Interior

4.5

Imediat ce te-ai așezat la volanul lui 308 și ai pornit motorul, observi că francezii au vrut neapărat să ofere o atmosferă demnă de ultimele trenduri. Totul arată ca și cum ar fi venit din viitor. Primul lucru care pe care îl observi este instrumentarul de bord digital, numit Peugeot „i-Cockpit”. Acesta e poziționat destul de sus pe planșa de bord, pentru a reduce nevoia unui head-up display. Conform celor de la Peugeot, această poziționare îți va permite să vezi toate informațiile esențiale fără a-ți abate foarte mult privirea de la drum.

Aceasta abordare a forțat totuși producătorul francez să micșoreze volanul, iar acum acesta se simte ca de jucărie, mai ales dacă ai mâinile ceva mai mari. Chiar și așa, pentru anumite persoane tot nu va fi de ajuns pentru a putea vedea instrumentarul de bord în totalitate. Spre exemplu, pentru mine, partea de jos a acestuia a fost blocată de o parte din volan.

Mai mult, scaunul șoferului pare să fie montat ceva mai sus decât înainte, cel mai probabil pentru a face loc unui pachet de baterii în podea. Acum nu foarte mult timp, Peugeot a spus că va electrifica întreaga sa gamă începând din 2025, iar aceste planuri includ și modelul 308. Acești factori, combinați cu dimensiunile mele, au reprezentat o adevărată provocare atunci când am încercat să îmi găsesc poziția ideală la volan.

Cu toate acestea, nu ai cum să nu apreciezi eforturile făcute de francezi în ceea ce privește materialele folosite. Toată zona superioară a bordului, panourile ușilor și consola centrală sunt acoperite cu materiale moi, plăcute la atingere. Scaunele pot fi configurate cu tapițerie de piele Nappa și sunt certificate AGR pentru confort. Iar dacă ești mai larg la pungă, poți chiar să adaugi și o funcție de masaj.

Planșa de bord include acum și un ecran ceva mai mare pentru sistemul multimedia, completat de încă un ecran la baza sa, ce conține scurtături către diverse funcții.

Spațiile de depozitare aș spune că sunt chiar generoase, consola centrală fiind „asezonată” cu suporturi de pahare, o zonă de încărcare prin inducție a telefonului, conectori USB-C și o cotieră generoasă.

Zona din spate are o poveste subtil diferită. Aici panourile ușilor nu beneficiază de aceleași materiale moi în partea superioară, iar spațiul oferit pasagerilor este considerabil mai mic. Dacă ai peste 1.8 metri înălțime s-ar putea să te simți un pic claustrofob.

Spațiul din portbagaj se ridică la 412 litri, o îmbunătățire față de modelul vechi și mai mult decât cei 381 de litri bifați în dreptul lui Golf sau cei 395 de litri ai lui i30. Cu toate acestea, Megane și Scala oferă mai mult loc pentru bagaje cu 503, respectiv 467 de litri.

  • ., miercuri, 30.03.2022 12:54

    masina are toate aprecierile mele. dar am si o mica critica: latimea usor exagerata si garda la sol cam prea mica o vor face nu foarte usor de utilizat in tari nepuse la punct, precum ro.

  • quest, miercuri, 30.03.2022 20:49

    no, unde ai mai vazut scala cu motor 1,6 diesel?

  • Mircea Badea, joi, 31.03.2022 00:51

    se mai fabrica dizal? consumul ala nu il cred oricum. si cam grea..tipa dupa resoftare..

  • Mihai C, joi, 31.03.2022 09:18

    Are autohold?

  • DanG, joi, 31.03.2022 11:48

    Sunt impresionat de consumul excelent si in oras si in afara, dar pe de alta parte mi se pare ciudata o acceleratie de 10 secunde pana la 100 avand in vedere greutatea masinii. Stiu ca nu faci linii cu masina asta, dar in Romania ai nevoie adesea sa fortezi masina.

  • Moldovean, joi, 31.03.2022 14:18

    Tot mai des apare la mașinile noi, inclusiv crossovere problema spațiului îngust și senzația de claustrofobie pentru persoanele mai înalte de 1,80. Eu am 1,82 și am problema asta la multe mașini noi. Înainte puteai sta lejer și într-un Astra H. Acum la compacte e cam jale la aspectul ăsta. Majoritatea le fac tot mai mari pe exterior și se pare că tot mai înghesuite la interior.

  • ds, joi, 31.03.2022 14:43

    La cât este de frumoasă și la ceea ce se oferă în standard, 20.150 euro preț de plecare nu-i tocmai rău. ..."având în vedere că noul 308 are o greutate de doar 1.4 tone" - zice autorul, dar poate nu știe că un 307 cu motor de 2l, tehnologia anilor 2000, cântărește 1279 kg. Și revin cu o întrebare: ce înseamnă "sistem de recuperare a energiei - standard?"

  • Superior, joi, 31.03.2022 18:22

    @Moldovean - senzația vine de la înălțimea f mică. În principiu, mașinile clasice le-au turtit cât de mult ca să facă loc pe piață suv-urilor.

  • Dexter, joi, 31.03.2022 21:23

    Probabil cea mai frumoasa compacta, dar ergonomia interiorului e indoielnica tare. Am facut drive test anul trecut cu 2008, fratele crossover compact al lui 308, si principalul defect major a fost volanul in poala si prea mic. Oi fi eu prea conservator si obisnuit cu 'normalul', dar pozitia la volan a fost principalul factor care m-a determinat sa nu cumpar masina.

  • Ciprian, joi, 31.03.2022 21:41

    arată ff bine, păcat de motorul de tractor

  • ds, vineri, 01.04.2022 09:03

    @Dexter, 2008 e fratele mai mare al lui 208. 308 are pe 3008 frate mai mare.

  • Seriff, vineri, 01.04.2022 09:39

    Cifrele de consum sunt 100% reale, oricine a condus o masina cu acest motor poate sa confirme, motorul nu diesel e net superior oricarui motor, cuplu 300 nm la turatii joase, consum super mic, hipsterii cu vise de stecher sa manance seminte in parcare la kaufland stand la coada sa incarce masinile ECO.