
Interior
Când Mercedes-Benz a proiectat noul Clasa X, a avut în vedere mai multe tipuri de clienți. De aici și cele trei niveluri de echipare disponibile (Pure, Progressive, Power). Primul dintre acestea se adresează celor care vor să exploateze la maximum capacitățile lui Clasa X în off-road, restul adresându-se persoanelor care vor să mizeze pe modelul german în special atunci când merg să facă cumpărăturile la mall sau să ducă și să aducă copiii de la școală.
Versiunea Power, cea testată în cadrul evenimentului național, este vârful de gamă pus la dispoziție de Mercedes-Benz. Tapițeria este realizată din piele Artico/ microfibră Dinamica, elementele ornamentale sunt plăcute la atingere, iar marea majoritate a accesoriilor din plastic sunt de calitate bună. Bineînțeles, există și zone fabricate dintr-un plastic dur.
Cele două ceasuri ale instrumentarului de bord sunt separate de un display prin intermediul căruia șoferul primește informații vitale despre sistemele mașinii. Zona centrală este dominată de un ecran de 8.4 inch care poate fi "descifrat" cu ajutorul controllerului rotativ amplasat pe tunelul median.
Versiunea Power este oferită alături de un sistem de climatizare Thermotronic și cu scaune față reglabile electric pe 8 direcții.
Pentru că nu avem portbagaj (sau avem, dar e imens și se numește benă, pentru că probabil majoritatea clienților vor carosa spațiul de încărcare), trebuie să vă spun că lungimea suprafeței de încărcare este de 1.587 de mm, iar lățimea măsoară 1.560 de mm. Înălțimea este de 474 de mm, iar capacitatea maximă utilă ajunge până la 1.042 de kilograme, în funcție de versiune și motorizare. Capacitatea de remorcare variază și ea în funcție de elementele amintite mai sus și este cuprinsă între 1.650 și 3.500 de kilograme.
Valorile oferite de Clasa X sunt foarte apropiate de cele oferite de restul concurenților de până acum. Spre exemplu, suprafața de încărcare a lui Ranger are o lungime de 1.549 de mm și o lățime de 1.560 de mm, iar capacitatea maximă utilă ajunge la 1.050 de kilograme. Nissan Navara promite o capacitate maximă utilă de 1.052 de kilograme și o suprafață de încărcare cu o lungime de 1.537 de mm și o lățime de 1.560 de mm.
Pai ori e: ”primul pick-up cu adevărat premium”, ori ”E cel mai [...] comparat cu rivali asemănători ca echipare." Are sau n-are rivali? E primul sau nu e primul?