum l-as regla tot obstructioneaza bordul din cauza tesiturii din partea de sus. Am condus si multe alte marci, dar doar la Peugeot am avut sentimentul de volan "mini" care parca nu are dimensiunile corecte.

  • Andrei, marţi, 29.11.2022 18:46

    508 RXH redivivus. La fel de laudat atunci, 200CP, pret astronomic, o cutie mizerabila si penibil dinamic langa o Jetta 2.0Tdi 140CP (RXH era si el 2.0 Hdi). S-a vandut in vreo 5 exemplare, dar marketingul il vedea concurent al lui Audi. Povesti. 4.5/5 din nou, ca toate celelalte masini, pentru o masina de 3.5/5.

  • Mike, marţi, 29.11.2022 20:37

    Bravo, la Tesla packul de baterii este foarte lat şi păstrează o înălțime mai mică decât concurenţa, apoi Tesla sunt destul de late şi mari şi acoperă prin design acest lucru

  • idic, marţi, 06.12.2022 12:47

    Garda la sol e un pic obligatorie prin UE. Cel puțin în Franța cam toate trecerile de pietoni sunt dotate cu șicane de vreo 10 cm. Peugeot cam știe cui se adresează. Probabil și cei de la Tesla știu de ce România este deservită de service-ul din Viena și de maxim 2 băieți în România..