Tehnologie
La fel ca orice altă mașină premium care se respectă, Mercedes-Benz GLK este comandat la nivel tehnologic cu ajutorul display-ului central care pare că plutește deasupra bordului. Nu e o soluție pe placul tuturor, însă nemții mizează pe acest ecran pe toate modelele sale din segmentul mediu în jos, deci ne-am obișnuit de ceva vreme cu logica lor.
Nu putem spune însă același lucru despre modul în care accesezi și navighezi prin meniurile sistemului multimedia al mașinii. Teoretic, totul ar trebui să fie digerabil și la îndemână, însă amestecul Touchpad-Controller, deloc intuitiv, îți va da bătăi de cap până când te vei prinde cum trebuie să accesezi submeniurile pachetului COMAND oferit de Mercedes. Pe de altă parte, interacțiunea cu GLC mi-a dat ocazia să folosesc mult comenzile vocale ale mașinii, care au fost perfecționate și cu care poți să te descurci îndeajuns de ușor încât să transformi expoziția tehnologică de pe consola centrală într-un ornament estetic și atât.
Evident, scurtcircuitele la nivel contraintuitiv nu înseamnă că mașina nu este burdușită cu sisteme de toate feluri și pe toate gusturile. De la cele tehnice și mecanice la cele tehnologice, trecând prin pachetele de siguranță, poți să fii sigur că Mercedes nu a uitat să-și doteze mașina cu ultimele noutăți în materie de tehnologie. Cameră la 360 de grade, Head-Up Display, un sistem de sunet Burmester care sună bestial și pe care vi-l recomand cu mare căldură, faruri full-LED care va ransforma condusul pe timp de noapte într-o plăcere și tot ansamblul de sisteme de siguranță despre care deja am vorbit la capitolul dedicat din acest test.
Nu-mi place foarte mult grafica sistemul multimedia, care utilizează în exces efectul de reflexie, însă asta e o chestiune de gusturi. Până la urmă, Mercedes n-a încercat niciodată să mizeze pe simplitate.
Design interesant, insa oameni buni...la 70.000 plastic lucios si izolare fonica slaba? Sunt si modele de volum la 25.000 care folosesc materiale non-glossy si sunt antifonate bine.