Tinuta de drum

4.5

În testul nostru pe drumurile dintre Frankfurt și Russelsheim, am mers atât cu versiunea electrică, cât și cu versiunea mild-hybrid. Ei bine, pot spune că versiunea electrică s-a simțit mult mai confortabil și a absorbit mult mai bine denivelările și gropile din drum.

Care ar fi motivul? Grandland electric are o masă mai mare cu 532 de kilograme față de versiunea mild-hybrid. Prin urmare, Opel a montat o suspensie spate multi-link, care nu este inclusă pe hibrid din motive de cost. Totodată, versiunea electrică beneficiază și de amortizoare adaptive, iar tot acest pachet se traduce printr-o ținută de drum foarte bună.

Direcția este extrem de ușoară, iar în oraș mașina se simte mult mai agilă decât este, dacă luăm în calcul dimensiunile. Când treci mașina pe modul Sport, direcția are o greutate plăcută, dar se simte destul de artificială. Din păcate, nu prea ai niciun feedback din partea roților, iar precizia pe viraje este aproape inexistentă. Lucruri normale pentru un SUV compact modern.

Totuși, mișcările de ruliu și tangaj sunt destul de bine ținute sub control. Grandland abordează virajele într-un mod sigur și stabil. Până la urmă, pentru o mașină din acest segment, acest lucru este mult mai important decât un caracter dinamic sau sportiv.

Izolarea fonică a fost și ea îmbunătățită față de generația trecută. Până la viteze de autostradă, nu vei auzi niciun zgomot de vânt sau la rulare în habitaclul lui Grandland. La viteze de autostradă, vântul își mai face pe alocuri simțită prezența, dar în general, Grandland electric este o mașină silențioasă.

  • nsrei, marţi, 22.10.2024 14:39

    am avut opel pe vremea cand era la GM. de nou, pe benzina. Da nu mai vreau Mai ales ca si autorul recunoaste ca Din păcate, nu prea ai niciun feedback din partea roților, iar precizia pe viraje este aproape inexistentă Problema de pe timpul bunicii de cand opel facea biciclete, poate alea virau mai bine. Boala grea asta cu virajele la opel. Puteau sa se uite si ei in gradina Ford.Dar nu...

  • Omu’, marţi, 22.10.2024 15:11

    Foarte interesantă prezentarea, Silviane! Interesantă și mașina. Opel a trecut de la mașini de cărat cartofi la mașini tinerești. Păcat ca sunt deținuți de incompetenții de la Stellantis…

  • Wow, miercuri, 23.10.2024 00:04

    Arată senzațional și foarte atractiv la toate capitolele. Chiar e o pata de culoare , alaturi de Austral/Scenic ,Kuga și Formentor/Terramar. In rest europenele sunt bleah , cai Mazda cx-5 cu același design de 12 ani , că e Karok/Kodiak /Kamiq sunt la fel de plictisitoare la fel și Tiguan,poate Tarraco este mai altfel. Dar acest Opel alaturi de 3008/5008 chiar sunt o pata de culoare între atâtea modele fade.

  • @nsrei, miercuri, 23.10.2024 00:05

    Da cine te a întrebat pe tine daca mai vrei sau nu? Asta e o mașină nouă fără nici o legătură cu ce ai testat tu acum 30 de ani . Ia ți vw că nemțească dar e mai rara Dacia pe străzi :))

  • Robert, joi, 31.10.2024 21:52

    Imi place designul, mi se pare mai reusit chiar decat fratiorul Peugeot 3008. In plus e mai spatios si un pic mai ieftin. Primele teste , ca si cele cu 3008, arar o eficienta si autonomie rezonabile. Mi-ar place o versiune dual motor, si o viteza de incarcare ceva mai mare.