Motor / Transmisie

4.5

Pentru Nissan Ariya ai la dispoziție trei versiuni diferite. De fapt, modelele în sine folosesc multe componente în comun, dar nivelul de putere diferă de la caz la caz.

Gama începe cu o versiune de 218 CP și 300 Nm și continuă cu o versiune intermediară de 242 CP și același nivel de cuplu. Pentru cei care vor tracțiune integrală (primele două versiuni menționate fiind tracțiune față), o versiune cu 306 CP, 600 Nm și două motoare electrice este disponibilă.

Modelul nostru de test a fost cel de 242 de cai, alături de o baterie de 87 de kWh, mai mult decât de ajuns pentru nevoile a 90% dintre oameni. Ce-i drept, cuplul motor de 300 Nm, deși livrat instantaneu, ar putea fi ceva mai generos. Nu pentru că nu ajunge, ci pentru că unii clienți ar putea avea așteptări nerealiste în ceea ce privește accelerația și lovitul în moalele capului cu tetiera din dotare.

Nu toate mașinile electrice trebuie să fie brutale, iar Nissan cu siguranță a învățat asta de-a lungul timpului. Exploatarea lui Ariya se face liniar, confortabil, fără ruperi de ritm surprinzătoare sau demne de infarct. De fapt, la volanul acestui SUV te vei simți confortabil și liniștit, o stare de care avem nevoie din ce în ce mai mult în ziua de azi.

Sigur, după un anumit prag, parcă simți nevoia de ceva mai mult. Dar asta se întâmplă doar pe autostradă, la viteze care aduc cu ele și o amendă binemeritată.

Prin oraș, Ariya se descurcă impecabil, iar dacă modul Normal de rulare ți se pare prea brutal, ai la dispoziție și un mod Eco, care mai scade din potența motorului de sub capotă.

 

 
  • Banditos, vineri, 30.06.2023 15:52

    - există ceva ruliu pronunțat în viraje - direcția nu este foarte precisă - refuză cu desăvârșire să-ți ofere informații despre suprafața de rulare dupa toate astea rezulta un 5 stele doar pentru ca: - se mișcă decent pe viraje și chiar (???) și în linie dreaptă - absoarbe impecabil gropile și alte denivelări ale asfaltului poate ca ar trebui sa se faca distinctie intre comportament in viraje/condus sportiv (unde suck big time) si comportamnetul in urban/viteza mica (unde e sufragerie pe roti). ...dar 5 stele nu cred ca merita

  • dan_grc, vineri, 30.06.2023 20:27

    70.000 un Nissan care nu e GT-R, nu e bine deloc, 4x2, râde Patrol de el, dar nu din mormânt, ca n-au murit. Un X-Trail pleacă de la 37.000 euro, pe la 50.000 ai multe pe el, interiorul este cel puțin la fel de bine lucrat, Nissan a progresat la acest capitol, deci mulți bani in plus pentru ca este electric, alt motiv nu văd.

  • Chiuloasa_bengoasa, sâmbătă, 01.07.2023 15:15

    Am citit pe AM comentarii scrise mai bine decat articolul asta. Serios. Cel putin ultimele teste zici ca sunt scrise de cineva care a condus doar Logan toata viata si la scoala a luat numai 5 la Limba Romana. Ati schimbat redactorii sau ce s-a intamplat? Nu mai bine dati sansa unor oameni cu adevarat pasionati de masini sa isi inceapa cariera intr-un domeniu care le place? Ca de exemplu, anumiti cititori AM care chiar scriu misto in comentarii?

  • Chiuloasa_bengoasa, sâmbătă, 01.07.2023 15:19

    "Există ceva ruliu pronunțat în viraje, iar direcția nu este foarte precisă, ba chiar refuză cu desăvârșire să-ți ofere informații despre suprafața de rulare" Si cu toatea astea, autorul articolului ii da 5* la tinuta de drum. .... How? Ne lamureste si pe noi autorul articolului?

  • PMC, luni, 03.07.2023 15:46

    60 - 70k de Eur pentru o asemenea masina e ceva de domeniul prostiei in forma pura. La fel e si +50k pentru un Ioniq5, chiar daca e preferata mea electrica. Nici aia nu merita atatia bani. Pentru masina asta, un 35000 ar fi un pret decent pentru ce ofera. Un Ioniq5 ar trebui sa fie max 30.000. Dar na...

  • Andrei, joi, 06.07.2023 09:17

    70000 euro un banal Nissan, cu performante mediocre si, in general, o masina mediocra, usor de trecut cu vederea. Poti lua un model termic mai rapid, mai bine lucrat samd si mergi gratis cat vrei tu, de diferenta de pret. Masina asta merita 3 stele doar trasa de par. Dar e electricaaaaaa