Tinuta de drum
De la volan, Opel Astra impresionează în primul rând prin ușurința cu care poate fi condus. Toate comenzile sunt foarte ușoare, de la servodirecție, la pedala de frână sau ambreiaj (în cazul modelelor echipate cu o cutie de viteze manuală).
Totul este făcut astfel încât să ai o experiență confortabilă la volan, care să te protejeze de stresul cauzat de haosul din trafic. Fiind vorba de platforma EMP2, suspensia favorizează confortul, aceasta aducând în prim plan ruliul și ocazional tangajul, atunci când împingi mașina la limită.
Chiar și așa, per total, Opel Astra se conduce bine atunci când vrei să mergi alert pe o serie de serpentine, de exemplu.
Controlul greutății pe cele două punți este ușor de realizat, iar tranziția acesteia de pe o parte pe cealaltă se face fluid, predictibil. Nu vei fi luat prin surprindere de o rupere de aderență în mijlocul virajului.
Sigur, nici nu ar fi recomandat să exagerezi cu accelerația și viteza, pentru că vorbim, totuși, de o mașină fără pretenții sportive. Suspensia își face și ea treaba foarte bine, fiind vorba de un aranjament de tip McPherson pe față și semi-independent pe puntea spate. Imperfecțiunile din asfalt sunt absorbite fără probleme și izolarea fonică este bună (peste ce oferă Volkswagen Golf, de exemplu, chiar și cu suspensia multi-braț).
Desigur, așa cum se cuvine într-o mașină lansată în zilele noastre, opțional poți adăuga moduri de condus noului tău Astra. Fiind vorba de un model cu motor diesel în cazul nostru, diferențele în comportamentul rutier al mașinii au fost destul de reduse, atunci când am oscilat între Confort și Sport. Singura diferență notabilă a fost menținerea turației motorului la un nivel mai ridicat, respectiv un răspuns în pedală ceva mai rapid.
Știu, trăim alte vremuri (interesante) sa ceri 32 de mii de euri pe un Opel Astra cu motor de 1.6 diesel mi se pare strigător la cer. Oi fi eu extrem de prost (platit) aproape de statutul de boschetar asistat social , deși culmea acum cinșpe ani am achiziționat de nou un Opel Astra h cu care am mers fara probleme vreo 11 ani. Am dat pe el jumate din prețul de astăzi. E drept atunci și salariul tot jumate îl aveam raportat la vremurile de atunci, dar totuși Opel asta nou mi se pare scump