Siguranta
Doar Renault Kangoo a făcut o vizită pe la Euro NCAP și putem, astfel, extrapola gradul de siguranță oferit de T Class. Modelul francez a primit de la EuroNCAP 4 stele pentru siguranța oferită. Protecție adulți – 78%, protecție copii – 87%, protecție pietoni – 67%, sisteme de asistență – 72%.
Aruncând o privire pe comunicarea celor de la Mercedes-Benz privind acest model, descopăr o categorie de sisteme de siguranță care au fost botezate poetic „Ajutoarele invizibile”. Aici avem grupate și banalele, dar esențialele ABS, ESP și sistemul automat de apelare 112 în caz de accident. Legat de sistemul automat de apelare, convorbirea se realizează, nu în limba națională a țarii în care s-a realizat apelul, ci în limba setată de proprietar în sistemul infotainment.
Un avantaj în cazul unui eveniment nedorit, să zicem în Olanda, o limbă în care știu că am nevoie de o bună condiție fizică la brațe pentru a mă face înțeles. Adică, la nevoie, vei oferi informații vitale în limba aleasă de tine.
De asemenea, pentru o mai rapidă și precisă comunicare a informațiilor în caz de accident, informațiile trimise automat de mașină privind locația și severitatea impactului sunt trimise și via SMS, nu doar prin transferul de date.
Ce mai avem la bordul lui T Class în echiparea standard? Păi sistemul Hill Start Assist, Crosswind Assist, Attention Assist, Active Brake Assist, Active Lane Keeping Assist, Blind Spot Assist și Speed Limit Assist.
Versiunile cu transmisie automată pot fi echipate și cu pachetul Driving Assistance Packege care include: Active Distance Assist Distronic – sistem care menține viteza și distanța față de vehiculul din față. Dacă mașina din față reduce viteza până la oprire, sistemul frânează mașina și păstrează distanța setată, iar dacă vehiculul din față se pune în mișcare într-un interval de 3 secunde de la oprire, T Class pornește automat. Altfel este solicitată intervenția celui de la volan. Active Steering Assist menține mașina pe mijlocul benzii de rulare, făcând automat ajustări fine.
Mai vreau să vă spun că mașina vine echipată standard cu 7 airbag-uri: frontale, cortină, torace pentru locurile față și central (adică între locurile față, pentru a preveni ”ciocnirea” ocupanților). Locul față are sistem care poate recunoaște automat montarea unui scaun de copil și este capabil să dezactiveze singur airbag-ul frontal.
Cât despre concurență, Caddy a fost testat în 2021, a primit cinci stele, protecție adulți în caz de impact – 84%, protecție copii în caz de impact – 82%, protecție pietoni – 69% și sisteme de asistență – 79%.
Cred ca masina asta va fi folosita pe post de taxi in cele mai multe situatii.