Interior
În ultimii ani, francezii de la Peugeot au avut printre cele mai futuriste interioare din industria auto. Multă tehnologie, unghiuri drepte, multe texturi și combinații de materiale, arhitectura i-Cockpit, cu acel volan de dimensiuni mici, toate au contribuit la acest aer SF.
Noul 3008 vine cu un habitaclu mult evoluat, în comparație cu vechea generație.
Nu o să vorbesc aici despre tehnologie, pentru că avem un capitol destinat acesteia puțin mai jos, dar o să menționez selectorul transmisiei mutat pe planșa de bord, consola centrală mai aerisită decât înainte și materialul textil care îmbracă planșa de bord și care se extinde pe portiere.
Că tot am pomenit de materiale, în partea superioară a bordului acestea sunt calitative, însă, pe măsură ce cobori, plasticul tare începe să fie tot mai prezent.
Butoanele fizice pot fi numărate pe degetele de la o singură mână. În locul lor primești câteva scurtături tactile pentru climatizare. Ele au răspuns haptic și sunt poziționate imediat sub ecran.
Spațiile de depozitare sunt destul de generoase. Pe lângă cele clasice, ai două suporturi pentru pahare în consola centrală, dar și un spațiu de depozitare ascuns sub o clapetă. Cotiera vine acum cu o deschidere dublă, ca la modelele din segmentul premium.
Am spus deja că volanul de dimensiuni mici a fost păstrat. Partea bună este că instrumentarul de bord a fost ușor înălțat, astfel că acum îți găsești mai ușor poziția în care ai o vizibilitate bună.
Volanul integrează o serie de comenzi tactile care, trebuie spus că nu răspund întotdeauna prompt la comenzi. Din această cauză am apreciat mai mult configurația cu butoane clasice ale vechiului 3008.
Pe hârtie, Peugeot 3008 oferă 69 de centimetri la nivelul picioarelor. O valoare decentă, teoretic, dar în realitate lucrurile stau puțin diferit. Mai ales dacă ai o înălțime peste medie. Spre exemplu, la 1.92 metri, eu am atins și cu genunchii în scaunul din față, dar și cu capul în plafon.
Portbagajul are un volum de încărcare de 520 de litri, dar prin rabatarea banchetei obții 1.480 de litri pentru bagaje.
Din acest punct de vedere, Peugeot 3008 stă mai bine decât Nissan Qashqai (436 litri), dar și decât Hyundai Kona cu ai săi 407 litri. Doar Renault Rafale îi întrece pe toți, cu cei 627 de litri de care dispune.
12.4 - 14% în oraș mi se pare mult prea mult. mai ales pentru un motor de 1.2 l. Comparativ, să zicem, un Lexus RX 500 h care are motor de 2.4 l, deci dublu, are un consum cu 1/3 mai mic în oraș. E drept, este hybrid, nu mild-hybrid. În fine, mi se pare, totuși, cam mult. Iar din punct de vedere al bordului, vechiul 3008 ll, phase ll, mi se pare cu mult mai reușit pe lânga faptul că are mai multe butoane fizice este și mult mai "omenesc", neavând atâtea colțuri și muchii.