Peugeot 208

Motor / Transmisie

4.0

Motorizarea 1.6 VTI de sub capota lui Peugeot 208 este cuplată unei transmisii manuale cu cinci trepte care transmite puterea către roţile din faţă. Unitatea anunţă 120 CP la 6.000 rpm şi 160 Nm la 4.250 rpm. Valorile nu sunt tocmai impresionante având în vedere ce pot să facă unităţile create de producătorii care au abordat downsizing-ul pentru fiecare motorizare din ofertă, dar sunt superioare celor asigurate de rivalul său principal, Mazda2 1.5 SkyActiv-G.

Transmisia cu cinci trepte este etajată pentru a obţine o economie de carburant favorabilă, nu pentru performanţe deosebite, dar o unitate cu şase rapoarte ar fi putut să salveze situaţia pentru 208 în varianta 1.6 VTI. Timoneria are o cursă relativ lungă, la fel ca la toate modelele Peugeot şi Citroen pe care le-am întâlnit până acum, dar măcar mecanismul de operare este precis.

Propulsorul este silenţios la ralanti, dar se face auzit în habitaclu după 3.500 rotaţii pe minut. Tot pe atunci începe să scoată colţii, dar etajarea transmisiei ne arată că resursele motorizării ar putea mai mult dacă nu erau rapoartele atât de lungi. În orice caz, maşina este fâşneaţă în primele patru trepte şi se dovedeşte un companion plăcut în orice regim de turaţie. Unitatea se comportă agreabil pentru cerinţele anului 2015, deşi nu este campioană la cifre.

Celebra zicală americană "there's no replacement for displacement" nu îşi are locul aici, propulsorul din dotarea acestei variante a lui 208 neavând nicio bătălie câștigată în faţa competitorilor care au abordat o politică de downsizing.

  • hazard, vineri, 20.02.2015 13:32

    M-am linistit, nu se mai poate cumpara :))

  • gogu, vineri, 20.02.2015 14:11

    consumul real nu e rau deloc, zic eu

  • mishazaitev, vineri, 20.02.2015 14:16

    O piticanie, frumusica ce-i drept, nu zic ba, cu un motor pe benzina aspirat costa aproape 17 000 de euro, in timp ce despre VAG se spune ca ar face masini foarte scumpe .... In fine.... Strict referitor la motor eu cred ca asemenea motorizari ar trebui mentinute . Poate sunt eu marcat de nostalgia unui C2 VTS, cine stie. ...

  • lorinczi.thomas, vineri, 20.02.2015 15:25

    Io cred ca aveti ceva cu negativele: "Începând cu luna februarie a anului curent, această versiune nu se mai produce", serios? Si ce vina are producatorul ca va apucati voi sa retestati masina fix inainte de facelift?

  • Andy, vineri, 20.02.2015 16:18

    Corect lorinzi. Chiar nu vad rostul testului. Probabil ca mai au cateva pe stoc insa e aiurea. Baietii de la AM nu au avut ce testa si au zis sa puna ceva de umplutura.

  • lorinczi.thomas, vineri, 20.02.2015 21:38

    Fac fix ca cei de la EuroNCap cu Renault Megane, la sfarsit de cariera il retesteaza si logic ca il puncteaza mai mic, din moment ce intre timp devine depasit.

  • LauCalin, sâmbătă, 21.02.2015 01:15

    Atata timp cat e in productia de serie, cel putin teoretic inseamna ca se poate ridica la nivelul concurentei, inclusiv in privinta sigurantei. Cand intru in showroom consultantii de acolo imi spun cu mana pe inima ca acest 208 este la nivelul noii Fabia, Fiesat sau Mazda 2, asa cum si consultantii de la Renault imi spun ca Megane este la nivelul lui Golf, 308, Focus etc. Una e sa si inferior dpdv al confortului, spatiului interior, ergonomiei sau a materialelor folosite si alta e sa fi inferior dpdv al sigurantei. Deci asta e o scuza gen "iegzasta o explicatie".

  • xxx, miercuri, 25.02.2015 12:42

    208 trebuie sa-l inlocuiasca rapid, Fiesta, Polo si Clio 4 il mananca de viu