Mercedes-Benz Clasa X

2.3 Diesel Turbo (X250d) 190CP 4x4 Aut7 Power

Calitate / Pret

3.0

Și am ajuns și în dreptul capitolului preț unde, spre "surprinderea" tuturor, nu vom avea parte de surprize. Pentru că da, Clasa X este un pick-up produs de un constructor premium și asta se vede în etichetă. 

Mercedes-Benz Clasa X în varianta X 250d 4Matic Power cu transmisie automată are un preț de pornire de 46.000 de euro cu TVA inclus.  Un Nissan Navara în configurație Tekna pleacă de la 40.700 de euro, în timp ce Ford Ranger Limited are un preț de pornire de 41.700 de euro.

Sub borna de 40.000 de euro se află Amarok Comfortline cu 37.300 de euro. Din păcate, varianta de 204 cai putere este disponibilă doar cu acest nivel de echipare. Pentru varianta de 224 de cai și echipare Highline, clienții vor scoate din buzunar 41.500 de euro. Cel mai accesibil model rămâne, de departe, Mitsubishi L200 în varianta Instyle. Prețul de pornire este de 33.300 de euro cu TVA.

Până vom vedea un alt pick-up premium, Clasa X o să aibă ca adversari modelele deja consacrate, mașini comercializate mult mai ieftin. Dar pentru clienții excentrici, pick-up-ul germanilor o să fie o gură de aer și cu siguranță nu se vor speria de prețul cerut de Mercedes-Benz, mai ales că mașina e o noutate absolută și poate avea "efect de halo" asupra gamei. Dacă ar trebui să întindem puțin coarda, Clasa X ar putea fi pentru Mercedes-Benz ce a fost X6 pentru BMW. 

  • Tibi, miercuri, 20.12.2017 16:23

    Pai ori e: ”primul pick-up cu adevărat premium”, ori ”E cel mai [...] comparat cu rivali asemănători ca echipare." Are sau n-are rivali? E primul sau nu e primul?

  • someone, miercuri, 20.12.2017 16:25

    nu stiu ce sa zic: ba e mercedes, ba e nissan. si pana la apartia motorizarii V6, nici performantele nu sant spectaculoase, ba chiar sant undeva la mijlocul plutonului.

  • mircea, miercuri, 20.12.2017 16:28

    @Tibi E greu de răspuns, având în vedere datele problemei. Scriptic e primul pick-up Mercedes, deci e primul măcar la asta. În rest, citez din textul lui Cornel: "Mercedes-Benz Clasa X este primul pick-up premium și, implicit, nu are niciun rival direct. Dar nu putem să-l punem pe tron și să-l lăsăm acolo, întrucât pe piață avem câteva pick-up-uri cu tradiție (Nissan Navara, Toyota Hilux, Mitsubishi L200, Isuzu D-Max, Ford Ranger, Volkswagen Amarok) cu care o să lupte la nivel de clienți cu noul Clasa X"

  • razr, miercuri, 20.12.2017 17:21

    3.9 nota?hmmm,slabut tare,sub logan sub duster sub multe altele(desigur alte situatii alte clase).Totusi.o masina sub nota 4 ....ce sa zic,nu prea merita osteneala

  • mircea, miercuri, 20.12.2017 17:25

    @razr Nota modelele dintr-un segment e calculată conform reperelor din segmentul acela. Un 3.9 din zona compactelor nu are legătură cu 3.9 din zona pick-up, pentru că reperele în funcție de care se calculează nota sunt altele.

  • dan_grc, miercuri, 20.12.2017 17:47

    Ati fost foarte zgarciti cu pozele de la interior, nu trebuie sa ascundeti faptul ca are materiale ieftine pentru un Mercedes. Principalul avantaj al acestui model este ca are 260 pe bord :).

  • zen, miercuri, 20.12.2017 17:47

    @mircea apropos de "primul pick-up premium", nu uita de pick-upurile americane in echipare premium, care au ceva traditie

  • mircea, miercuri, 20.12.2017 18:06

    @zen Ne referim, evident, la piața europeană. Că dacă ne apucăm să luăm ca repere toate piețele lumii când testăm o mașină, ne rup pe genunchi japonezii cu consumurile mici pe kei car-uri și indienii cu prețurile pe segmentul A :) În alt ordine de idei, pick-up-urile alea americane "premium" sunt premium doar ca nume, nu prea se ridică la nivelul pe care-l consideră europenii premium. La fel cum muscle car nu înseamnă sportivă în sensul european. Și tot așa :)

  • Andy, miercuri, 20.12.2017 18:57

    @mircea Cadillac EXT. Faza ca in Europa premium e peste ceea ce e in SUA e o mare amagire europeana. Sa nu uitam ca pietele care inghit cel mai mult premium sunt cea americana si cea asiatica (inclusiv Orientul Mijlociu, care e tot Asia). Plus ca destule modele premium ale unor branduri europene sunt realizate in SUA si vandute in toata lumea. Vezi gama X de la BMW. Europenii pana acum 2-3 ani cumparau in proportie de peste 50% masinute din clasele B si C. Americanii rad cu posteriorul de asa ceva.

  • Andy, miercuri, 20.12.2017 19:05

    @mircea Si apropo de tripleta germana actuala, e doar o reinterpretare a tripeletei originale americane din anii '50-60: Cadillac, Lincoln si Imperial. Merg pe exact acelasi drum: dotari cu 8-10 ani inaintea concurentei de volum si materiale-lux cu 20-25 de ani inaintea aceleiasi concurente. Reteta e incercata. Ghinionul americanilor au fost anii '70-'90 cand pe piata lor au aparut destui asiatici care au taiat preturile la jumate. A fost in lumea auto Asian Invasion, asa cum in muzica in anii '60, SUA s-au confruntat cu British Invasion. Americanul, mai pragmatic decat europeanul, a ales in favoarea buzunarului, fara sa-i pese ca achizitioneaza de la japonezi sau coreeni. Europenii se lasa si le si place sa fie dusi de nas de firmele autohtone. Vezi si Dieselgate care in Europa nu are niciun rezultat concret. Consumatorul european e carpa de sters pe jos atata timp cat nu vorbim de Statele Unite ale Europei.

  • @Andy, miercuri, 20.12.2017 21:20

    Care sunt dotarile alea cu 8-10 ani inaintea concurentei? Are dotari care in ziua de astazi sunt disponibile inclusiv pe clasa mica ale marcilor de volum. Dpmdv masina asta este inutila in Europa, iar pe alte piete nu cred ca pot face fata fiabilitatii japoneze (Toyota si Mitsubishi).

  • Tatraurs, miercuri, 20.12.2017 22:59

    "primul pick-up cu adevărat premium"Sunt satul pana peste cap de epitetele astea.Presa de demult: renault espace 1-primul van din lume (nimic de vw t1),jeep Willys primul 4x4 (nimic de Wolkswagen Kübelwagen care e descendentul lui Lanz Glühkopf Bulldog BJ,un tractor de la care s-au inspirat la designul frontal rusii cu Gaz).Daca stau sa scotocesc,gasesc o groaza de papuci premium,nu Nissan-uri rebranduite la pret de Rols.Mercedesul asta e premium doar la costul de vanzare.

  • vrajeala de marketing, joi, 21.12.2017 13:23

    Poate cineva din lumea asta sa defineasca ce inseamna "premium " la masini? Ca eu nu am reusit sa gasesc o definitie, asa cum este cazul in cazul claselor, motorizarilor samd! Masina este un produs ingineresc si ca orice produs de acest gen el trebuie clasificat si comparat pe baza unor elemente clar definite! Aici nu vorbim de canapele sau de termopane! Din punctual meu de vedere nu exista marci "premium", ci doar dotari premium (nu vorbim de masini de lux, exclusiviste, de serie mica)! Daca atributul de "premium" este dat de dotari, atunci entry level'ul de la Volvo/Mercedes nu este premium, in timp ce Toyota sau Nissan in dotare de varf sunt premium! Adica o aberatie, o marca "semipremium"! Mai intreb ceva: dupa acest test, de ce ar cumpara cineva acest Mercedes si nu un Nissan sau o Toyota bine dotata?

  • 123, joi, 21.12.2017 19:46

    masina asta e pt un singur grup de cumparatori: cei care cumpara marci si nu masini. Simplu. Amuzanta partea cu pozele interiorului care nu prea sunt. S-a pozat exact ce nu arata a plastic folosit pe Dacia 1310. Multumesc anticipat pt stergerea comentariului.

  • Octavian, joi, 21.12.2017 21:09

    De ce ar cumpara cineva asa ceva ?!? Bine, eu nu inteleg de ce ar cumpara cineva o masina cu bena decat daca e cioban, lucrator pe santier sau poate are o casa undeva in varful multelui si trebuie sa care buteliile cu gaz ... Serios, astea sunt masini de santier de pus la munca; nu au treaba cu luxul. Ma intreb cum se va vinde in Europa ca in SUA sigur se va vinde.

  • Sam93@Mircea, joi, 21.12.2017 23:29

    Nu te supara, dar pe naiba nu se ridica pick-urile americane la nivelul premium european. Se ridica si peste. De ce sa nu se ridice? Chiar recent vedeam un test cu un Ram 1500 in echipare aproape de top, pret $60k. Interiorul are materiale foarte bune, chiar superbe. Are enorm de multe dotari de comfort. Sistemul infotainment este printre cele mai bune de pe piata. Este foarte spatioasa, bine gandita, si ofera un nivel de comfort ridicat. Cutie automata ZF 8 trepte, V8 de aproape 400 de cai, 4x4 extrem de capabil, suspensie pe aer. Suspensia e foarte impresionanta pentru ca e extrem de adjustabila in functie de necesitati. In fine, Ideea e ca nu e cu nimic inferior unei masini sau pick-up pe care europenii il considera premium. Interior superb si calitativ are, spatiu si comfort ofera peste europeni, putere si capabilitati de inalt nivel, dotari multe inclusiv scaune intalzite, volan incalzit, suspensie pe aer si n dotari moderne. Nu inteleg cum puteti spune ca nu e premium. Si nu doar Ram ci toate pick-urile americane. Sunt ferm convins ca au interiorul mai premium in echipare de top ca orice pick-up pe piata din Europa, inclusiv acest Nissan rebranduit. Stiu din experienta personala ca atat Chevy Silverado, Ram 1500 si F-150 au interioare superbe in versiunile de top. Asa ca ajung la concluzia ca va bazati pe mituri populare si stereotipuri ale anilor 90 cand ziceti ca ce considera americanii premium nu-i premium pentru europeni.

  • mircea, vineri, 22.12.2017 01:24

    @Sam93 Să zicem că le-am testat pe toate acum un an și jumătate fix la ele acasă. Deci, cumva, nu vorbesc tocmai în necunoștință de cauză. Diferențele dintre ce considerpm noi sportiv și ce consideră ei sportiv e majoră. La fel între ce consideră ei premium și ce considerăm noi premium. În general, mașinile vândute în SUA oferă o calitate interioară net inferioară modelelor echivalente vândute în Europa. Pe căutate și pe luate :)

  • Andy, vineri, 22.12.2017 01:42

    @mircea De aia Camaro ZL1 matura pe jos pe Nurbungring cu GT-R, 488 GTB sau 911 GT2 RS, ca americanii nu stiu ce e sport si masinile americane nu stiu sa ia curbe. Esti haios rau. http://www.roadandtrack.com/new-cars/a10206481/the-chevrolet-camaro-zl1-1le-blitzed-the-nurburgring-in-71604/ Sa vezi intr-un an ce va face Vette ZR1: http://www.thedrive.com/news/16169/the-2019-chevrolet-corvette-zr1-will-try-for-a-sub-7-minute-nurburgring-lap-time

  • Andy, vineri, 22.12.2017 01:50

    @mircea Si apropo, Mustang e cel mai vandut model sport in lume, in Europa, in Germania si in Romania. Se pare ca europenii considera ca americanii au o idee mai buna despre sport (V8-ul face 70% din vanzarile in EU), in comparatie cu producatorii autohnoni sau cu cei asiatici.

  • lorinczi.thomas, sâmbătă, 23.12.2017 15:27

    @andy, omu vorbea la modul general, nu se referea la mustang, mustang care, la generatia actuala, a fost conceput cu gandul ca se va oferi si in EU. --------------- X-Class-ul asta e o incercare chinuita de a intra pe piata cu un model adus fortat de la nivelul volum la cel premium. Adica un fel de Mondeo Vignale, sau un alt exemplu chiar de la merc: Citan

  • AndreiRN, duminică, 24.12.2017 16:55

    Mercedes a facut compromisuri care nu sunt pt ei. Sunt sigur ca erau capabil sa faca un pick up nu doar sa puna emblema lor pe un Nissan. Pacat.

  • Akeem, miercuri, 27.12.2017 22:12

    Nu vad care ar fi targetul pt aceasta masina. Probabil piata USA preponderent, dar nu cu motorul asta. Nu asa mic si nu diesel. La noi il vor cumpara snobii, cei ce mai au 2-3 masini in curte, sa zicem marci "premium" si le pute un Nissan sau Mitsu ca sa urce la cabana pe care o au la capatul unui drum forestier cu "acces interzis - proprietate privata". Fara sa realizeze ca tocmai asa o dau mai rau in cocalareala. Ca si cum si-ar lua tricou Gucci din Dragon. Altfel "masina degeaba" , cateva mii de euro in plus pentru steaua de pe capota in schimb prestatii in minus mai peste tot: garda la sol, performante, consum... de ce as cumpara asa ceva?

  • M_Frank, joi, 28.12.2017 11:51

    De cand e Amarok pick-up cu tradiție? Astia de la VW au "traditie" la altceva..