Interior

4.5

Prima generație Peugeot 308 avea un interior anost. Bine, erau și vremurile de așa natură. A urmat apoi a doua generație care a uimit audiența cu un interior ceva mai îndrăzneț, dar, în special, cu deja celebrul volan compact.

Odată cu actuala generație 308, francezii de la Peugeot nu au mai ținut cont de nimic și au optat pentru ceasuri de bord 3D, pentru multe linii drepte, suprafețe îmbrăcate în diverse materiale și, în general, pentru un habitaclu unic în segmentul compact. Au mers "all in", dacă îmi permiți.

Facelift-ul nu a adus schimbări în habitaclu. A câștigat, ce-i drept, pe plan tehnologic, dar despre acest aspect vom discuta mai încolo.

Cum un magician încearcă să îți distragă atenția pentru a scoate cartea pe care ai ales-o din pachet, așa și Peugeot 308 facelift îți distrage atenția de la puținele zone acoperite cu plastic din habitaclu. Totuși, vorbim despre segmentul compact, așadar în partea inferioară a bordului și portierelor este, oarecum, normal să regăsești plastic tare.

Dar în părțile superioare ai foarte multe materiale moi, cusături cu fir gros în culori contrastante și inserții care imită metalul. Cel puțin, asta primești dacă bifezi nivelul de echipare GT. Din păcate, nu și în spate. Aici, panourile ușilor nu beneficiază de aceleași material moi în partea superioară.

Scaunele față sunt confortabile chiar și la drumuri lungi, primind aprobarea organizației independente AGR. Așadar, 308 nu este doar o mașină confortabilă în oraș sau atunci când ai de făcut drumuri scurte. Dacă ai câțiva bani în plus, poți bifa chiar și o funcție de masaj.

Spațiile de depozitare sunt generoase pentru o mașină compactă. Atât cele pe care le regăsești în tunelul central cât și buzunarele portierelor.

Vorbim despre un model compact, așadar spațiul pe banchetă este destul de limitat, mai ales dacă ai o înălțime peste medie.

Din cauza configurației sistemului de propulsie, versiunea plug-in hybrid a lui Peugeot 308 facelift SW sacrifică puțin din volumul portbagajului. Cu bancheta în poziție normală ai la dispoziție 467 de litri pentru bagaje (598 de litri are versiunea termică), față de 505 litri cât primești pe versiunea electrică.

Geamănul său de platformă, Opel Astra oferă 466 de litri, iar Seat Leon Sportstourer are un portbagaj de 470 de litri. Deci nu vorbim despre diferențe mari.

  • ds, luni, 08.12.2025 12:51

    De apreciat amplasarea display-ului central și faptul că au păstrat mare parte din butoanele fizice.

  • DanG, luni, 08.12.2025 13:03

    43000 Euro pentru o masina din clasa compacta, si mai era lume care se plangea de preturile VW, astia sunt bani de Passat deja, cu tot cu scaune AGR si faruri LED Matrix.

  • @DanG, luni, 08.12.2025 14:53

    Este cu doar 60 mm mai mic decât un Passat, așa că sunt tot cam clasa D sunt amândouă. 308 hatch back, da este clasă compactă.

  • alex_cu_a_mic, luni, 08.12.2025 20:05

    308 break este cu ~30cm mai mic decat Passat. Nu caut exact dar sunt sigur ca nu sunt in aceiasi clasa. In alta ordine de idei interiorul e superb. La fel si exteriorul desi era mai frumos prefacelift-ul. Preturile insa ... alearga dezbracate prin porumb.

  • parere, marţi, 09.12.2025 08:34

    Dai 43k si dupa 4 ani te rog de cineva sa o ia gratis. Peugeot are o valoare de revanzare ff slaba, ca toate frantuzestile. Ca sa nu mai spun de fiabilitate...

  • SJTEO, marţi, 09.12.2025 09:12

    Pret enorm pentru ce ofera . Valoarea de revanzare este foarte mica . Am avut in familie Peougeot 307 1.6 benzina cumparat de nou 13 mii de euro, dupa 8 ani si 65 de mii de km am primit 3500 de euro cu greu dupa ce a sta la vanzare aproape 4 luni . Ultima masina frantuzeasca cumparata .

  • ds, marţi, 09.12.2025 14:08

    @SJETO Motorul 1.6 benzină a fost o colaborare de succes între PSA și BMW cu rezultate foarte bune încă din 2002 și a echipat gama Mini și multe modele PSA. Dar, vorba aia, mulți văd, puțini cunosc. Așa că preferă mărci nemțești deși sunt multe variante made in france care dau clasă...