Interior

4.0

Nu voi juca baba-oarba în încercarea de a vă povesti cum gurile de ventilație, la crepuscul, îți creează nu știu ce stare specială. Am făcut-o la testul meu cu Clasa C All Terrain.

Probabil resimt o ușoară senzație de vinovăție că m-am lăsat impresionat de un detaliu așa insignifiant și am vrut să-mi recapăt puțin din demnitate cu această mică paranteză.

Da, vorbim despre un interior de Citan care se bucură de o interpretare mai bună la capitolul materiale. Pe de o parte, avem același layout ca la Citan, singura diferență fiind spațiul de depozitare din planșa de bord, în dreptul șoferului. La T Class lipsește. Da, cum am spus, materiale mai bune, texturi mai prietenoase, mai amabile cu simțurile la atingere, ceea ce modifică în bine senzația de calitate percepută.

Puțină culoare la interior la nivelul portierelor față. Acestea au și ornamente în culoarea caroseriei pe panourile interioare, plus ornamentul din jurul levierului cutiei de viteze. Acces foarte bun în mașină, aici nu am ce reproșa. Ușile față au un decupaj generos, iar cele spate, glisante, îți lasă libertatea să traversezi mașina în fugă, dacă ești suficient de agil. Clasa T este oferit standard cu hayon. Acesta oferă o decupare uriașă și un acces foarte bun la portbagajul de 520 litri. Aici mai adaug și suprafața extrem de joasă a podelei, de doar 561 mm față de sol. Ca să nu ridici foarte sus bagajele voluminoase.

Pentru cotierele și panourile centrale ale portierelor, Clasa T a adoptat, de la modelele Mercedes-EQ, materialul fin structurat NEOTEX. Acesta combină aspectul pielii nubuck cu neoprenul high-tech. Un plus major la capitolul calitate percepută vine de la noile scaune îmbrăcate în tapițerie de piele neagră Artico – disponibilă pentru nivelurile de echipare Style și Progressive. Un interior care, într-o bună proporție, este Mercedes-Benz.

Dar sunt și detalii care penalizează puțin ambianța. Aici mă refer la panourile interioare ale ușilor spate, realizate dintr-un plastic tare, lipsa unei cotiere pe care să-ți sprijini mâna sau verticalitatea spătarului banchetei spate (pe acesta l-aș fi dorit ceva mai înclinat pentru o poziție mai relaxată în mașină la drum lung). Nici la capitolul spații de depozitare nu strălucește mașina, în cazul locurilor spate. Cei din față, în schimb, pot juca rolul de dealeri de spații de depozitare. T Class are inclusiv clasicul spațiu de depozitare, specific LCV-urilor, amplasat deasupra liniei parbrizului.

Avem un spațiu de depozitare amplasat la nivelul podelei, unde se regăsesc și sloturile USB-C și zona de încărcare wireless pentru telefon. Există și o cotieră centrală cu un spațiu de depozitare. Fiind un model al cărui interior este dezvoltat pe verticală, există un decalaj între diferite zone, spre exemplu poziționarea levierului cutiei de viteze și zona de depozitare sticle, ceea ce ergonomic este un plus. Nu vei fi jenat când operezi cutia de viteze de vreo sticlă aflată în suport. La capitolul spațiu de depozitare, T Class și Citan oferă același volum al portbagajului – 520 litri. Renault Kangoo este ceva mai darnic cu ai săi 775 litri, dar campionul este Caddy cu 1.213 litri.

Totuși, atmosfera la bord, modul în care percepi mașina la drum lung, te apropie mai mult de turism, decât de o comercială ușoară. Mercedes-Benz a reușit destul de bine să lucreze la personalitatea mașinii. Un interior destul de silențios, cu un tren de rulare a cărui zgomot de lucru este și el bine izolat.

  • DanG, miercuri, 28.12.2022 14:49

    Cred ca masina asta va fi folosita pe post de taxi in cele mai multe situatii.

  • nume, miercuri, 28.12.2022 16:51

    Esti sigur ca "doar Renault Kangoo a făcut o vizită pe la Euro NCAP"?

  • Ovidiu, joi, 29.12.2022 10:00

    Docker pe unde o fi ca preț,cred că se merita gândit încă odată dacă să îl mai cumperi