Mercedes-Benz GLC

2.2 Diesel Turbo (GLC220d) 170CP 4x4 Aut7

Tehnologie

4.0

La fel ca orice altă mașină premium care se respectă, Mercedes-Benz GLK este comandat la nivel tehnologic cu ajutorul display-ului central care pare că plutește deasupra bordului. Nu e o soluție pe placul tuturor, însă nemții mizează pe acest ecran pe toate modelele sale din segmentul mediu în jos, deci ne-am obișnuit de ceva vreme cu logica lor. 

Nu putem spune însă același lucru despre modul în care accesezi și navighezi prin meniurile sistemului multimedia al mașinii. Teoretic, totul ar trebui să fie digerabil și la îndemână, însă amestecul Touchpad-Controller, deloc intuitiv, îți va da bătăi de cap până când te vei prinde cum trebuie să accesezi submeniurile pachetului COMAND oferit de Mercedes. Pe de altă parte, interacțiunea cu GLC mi-a dat ocazia să folosesc mult comenzile vocale ale mașinii, care au fost perfecționate și cu care poți să te descurci îndeajuns de ușor încât să transformi expoziția tehnologică de pe consola centrală într-un ornament estetic și atât.

Evident, scurtcircuitele la nivel contraintuitiv nu înseamnă că mașina nu este burdușită cu sisteme de toate feluri și pe toate gusturile. De la cele tehnice și mecanice la cele tehnologice, trecând prin pachetele de siguranță, poți să fii sigur că Mercedes nu a uitat să-și doteze mașina cu ultimele noutăți în materie de tehnologie. Cameră la 360 de grade, Head-Up Display, un sistem de sunet Burmester care sună bestial și pe care vi-l recomand cu mare căldură, faruri full-LED care va ransforma condusul pe timp de noapte într-o plăcere și tot ansamblul de sisteme de siguranță despre care deja am vorbit la capitolul dedicat din acest test. 

Nu-mi place foarte mult grafica sistemul multimedia, care utilizează în exces efectul de reflexie, însă asta e o chestiune de gusturi. Până la urmă, Mercedes n-a încercat niciodată să mizeze pe simplitate.

  • Andy, joi, 28.04.2016 11:49

    Design interesant, insa oameni buni...la 70.000 plastic lucios si izolare fonica slaba? Sunt si modele de volum la 25.000 care folosesc materiale non-glossy si sunt antifonate bine.

  • yo, joi, 28.04.2016 11:52

    Era dotata cu Air Body Control? Merita investitia de 2.280 euro?

  • ioi, joi, 28.04.2016 12:16

    Ei tata, 70k euro pt un suv clasa medie???? si mai e si diesel. De banii astia iti luai un M3 si macar ai masina sport. Atunci un Porsche 911 turbo la 200k euro e chiar ieftin :PPP P.S. Vezi madalescule ca zic rau si de nemti???

  • Sam93, joi, 28.04.2016 12:18

    Mnezooo ma copii! Motorul asta ii de 2.1 litri, nu 2.2. De cand lumea ii stiut ca motorul de 2.1 de la Mercedes. Ce vi s-o sculat sa-l numiti 2.2?

  • Scorpionul.negru, joi, 28.04.2016 13:00

    L-am vazut in reprezentanta....pare ceva mai bine inchegat fata de GLK dar nu la 70 de mii. Mai mult de 50 de mii nu merita. Cu 70 de mii intri pe teritoriu Porsche-ului Macan care chiar face diferenta de 20 de mii.

  • Scorpionul.negru, joi, 28.04.2016 13:00

    L-am vazut in reprezentanta....pare ceva mai bine inchegat fata de GLK dar nu la 70 de mii. Mai mult de 50 de mii nu merita. Cu 70 de mii intri pe teritoriu Porsche-ului Macan care chiar merita diferenta de 20 de mii.

  • DanG, joi, 28.04.2016 15:02

    Pai nu trebuie configurata la 70.000. Trapa, Head-up display, sistem de evitare a accidentelor: astea pot fi scoase lejer de pe lista. Cu 50.000 iese ok masina, 45.000+ pachet AMG. Oricum, 1600 EURO sistemul de asistenta la parcare? What the actual fuck?

  • ScorpyonVAG, joi, 28.04.2016 20:47

    70.000 duba asta ?

  • rotila, vineri, 29.04.2016 09:14

    consider ca este suvul momentului pentru cei moderati. dar cv cu 9 trepte fie ea automata este o exagerare nejustificata . economia obtinuta din mentinerea motorului la turatie redusa se consuma in frecarile interne dintre multele pinioane si placi de ambreiaj. creste oarecum comfortul dar proportional cu pretul. in curand masina va avea mai multe trepte decatbicicleta. iar motorul ? sa asteptam proxima inlocuire a acestuia cu noul motor de 2.0 L.

  • r, vineri, 29.04.2016 09:25

    70.000 de steluțe prinse-n botul mașinii face diferența între șmenari și țărani. În rest un motor de vreo 10 ani (deci fiabil), un ecran mare bătut în cuie pe bord (deci lizibil) și un design normal și etern (deci cu roți faruri și stopuri). Vă urez să Pașteți fericiți că tot e sezonul.

  • anonim, vineri, 29.04.2016 11:32

    Nu te obliga nimeni sa ti-o configurezi la 70.000, cu un discount de bun simt poti sa o iei cu sub 50.000 cu toate chestiile de care chiar ai nevoie - fara fite inutile. Calificativul "zgomotos" pentru antifonare trebuie sa fie o gluma, detin masina (nu am luat-o fara sa conduc ce are concurenta) si e cea mai bine antifonata din clasa ei. @rotila, Mercedes-Benz a declarat ca se va opri la 9 trepte si ca nu are rost sa faca cutii cu mai multe rapoarte. Utilitatea celor 9 trepte o vei observa clar daca vei face un test drive care sa includa si traseu extraurban. Pe langa faptul ca schimba imperceptibil si foarte rapid (deci o acceleratie foarte confortabila dar fara sa pierzi vremea) ai si sanse mai mari sa ai o treapta ideala la o viteza anume in care sa mergi. Pe langa asta treptele 8, 9 fiind foarte lungi poti sa mergi constant si sa nu auzi efectiv motorul (datorita faptului ca e mai rafinat decat pe fostul GLK dar e si masina mult mai bine antifonata) gen mers constant la 120 km/h la 1500 RPM (il ajuta si cuplul maxim de 500Nm, nu se simte subturat-chinuit motorul la turatiile astea).

  • roco, vineri, 29.04.2016 13:02

    @DanG sistemul de asistenta la parcare este 360 de euro.Cel putin asa scrie in congiguratorul de pe site-ul de la mercedes.ro

  • DanG, vineri, 29.04.2016 15:12

    @roco Inseamna ca la 1600 de EURO e sistemul care parcheaza masina de unu singur. Se poate taia de pe lista :)