Calitate / Pret
Prin legătura făcută cu "prințul" din Munchen, Mini a dobândit un aer premium, iar prețul este cel care confirmă acest lucru. Un Mini Cooper S în cinci uși pleacă de la 27.000 de euro cu TVA, cu 5.000 de euro mai mult decât Clio RS sau Volkswagen Polo GTI. Și toate acestea în condițiile în care modelele rivale vin cu transmisii automate și cu ceva putere suplimentară. Nu că automata ar fi un neapărat un avantaj într-o zonă în care clienții apreciază oricând o manuală sănătoasă și declanșatoare de senzații tari pe viraje.
Singurul care trece de pragul celor 30.000 de euro este Audi S1 Sporback, germanul având un preț de pornire de 31.500 de euro.
Iar în acest mod s-au tranșat lucrurile în defavoarea britanicului. Cum spuneam și mai sus, doar cu un umor negru de calitate poate să convingă clienții care sunt în căutarea unui Hot Hatch pur-sânge. Cei care vor să cumpere atât un simbol, cât și un Hot Hatch cu siguranță nu se vor gândi de două ori atunci când vor configura un Mini.
Eu nu as fi introdus Volkswagen Polo GTI in fraza cu "Hot Hatch-uri clasice"; mai potrivit era Fiesta. Polo cam sta intr-un con de umbra de ceva timp...e acolo dar nu-l baga in seama nimeni.