Tehnologie

5.0

Mercedes-Benz GLA vine cu același volan futurist și multifuncțional preluat de pe vechiul Clasa S. Are zone tactile și, prin acestea, șoferul poate comanda cele două display-uri. Dacă există suficienți bani pentru o configurație de top, atunci GLA dispune de un ecran de 10.25 inch pentru instrumentele de bord și de un altul de aceeași dimensiune pentru sistemul multimedia MBUX.

Afișajul din spatele volanului are o grafică foarte bună, poate fi ușor personalizat și promite chiar navigație. Rezoluția este la nivel înalt, iar, în acest moment, nu cred că există sistem care să permită afișarea mai multor informații decât acesta.

Sistemul multimedia MBUX, oglindit pe ecranul central, este unul dintre cele mai bune din lume. Simplu de utilizat, cu un răspuns tactil foarte bun și cu o putere senzațională de procesare a informațiilor. Aici, navigația are o grafică bună, cu informații din trafic și chiar indicații de realitate augmentată. Asta presupune proiectarea unor indicații de orientare pe imaginile generate de camera față. E o funcție futuristă și foarte utilă.

Bineînțeles, sistemul multimedia MBUX vine cu aplicații pentru știri și vreme, precum și cu o conexiune Apple CarPlay și Android Auto. Mi-ar fi plăcut ca acestea din urmă să fie afișate pe întreaga suprafață a ecranului, nu doar pe mijlocul său. Nu lipsește nici asistentul vocal „Hey, Mercedes!”. Pe lista de opționale se mai regăsesc un sistem audio Burmester și un Head-Up Display generos, color.

Cei care aleg farurile inteligente Multibeam LED primesc și un sistem avansat de iluminare pe timp de noapte, care își face treaba foarte bine. Nu este la fel de avansat ca sistemul Digital Light de pe navele amiral ale celor de la Mercedes-Benz, dar se descurcă admirabil.

  • GT, miercuri, 12.07.2023 23:57

    Putina documentare n-ar strica... GLA 250e nu are suspensie independenta pe spate nici macar ca optiune. Vine cu bara de torsiune. Iar la capitolul consum, sigur nu ati incurcat pe cel din oras cu cel de autostrada? In conditiile in care bateria e descarcata, in oras ar trebui sa consume undeva pe la 9-10 l /100km in timp ce pe autostrada nu ar trebui sa depaseasca 6 - 6,5 l /100km, considerand un stil de mers normal dar si un trafic normal .

  • Andrei, joi, 13.07.2023 20:55

    Nu au incurcat, in oras merge hibrid si au avut si bateria plina. Pe autostrada consuma cat un 3 litri turbo pe benzina :) Poza aia cu urmele de degete in compartimentul motor, hmm.

  • GT, joi, 13.07.2023 21:48

    Pai se mentioneaza clar ca valorile alea au fost obtinute cu bateria descarcata. Daca folosesti bateria poti obtine chiar si mai putin in oras fara probleme.

  • Test, vineri, 14.07.2023 16:36

    Am un A250e sedan cu același sistem de propulsie. Am avut autonomie electrică pana la 74 km (între 15 și 25 de grade) iar la un circuit prin România de 1200 km (foarte putin autostrada) am obținut un consum de benzina de 3.8. Probabil mașină este mai aerodinamică și mai ușoară decât GLA 250e.

  • Andrei, duminică, 16.07.2023 13:05

    Poti consuma 3.8% daca pleci mereu cu ea incarcata si mergi incet, 1200km in mai multe zile. Daca faci 1200km continuu vei avea 8-9% pe autostrada si vreo 7% pe dn-uri.

  • @Andrei, luni, 17.07.2023 13:57

    În cei 1200 km nu am încărcat niciodată mașină (la priza) desigur s-a încât singura la cobarari și am ajuns acasă cu 57% baterie. Cu fiecare mașină trebuie sa înveți sa mergi.

  • andrei, miercuri, 19.07.2023 13:24

    mda, cu un bmw mild hybrid scot pe autostrada net mai putin cu o masina de 1.6 tone, adica vizibil sub 7. si nici nu mai am grija incarcarii bateriei. e mai utila prin oras asta plug-in. dar.....de ce ai lua un suv pt oras????? ca nu are logica.