
Tinuta de drum
Odată ce vei conduce noul Mini Aceman, vei înțelege imediat că noul crossover este o mașină care pune accent pe dinamică, însă fără să sacrifice prea mult confortul. Așa cum este cazul și la celelalte modele Mini, dar și la alte modele din ograda Grupului BMW, suspensia este setată să fie ceva mai rigidă. La denivelările mari, suspensia este puțin zgomotoasă și vei țopăi ușor în scaun dacă treci peste acestea la viteze mai mari.
În schimb, aceeași suspensie se descurcă foarte bine pe drumuri pietruite și chiar pe macadam. Pe un asemenea drum, m-am simțit precum Kris Meeke la volanul unui Mini Countryman WRC. Suspensia absoarbe foarte bine denivelările mici și pietricelele pe un asemenea drum și îți oferă încredere să mergi chiar și cu viteze de 60 km/h fără niciun fel de disconfort. Pe acest tip de drum, Mini Aceman într-adevăr și-a arătat calitățile de crossover.
Mașina noastră a fost echipată cu jante de 18 inch cu un design retro și care au fost încălțate în anvelope de iarnă. Chiar și cu aceste anvelope testate pe suprafețe uscate, noul Mini Aceman este o mașină distractivă în viraje.
Direcția îți oferă un feedback foarte bun chiar și în modurile de rulare normale și are un simț natural. Desigur, când te aproprii de limita de aderență, vei sesiza o ușoară subvirare, însă, în general, Mini Aceman îți oferă foarte multă încredere și stabilitate în viraje. Datorită configurației suspensiei, ruliul este foarte mic chiar și la viteze mari, iar tangajul aproape că nici nu l-am sesizat pe accelerație și frânare.
O alta chiflă aflată in portofoliul BMW Group. Design exterior aflat la frontiera dintre intolerabil si nedigerabil, o autonomie stanjenitoare in traficul real, un produs caruia ne este cvasiimposibil sa-i identificam vreun beneficiu. Pe foarte scurt, o grimasă pe patru roti. Pentru binele BMW, inca nutresc speranta ca s-a facut o regretabila eroare la OSIM cu titulatura acestui model. Fiindca-i împotriva firii.