
Interior
Prima generație Peugeot 308 avea un interior anost. Bine, erau și vremurile de așa natură. A urmat apoi a doua generație care a uimit audiența cu un interior ceva mai îndrăzneț, dar, în special, cu deja celebrul volan compact.
Odată cu actuala generație 308, francezii de la Peugeot nu au mai ținut cont de nimic și au optat pentru ceasuri de bord 3D, pentru multe linii drepte, suprafețe îmbrăcate în diverse materiale și, în general, pentru un habitaclu unic în segmentul compact. Au mers "all in", dacă îmi permiți.
Facelift-ul nu a adus schimbări în habitaclu. A câștigat, ce-i drept, pe plan tehnologic, dar despre acest aspect vom discuta mai încolo.
Cum un magician încearcă să îți distragă atenția pentru a scoate cartea pe care ai ales-o din pachet, așa și Peugeot 308 facelift îți distrage atenția de la puținele zone acoperite cu plastic din habitaclu. Totuși, vorbim despre segmentul compact, așadar în partea inferioară a bordului și portierelor este, oarecum, normal să regăsești plastic tare.
Dar în părțile superioare ai foarte multe materiale moi, cusături cu fir gros în culori contrastante și inserții care imită metalul. Cel puțin, asta primești dacă bifezi nivelul de echipare GT. Din păcate, nu și în spate. Aici, panourile ușilor nu beneficiază de aceleași material moi în partea superioară.
Scaunele față sunt confortabile chiar și la drumuri lungi, primind aprobarea organizației independente AGR. Așadar, 308 nu este doar o mașină confortabilă în oraș sau atunci când ai de făcut drumuri scurte. Dacă ai câțiva bani în plus, poți bifa chiar și o funcție de masaj.
Spațiile de depozitare sunt generoase pentru o mașină compactă. Atât cele pe care le regăsești în tunelul central cât și buzunarele portierelor.
Vorbim despre un model compact, așadar spațiul pe banchetă este destul de limitat, mai ales dacă ai o înălțime peste medie.
Din cauza configurației sistemului de propulsie, versiunea plug-in hybrid a lui Peugeot 308 facelift SW sacrifică puțin din volumul portbagajului. Cu bancheta în poziție normală ai la dispoziție 467 de litri pentru bagaje (598 de litri are versiunea termică), față de 505 litri cât primești pe versiunea electrică.
Geamănul său de platformă, Opel Astra oferă 466 de litri, iar Seat Leon Sportstourer are un portbagaj de 470 de litri. Deci nu vorbim despre diferențe mari.
De apreciat amplasarea display-ului central și faptul că au păstrat mare parte din butoanele fizice.