Tehnologie
Pe frontul tehnologic, Astra aduce cam tot ceea ce are de oferit Opel în acest moment pe mașinile sale. Bineînțeles, atât timp cât ești dispus să plătești pentru această tehnologie. Din fericire, există și mult echipament standard.
De exemplu, instrumentarul de bord digital vine standard pe toate modelele Astra. Denumit Pure Panel, acesta are o grafică frumoasă, însă rezoluția lasă de dorit pe alocuri. Același lucru se poate spune și despre animațiile afișate atunci când schimbi informația redată în spatele volanului.
Fix aceleași caracteristici se aplică și ecranului pentru sistemul multimedia, care are aceeași dimensiune de 10 inch. Totul arată bine, meniurile sunt simple și bine gândite, iar folosirea acestui nou sistem multimedia e ușoară. Cu toate acestea, parcă aș fi vrut o rezoluție mai înaltă și animații mai fluide, mai ales în submeniul dedicat navigației.
Din fericire, suportul pentru Android Auto și Apple CarPlay fără fir, în standard, rezolvă aceste probleme.
Butoanele fizice sunt păstrate în noul Astra, cel puțin pentru funcțiile esențiale, precum climatizarea. Iar asta reprezintă un mare plus pentru mine, personal, comparativ cu marele rival Golf.
Mai mult, acum ai și comenzi vocale în interiorul noului Astra, comenzi care, momentan, sunt limitate la anumite funcții esențiale, precum reglarea temperaturii interioare.
Altă tehnologie notabilă este reprezentată de farurile opționale Intelli-Lux Pixel Light, cu funcție adaptivă Matrix, care funcționează impecabil pe timp de noapte.
Știu, trăim alte vremuri (interesante) sa ceri 32 de mii de euri pe un Opel Astra cu motor de 1.6 diesel mi se pare strigător la cer. Oi fi eu extrem de prost (platit) aproape de statutul de boschetar asistat social , deși culmea acum cinșpe ani am achiziționat de nou un Opel Astra h cu care am mers fara probleme vreo 11 ani. Am dat pe el jumate din prețul de astăzi. E drept atunci și salariul tot jumate îl aveam raportat la vremurile de atunci, dar totuși Opel asta nou mi se pare scump