Mercedes-Benz GLC Coupe

3.0 Diesel Turbo (GLC350d) 258CP 4x4 Aut9

Calitate / Pret

3.5

Mercedes știe că își poate vinde scump pielea, fiind unul dintre cele mai respectate branduri premium din lume. Prin urmare, GLC Coupe nu are de gând să facă compromisuri. Are un preț destul de ridicat de pornire, adică 48.800 de euro pentru o benzină de 211 cai putere. Însă, dacă vă doriți dieselul testat de noi, pregătiți-vă să plătiți și mai mult. Socotelile încep de la 60.800 de euro pentru un GLC 350d Coupe. Mai adăugați și câteva opționale decente și ajungeți la valoarea exemplarului nostru de test: 75.500 de euro.

Principalul rival din segment este vecinul BMW X4. Acesta are un diesel de 258 de cai putere, cu 4x4 și automată, care costă 59.300 de euro. E insesizabil mai ieftin decât rivalul său din Stuttgart.

Până când vom avea un SUV coupe și în gama Audi, ne putem raporta, cel mult, la actualul Q5, și el la început de carieră. Din păcate, comparația nu este posibilă, întrucât crossover-ul german nu vine cu un diesel V6. Cel mai puternic diesel al modelului din Ingolstadt este un TDI de 190 de cai putere, care costă 50.000 de euro cu 4x4 și cutie automată.

În gama conaționalilor de la Porsche avem un Macan de 258 de cai putere, care vine cu 4x4 și automată, adică fix ce trebuie pentru a-i pune probleme lui GLC Coupe. Prețul de pornire al acestuia este însă unul extrem de piperat, ajungând la 65.200 de euro.

Am spus piperat? Păi n-ar fi corect să-l trecem cu vederea pe Range Rover Velar. Acesta plecă de la 63.300 de euro pentru versiunea diesel de 240 de cai, cu automată și 4x4.

Fratele acestuia, adică Jaguar F-Pace, primul SUV din istoria englezilor, nu vine cu un motor comparabil. Dar ar trebui să spun că versiunea diesel de 300 de cai putere pornește de la numai 59.000 de euro. Un chilipir dacă ne gândim la rivali.

Proaspăt lansatul Volvo XC60 vine cu un diesel ceva mai modest decât cel oferit de GLC Coupe. Are 235 de cai, dar vine cu 4x4, automată și echipare Momentum la un preț de 49.600 de euro, cu aproape 10.000 de euro mai ieftin decât GLC Coupe.

De dragul diversității, putem să aruncăm un ochi și în gama Jeep, unde Cherokee cu motor diesel de 2.2 litri și 200 de cai putere, tracțiune integrală și automată cu 9 trepte, costă 48.600 de euro.

  • Joe, marţi, 23.01.2018 12:34

    Arata ca dreq si GLE si GLC. Sunt groaznice...

  • yooo, marţi, 23.01.2018 13:54

    Mai bn un benzinar Stelvio cu 280 cp si 5.7 suta...

  • boldfrank, marţi, 23.01.2018 13:54

    Este de mult in lista de preturi Audi Q5 3.0TDi quattro 286 CP....

  • Kirotractor, marţi, 23.01.2018 14:52

    Bine scris testul, cu descrieri sugestive ale senzațiilor la volan, dar tot nu înțeleg categoria-n care-i inclusă struțo-cămila asta cocoșată (nu c-ar fi mai breze altele...) Fiindcă ba e SUV - și-ncă unul *compact* (la 4,73 m și două tone?) -, ba crossover, ba SUV-coupe. În rest... long live the diesel monsters !!! - pînă n-or fi înlocuiți complet cu așa-zișii *green hybrids*. Tot monstruos de grei / scumpi / gurmanzi și ei, dar cu consumuri pe hârtie de 3-4 l/100 km, care favorizează într-un mod pervers la taxe tot p-ăia putred de bogați.

  • Adrian C, marţi, 23.01.2018 19:53

    Cred ca la un pret de 48 de mii un C class e o alegere mult mai inteleapta si e evident ca arata mai bine ca monstruletul asta cocosat. + ca vine destul de bine dotat in banii aia. Iar la 75 de mii, poti lua un E class full si esti lord ! Altfel te vede lumea in E class ca doar de aia iti cumperi Mercedes sa arati ce ai in cont :)))

  • XOW, marţi, 23.01.2018 19:56

    am mers, suspensia e cam rigida pentru un mercedes, asta nu ar fi o problema daca ar compensa si ar fi dinamica, dar nu e nici dinamica... e un sasiu reglat din paine...pe modul merge si asa, intarim suspensia, facem o antifonare de mercedes si dam drumul la treaba. macanul e in alta liga, x4 neasteptat de performant, dar mult mai rigid ca mertz-ul...in concluzie cumparati-va lexus rx450h daca ati facut banii din meserii cu cap, mertz daca banii au cazut din cer, si bmw daca ati plecat de jos si aveti multe frustrari de pe drum. Macan, daca aveti un Cayenne cumparat din afaceri destepte (alo, nu Cayenne la 24 de mii din DE, de alea noi zic)...si daca aveti afaceri destepte, sigur aveti si o sotie desteapta care sa merite Macan-ul...ati prins ideea. bun review-ul!

  • dany, miercuri, 24.01.2018 11:15

    Daca nu e bun in off-road de ce ti-ai lua asa ceva?! Mai bine un E-Classe 4-Matic sedan sau estate si ai mai multe avantaje ca la asta?! PS când citesc despre SUV-uri prima data ma uit la masa. Asta surprinzator are sub 2 tone... cred ca cel mai fain aspect al masinii

  • Adrian C, miercuri, 24.01.2018 13:10

    Cred ca la un pret de 48 de mii un C class e o alegere mult mai inteleapta si e evident ca arata mai bine ca monstruletul asta cocosat. + ca vine destul de bine dotat in banii aia. Iar la 75 de mii, poti lua un E class full si esti lord ! Altfel te vede lumea in E class ca doar de aia iti cumperi Mercedes sa arati ce ai in cont :)))

  • Tatraurs, joi, 25.01.2018 00:40

    N-am condus strutocamila dar am stat in pe bancheta din spate. Eu nu inteleg cum dracu are masina asta cinci stele la crashtest.Stateam cu capul lipit de plafon,ba chiar il tineam intr-o parte sa incap.In caz de accident un pic baban imi rupeam din start gatul cu tot cu centura pusa.

  • Scrooge, marţi, 13.02.2018 00:00

    nu mai comentati ca saracii.

  • @XOW, miercuri, 06.02.2019 12:09

    Mai tare comm tau decat review-ul....m-am amuzat copios!!! Prea tare faza cu 'banii cazuti din cer' si 'frustrarea' de BMWist!!!! so true

  • ACE - Craiova, sâmbătă, 04.04.2020 09:51

    Cu garda sa de numai 17 cm, este aidoma ... AUDI Q3..... Una peste alta, in anul 2019, s-au vandut, pe Batranul Continent, un numar de 100.000 unitati MERCEDES-BENZ GLC (sub toate formele sale). In aceeasi gama, trebuie mentionat si un alt model interesant: DS 7 Crossback 2017, vandut in Europa, in anul 2019, in 30.000 exemplare, o masina ce beneficiaza de transmisie automata AISIN (japoneza) dar care are o garda la sol superioara (19,1 cm) si reuseste sa ofere tractiune 4x4 pe varianta PHEV (E-Tense).