Consum
Acum ceva ani, nu foarte mulți, să zic vreo 3-4, zona asta a MPV-urilor era extrem de aglomerată. Acum, câtă liniște! Să fiu corect și să menționez că o parte din liniște este produsă de niște MPV-uri care astăzi mai sunt oferite doar în versiune electrică. Să vorbesc puțin despre consumul acestui model și revin la acest subiect.
Cei de la Mercedes-Benz ne-au pregătit un traseu de test complet și, sincer, rar am fost atât de satisfăcut de ruta oferită pentru a testa mașina. Am avut și oraș, unde viteza era limitată la 30 km/h, am avut și periferie cu 50 km/h, am avut și autostradă cu zone de 120 km/h, dar și zone fără limită de viteză, plus drumuri secundare cu regim de 70-90 km/h.
La finalul testului, consumul mediu afișat de computerul de bord era de 6.4 litri. Poate o idee mai sus decât cei 5.6 litri anunțați de constructor, dar, în apărarea mașinii, pot include și o secțiune de vreo 10-15 kilometri de autostradă fără limită de viteză, unde am vânat cei 177 km/h declarați. I-am atins, mai greu, dar i-am atins. T Class, cu această motorizare, promite o autonomie teoretică de 960 km și are emisii de 147 g/km CO2.
Și pentru că lucrurile au devenit extrem de simple pentru cel care își dorește un astfel de model, la secțiunea concurență voi include un Mercedes-Benz Citan 110 CDI, un Renault Kangoo Combi 1.5 Blue dCi și Volkswagen Caddy 2.0 TDI DSG.
Cu excepția lui Caddy și a frățiorului cu siglă Ford, practic, în acest moment, singura opțiune rămâne un model rezultat în urma colaborării dintre Renault Group și Mercedes-Benz.
VW Caddy 2.0 TDI în versiunea de 122 CP este singura motorizare diesel care poate fi echipată cu o cutie automată cu dublu ambreiaj. Volkswagen comunică pentru acest model un consum mediu de 5.2 litri și emisii de 135 g/km CO2. Iar cu un rezervor de 50 litri, putem miza pe o autonomie teoretică de 960 km.
Pentru Citan 110 CDI, un model echipat cu o cutie manuală, vorbim despre un consum mediu declarat de 5.3 litri și emisii de 139 g/km CO2. Citan, cu un rezervor de 54 litri, îți poate garanta, în teorie o autonomie de 1.000 km.
Iar Renault Kangoo Combi 1.5 Blue dCi are un consum mediu declarat de 5.7 litri și emisii de 149 g/km CO2. Cu același volum al rezervorului, tot 54 litri, dar un consum ușor mai mare, Kangoo promite o autonomie de 950 km.
Cred ca masina asta va fi folosita pe post de taxi in cele mai multe situatii.