Performante

4.0

Deși Peugeot a oferit de-a lungul timpului diverse modele hatchback care au fost decorate cu sigla GTi pe hayon, momentan nu sunt semne că și actualul 308 va avea parte de același tratament.

Și. chiar dacă mașina pe care am condus-o eu avea o siglă „GT”, aceasta nu e decât un mod de a-ți aminti nivelul de echipare, nimic altceva.

Așadar, fiind vorba de un Peugeot 308 cu motor diesel de 130 CP sub capotă, așteptările nu erau foarte sus. Concret, cei de la Peugeot spun că această configurație te poate duce de la 0 la 100 km/h în 10.6 secunde, iar apoi până la o viteză maximă de 207 km/h.

Comparativ, Skoda Scala, cu al său motor de 1.6 litri TDI și cutie DSG atinge aceeași viteză în 10.1 secunde, iar viteza maximă este de 200 km/h. Volkswagen Golf este mai lent decât fratele său ceh cu 0.3 secunde, dar are o viteză maximă mai mare, de 202 km/h. Cert e că accelerează insesizabil mai repede decât 308.

Hyundai i30 este mai rapid, de așteptat de altfel, având în vedere cei 160 de cai putere disponibili. El atinge viteza de 100 km/h în 8.6 secunde și un maxim de 210 km/h. Renault Megane este cel mai lent model din această listă, cu o accelerație ce durează 10.8 secunde și o viteză maximă de 190 km/h.

  • ., miercuri, 30.03.2022 12:54

    masina are toate aprecierile mele. dar am si o mica critica: latimea usor exagerata si garda la sol cam prea mica o vor face nu foarte usor de utilizat in tari nepuse la punct, precum ro.

  • quest, miercuri, 30.03.2022 20:49

    no, unde ai mai vazut scala cu motor 1,6 diesel?

  • Mircea Badea, joi, 31.03.2022 00:51

    se mai fabrica dizal? consumul ala nu il cred oricum. si cam grea..tipa dupa resoftare..

  • Mihai C, joi, 31.03.2022 09:18

    Are autohold?

  • DanG, joi, 31.03.2022 11:48

    Sunt impresionat de consumul excelent si in oras si in afara, dar pe de alta parte mi se pare ciudata o acceleratie de 10 secunde pana la 100 avand in vedere greutatea masinii. Stiu ca nu faci linii cu masina asta, dar in Romania ai nevoie adesea sa fortezi masina.

  • Moldovean, joi, 31.03.2022 14:18

    Tot mai des apare la mașinile noi, inclusiv crossovere problema spațiului îngust și senzația de claustrofobie pentru persoanele mai înalte de 1,80. Eu am 1,82 și am problema asta la multe mașini noi. Înainte puteai sta lejer și într-un Astra H. Acum la compacte e cam jale la aspectul ăsta. Majoritatea le fac tot mai mari pe exterior și se pare că tot mai înghesuite la interior.

  • ds, joi, 31.03.2022 14:43

    La cât este de frumoasă și la ceea ce se oferă în standard, 20.150 euro preț de plecare nu-i tocmai rău. ..."având în vedere că noul 308 are o greutate de doar 1.4 tone" - zice autorul, dar poate nu știe că un 307 cu motor de 2l, tehnologia anilor 2000, cântărește 1279 kg. Și revin cu o întrebare: ce înseamnă "sistem de recuperare a energiei - standard?"

  • Superior, joi, 31.03.2022 18:22

    @Moldovean - senzația vine de la înălțimea f mică. În principiu, mașinile clasice le-au turtit cât de mult ca să facă loc pe piață suv-urilor.

  • Dexter, joi, 31.03.2022 21:23

    Probabil cea mai frumoasa compacta, dar ergonomia interiorului e indoielnica tare. Am facut drive test anul trecut cu 2008, fratele crossover compact al lui 308, si principalul defect major a fost volanul in poala si prea mic. Oi fi eu prea conservator si obisnuit cu 'normalul', dar pozitia la volan a fost principalul factor care m-a determinat sa nu cumpar masina.

  • Ciprian, joi, 31.03.2022 21:41

    arată ff bine, păcat de motorul de tractor

  • ds, vineri, 01.04.2022 09:03

    @Dexter, 2008 e fratele mai mare al lui 208. 308 are pe 3008 frate mai mare.

  • Seriff, vineri, 01.04.2022 09:39

    Cifrele de consum sunt 100% reale, oricine a condus o masina cu acest motor poate sa confirme, motorul nu diesel e net superior oricarui motor, cuplu 300 nm la turatii joase, consum super mic, hipsterii cu vise de stecher sa manance seminte in parcare la kaufland stand la coada sa incarce masinile ECO.