Peugeot 208

Consum

3.5

Din păcate, lipsa celei de-a şasea trepte şi lipsa unui sistem Start-Stop nu aduc un consum bun pentru 208 la nivel declarativ, deci modelul francez pierde semnificativ în faţa rivalilor din segment.

Această variantă a lui Peugeot 208 anunţă un consum mixt de 5.8 litri la sută. Singurul său rival direct echipat cu o motorizare aspirată de 1.5 litri, Mazda2, anunţă un consum mixt de numai 4.9 litri la sută. Cea mai bună valoare din segment pentru o maşină de clasă mică cu peste 120 CP îi revine lui Ford Fiesta facelift 1.0 EcoBoost 125 CP, cu 4.3 litri la sută. Aceasta este egalată de Nissan Micra 1.2 DIG-S, un model de 98 CP echipat cu un motor supraalimentat cu un compresor mecanic, singurul din segment care alege acestă soluţie. Modele precum Opel Corsa şi Volkswagen Polo asigură şi ele valori mai bune în variante comparabile.

Diferenţa de consum dintre Fiesta şi 208 în versiunile comparate se reflectă şi la emisiile de CO2, cele 35 de grame în minus ale lui Fiesta 1.0 EcoBoost fiind suficiente încât să-l încadreze în lista modelelor care emit mai puţin de 100 de grame de CO2 pe kilometru.

În cadrul testului nostru, am obţinut un consum urban de 7.4 litri la sută într-un regim ecologic de conducere. Dacă ne grăbim, consumul urcă la 8.5 litri la sută. În regim extraurban, consumul obţinut este de 5.3 litri la sută, realizat respectând normele legale de viteză.

Pe autostradă, la 130 km/h în treapta a cincea, turometrul afişează 3.700 rpm şi consumul se stabilizează la 7.1 litri la sută.

  • hazard, vineri, 20.02.2015 13:32

    M-am linistit, nu se mai poate cumpara :))

  • gogu, vineri, 20.02.2015 14:11

    consumul real nu e rau deloc, zic eu

  • mishazaitev, vineri, 20.02.2015 14:16

    O piticanie, frumusica ce-i drept, nu zic ba, cu un motor pe benzina aspirat costa aproape 17 000 de euro, in timp ce despre VAG se spune ca ar face masini foarte scumpe .... In fine.... Strict referitor la motor eu cred ca asemenea motorizari ar trebui mentinute . Poate sunt eu marcat de nostalgia unui C2 VTS, cine stie. ...

  • lorinczi.thomas, vineri, 20.02.2015 15:25

    Io cred ca aveti ceva cu negativele: "Începând cu luna februarie a anului curent, această versiune nu se mai produce", serios? Si ce vina are producatorul ca va apucati voi sa retestati masina fix inainte de facelift?

  • Andy, vineri, 20.02.2015 16:18

    Corect lorinzi. Chiar nu vad rostul testului. Probabil ca mai au cateva pe stoc insa e aiurea. Baietii de la AM nu au avut ce testa si au zis sa puna ceva de umplutura.

  • lorinczi.thomas, vineri, 20.02.2015 21:38

    Fac fix ca cei de la EuroNCap cu Renault Megane, la sfarsit de cariera il retesteaza si logic ca il puncteaza mai mic, din moment ce intre timp devine depasit.

  • LauCalin, sâmbătă, 21.02.2015 01:15

    Atata timp cat e in productia de serie, cel putin teoretic inseamna ca se poate ridica la nivelul concurentei, inclusiv in privinta sigurantei. Cand intru in showroom consultantii de acolo imi spun cu mana pe inima ca acest 208 este la nivelul noii Fabia, Fiesat sau Mazda 2, asa cum si consultantii de la Renault imi spun ca Megane este la nivelul lui Golf, 308, Focus etc. Una e sa si inferior dpdv al confortului, spatiului interior, ergonomiei sau a materialelor folosite si alta e sa fi inferior dpdv al sigurantei. Deci asta e o scuza gen "iegzasta o explicatie".

  • xxx, miercuri, 25.02.2015 12:42

    208 trebuie sa-l inlocuiasca rapid, Fiesta, Polo si Clio 4 il mananca de viu