Peugeot 3008 GT

2.0 Diesel Turbo (BlueHDI) 180CP 4x2 Aut6

Interior

5.0

Dacă e să aleg un element care scoate în față 3008 în comparație cu concurenții săi direcți, acela este în mod evident și indiscutabil interiorul. 

Francezii sunt de altfel renumiți pentru încercările lor de a duce designul habitaclului în direcții nonconformiste, deci nu asistăm la vreo surpriză majoră din punctul de vedere al încercării în sine. Dar este absolut evident că de data asta încercarea a reușit cu vârf și îndesat.

Imediat după ce te așezi pe scaunul șoferului, ai în față o expoziție de curaj amestecată cu lecții de ergonomie. Cel mai bun exemplu este display-ul care ia locul ceasurilor de bord, botezat de francezi i-Cockpit. Este așezat inteligent între limita superioară a bordului și volan, deci nu-l vezi prin coroana acestuia, cum se întâmplă de obicei. Dacă din descriere vi se pare așezat ușor ciudat, vă asigur că după câțiva metri la volanul lui 3008 veți avea o singură întrebare: de ce nu le-a trecut mai multor mărci prin cap să facă treaba asta?

i-Cockpit e atât de bine așezat, încât ai informațiile vitale legate de rulare în fața ochilor, iar un sistem Head-up Display devine practic inutil, pentru că efortul mișcării privirii dinspre parbriz spre această zonă este minim. 

În plus, grafica pe care Peugeot o utlizează este fenomenală și ecranul este o explozie spectaculoasă de moduri de personalizare (mai jos puteți vedea o demonstrație). Bonus: este un element standard pe toate versiunile lui 3008 și va fi probabil unul dintre argumentele-pivot de vânzare ale acestei mașini. Doar trăim în secolul tehnologiei.

În rest, 3008 este un spectacol de design. Consola centrală pare preluată de pe un concept și transplantată direct pe mașina de serie, butoanele metalice de pe bord sunt fermecătoare și completează frumos liniile agresive ale mașinii, iar materialele utilizate de Peugeot - cel puțin pe această versiune superioară - sunt fără îndoială demne de segmentul premium, acolo unde încă avem SUV-uri compacte care nu reușesc să se ridice la nivelul lui 3008. Uitați-vă doar la calitatea inserțiilor de pe bord și la materialele de pe scaune, un amestec de piele și Alcantara care nu doar că se potrivește în context, dar e și desenat curajos.

Nu uităm de faptul că Peugeot oferă câteva alternative de modificare a ambianței interiorului, iar diferitele mirosurile fine oferite de dozatorul special de odorizant reprezintă un plus față de modelele care încercau să ofere acest tip de abordare până acum. Iar schimbarea "ambianței" se face printr-un skin grafic spectaculos. Good job.

Dacă în general mașina este un exemplu de ergonomie, pentru că este foarte ușor să înțelegi și să înveți ce ai de făcut când conduci, există și minusuri. Un exemplu ar fi butoanele dreptunghiulare cu striații de sub cele cromate, care sunt apăsate involuntar de cel de la volan sau de pasager cu dosul palmei de fiecare dată când e nevoie să introduci sau să scoți ceva din spațiul de depozitare de sub bord.

Un plus și pentru portbagaj, care este unul dintre cele mai încăpătoare din segment: 528 de litri în varianta cu scaunele dispuse normal. Dintre SUV-urile compacte care se califică în această zonă de putere, doar Tiguan oferă mai mult decât atât: 615 litri.

  • Scrooge, luni, 24.04.2017 12:23

    cam fortata exprimarea de "SUV pur-sange" data unei unei masini 4X2 fie ea si cu o garda la sol ceva mai mare. In ziua de azi daca masina "mare" nu are eticheta de SUV nu se vinde, indiferent de specificatiile ei. Daca 3008 e pur-sange, Discovery sau Forester ce mai sunt, balaur cu 7 capete ? :) Masina nu e rea, e ca o domnsioara bine imbracata si machiata dar care nu stie sa gateasca sau sa faca curatenie in casa (bine, nu ca ar mai fi necesar in zilele noastre :))

  • Integrala, luni, 24.04.2017 12:33

    Mestere, Mai aveai putin si introduceai "integrala" si la capitolul Vizibilitate. Pentru noi, cei ce nu ne dorim tractiune integrala, cam care ar fi nota pe care ai acorda-o? O zi minunata!

  • mircea, luni, 24.04.2017 13:41

    @Integrala Asta e nota pentru 4x2. Cu 4x4, ar fi fost probabil mai mare. Așa se calculează, nu invers :)

  • arhitect, luni, 24.04.2017 14:18

    Referitor la afirmatia : "Motivul se vede astăzi foarte clar la o analiză succintă a vânzărilor: monovolumele compacte, inventate practic de francezi, aproape că nu mai există, locul lor fiind luat în preferințele publicului de SUV-urile la fel de compacte. " ...consider ca atat MPV cat si SUV au viitor. Aceeasi platforma tehnica, acelasi design nonconformist, la aceeasi bani, dar mai mult spatiu (+10cm la ampament) se regaseste la firma sora la modelul Citroen C4 Picasso, (respectiv 5008 vs C4 Grand PIcasso) care este o alternativa mai practica si mai flexibila. Argumentul pietii: In Europa s-au vandut in 2016 aproape 900k de monovolume, fata de 1300k SUV. Trei ani la rrand Picasso a fost cel mai vandut MPV de clasa compacta cu cca 100k unitati /an. vezi http://carsalesbase.com/european-sales-2016-midsized-mpv-segment/ http://carsalesbase.com/european-sales-2016-midsized-crossover-segment/ Argumentul specialistilor "Car of the Year" pt monovolume se regaseste in locul 4 pt Citroen Picasso in 2014. vezi http://www.caroftheyear.org/voting-grid/2014_1/coty

  • arhitect, luni, 24.04.2017 14:27

    Pe cand un drive test cu C4 GRAND PICASSO cu facelift 2016, motorizare 2.0 HDI, cutie automata, campionul vanzarilr in clasa MPV compacte in Europa ? sau macar un comparativ cu Peugeot 5008 ?

  • zuzu, luni, 24.04.2017 15:00

    O masina echilibrata cu in aspect f placut. In multe teste ziaristii au observant micile minusuri dar nu sunt atat de pregnante incat sa determine punctaje scazute drastic fata de competitor(in special Tiguan).

  • mircea, luni, 24.04.2017 15:13

    @arhitect 1. Noul Peugeot 5008 e transformat și el din monovolum în SUV, deci comparațiile se vor face de acum cu Nissan X-Trail și Mitsubishi Outlander, nu cu C4 Grand Picasso. 2. În rest, vânzările gamei C4 Picasso / Grand C4 Picasso au coborât de la 185.000 (2008) la 106.000 (2016). În schimb, vânzările SUV-urilor cresc constant pe toate segmentele.

  • Sorin, luni, 24.04.2017 15:45

    Ce mica -i lumea! Azi dimineata m-am intalnit cu B 112 PGT in trafic, pe Splaiul Unirii. Brunetica draguta la volan, ce pot sa zic! :) Aproape la fel de draguta ca si masina...

  • hazard, luni, 24.04.2017 16:06

    @Sorin si cam cate stele dai brunetei? Hmmm, mai bine nu raspunde, pari deja cam partinitor, ca si testele de pe aici ;)

  • vianu, luni, 24.04.2017 16:47

    chederu'...da' chederu era bine pus? adica o masina de 30'j de mii tre sa aiba tabla vopsita la interior acoperita, nuuuu?...

  • mog, luni, 24.04.2017 18:24

    daca nu vrei/nai nevoie de transmisie integrala pe un SUV atunci n ai nevoie de de el si l cumperi degeaba pt ca esti bine merci si cu un break de clasa medie

  • Ovidiu, luni, 24.04.2017 22:44

    O masina inutila. Scumpa si inutila, de la un producator recunoscut pentru lipsa de fiabilitate. Trebuie sa ai curaj nu gluma sa cumperi asa ceva.

  • Anonim, marţi, 25.04.2017 10:03

    O masina exagerat de scumpa cu un interior total alandala ceasuri de bord puse invers , un volan mic tesit caraghios o vizibilitate proasta in spate cutie de viteze din alt film si in final e doar un Peugeot o marca care nu exeleaza in fiabilitate plus o depreciere masiva dupa 3 ani nu primesti nici jumatate din valoarea masinii de noua . Dar vb aia fiecare cu gustul lui si pe banul lui decide ce este bine si ce nu .

  • Sorin, marţi, 25.04.2017 11:24

    voi astia 2 ultimii sunteti din ciclu ...am auzit ca volcsvagan e cea mai tare masina dar nu o am nici p-aia ... cat despre fiabilitate, habar n-aveti pe ce lume sunteti ... vedeti ca internetul exista pt INFORMARE...din pacate, probabil o limba straina chiar va e straina, sa puteti citi niste documentatii ... inainte de a comenta, macar faceti un drive-test ... e moca apropo... ca masina oricum nu vi-o permiteti vreodata

  • Zamfir, marţi, 25.04.2017 11:36

    Masina asta ma duce cu gandul la situatia cand ai o nevasta superba, dupa care toata lumea intoarce capul, si te invidiaza, dar de fapt tu stii ca te-ai procopsit cu o femeie frigida, care iti toaca banii si nu-ti aduce in pat nici o bucurie si pe care nici nu te poti baza la greu fiindca e labila psihic. Cam asa e si cu Peugeot-ul asta. Asta ca sa nu mai amintesc cum se comporta dupa cativa ani instalatia electrica la masinile frantuzesti...

  • Teo, marţi, 25.04.2017 15:08

    Pai, domn Zamfir... Eu chiar vreau sa o cumpar si n-am avut niciodata Peugeot. Acum ca ai deschis vorba, spune-mi daca tu ai avut si care au fost acele probleme electrice, proleme de labilitate, etc. Fa o fapta buna si ma salveaza de la o nenorocire sau daca nu da-mi ceva date positive despre marca in discutie. O zi buna!

  • Andi, marţi, 25.04.2017 15:43

    @Scrooge: Cum adica sa nu fie necesar? Vine mama si gateste sau cum? Eu personal imi gatesc singur dar nu cred ca toti barbatii sunt dispusi sa faca aceasta activitate. @Automarket: Ati acordat nota mai mare la chestia asta decat la noul Civic.... Nu cred ca putem foarte mare baza in sistemul vostru de punctare..

  • octav71, marţi, 25.04.2017 20:54

    Mai oamenilor! Voi intelegeti ca toate sunt masini, dar sunt in clase diferite? Ca si exemplu fortat: BMW seria 5, cu punctaj de 4,5(sau cat a obtinut). Acest Peugeot, cu punctaj de 4,1. Asta este diferenta intre cele 2 masini? Comparati mere cu mere, nu mere cu pere! Ce e drept, toate sunt fructe. @Mircea: de ce nu are cifrele de la vitezometru in stilul frantuzesc, adica cifre impare? Sau este un feature neprezentat? In rest, Outlander all the way! :)

  • Andy, marţi, 25.04.2017 22:11

    Pana una alta, Peugeot e nr. 2 la fiabilitate in Germania in 2016 (BMW e pe ultimul loc (25): http://www.jdpower.com/press-releases/jd-power-2016-germany-vehicle-dependability-study-vds Asa ca aia care o tot dau cu lipsa de fiabilitate probabil ca se gandesc la perioada anilor 2000, adica acum aproape 20 de ani maine-poimaine.

  • arhitect, marţi, 25.04.2017 23:11

    @mircea asta era ideea ...la fel cum C4 Picasso este mai practic, flexibil, spatios decat 3008, tot asa monovolumul Grand C4 Picasso e o alegere fericita in comparatie cu SUVul 5008

  • LUCCI, marţi, 25.04.2017 23:45

    Cam multa spoiala si putine calitati la aceasta masina, pentru o gramada de bani!Nici nu vreau sa ma gandesc e altceva poti lua cu acesti bani. Chiar iti poti lua o masina, nu un autoturism...

  • bughy, joi, 27.04.2017 09:43

    marele minus pe care îl văd este cutia de viteze automată care nu este la nivelul concurenței. în rest ține de gust. mie unul îmi place pentru că este altceva decât linia de design vag.

  • OVI, marţi, 04.07.2017 20:28

    SUPERBA DPDV TEHNIC ESTE TOTUL IN ORDINE DETIN C4 PICASSO 2,00HDI DE 8 ANI SI NICI CEA MAI MICA PROBLEMA CUMPAR NUMAI MASININI NOI PTR IDIOTI SA STIE CA PSA ARE ACELEASI PLATFORME PENTRU PEUGEOT SI CITRO DIN CLASE IDENTICE PENTRU CUNOSCATORI MERITA TOTI BANII