Tinuta de drum

4.5

Una dintre cele mai mari surprize pe care le-am descoperit la volanul noii Clase T a fost suspensia. Dacă de eficiența motorului și de finețea schimburilor cutiei de viteze eram pregătit, de modul în care se comportă punțile față/spate ale noului model Mercedes-Benz am fost autentic surprins.

Vorbim despre o suspensie de tip McPherson pe față și cu punte semi-rigidă pe spate, ambele de o calitate ireproșabilă pentru acest segment de preț. Nu am auzit niciun zgomot suspect în timp ce am condus peste suprafețe neprietenoase și nici la viteze mari mașina nu a dezamăgit.

Asta, deși, atunci când m-am urcat la volan, așteptările mele erau destul de scăzute. Până la urmă, vorbim despre un MPV, cu o formă neprietenoasă cu vântul, la care te-ai aștepta să auzi câte un șuierat ocazional. Sigur, acestea nu au lipsit complet, iar la 130 km/h zgomotul de fundal se face simțit, dar nici pe departe la fel de pregnant pe cât te-ai aștepta.

Și, în ciuda faptului că în prima zi vântul și-a cam făcut de cap, mai ales pe autostradă, mașina a fost stabilă, chiar și la viteze mari. Adaugă niște pasageri și bagaje și sunt absolut convins că lucrurile se vor îmbunătăți și mai mult din acest punct de vedere.

Direcția este lipsită de feedback, dar corectă, frânele se pot modula ușor ,iar asta înseamnă că te vei obișnui foarte rapid cu Clasa T, de la volan. Nu ai de ce să conduci sportiv, în caz că te întrebai cum stă pe viraje. E o mașină creată pentru cu totul alte scopuri.

Se va descurca excelent și pe drumuri forestiere, mai puțin bătătorite, grație unei gărzi la sol mai ridicate și unor jante care nu pot depăși 17 inch, opțional. Ruliul și tangajul există și va trebui să faci pace cu ele, pentru că Clasa T este țintită către oameni care își iau doza de adrenalină din alte surse.

  • oricine, vineri, 24.03.2023 10:47

    Bravo Mercedes ! Așa se procedează la demolarea mitului de a fi șefa mașinilor. Prin mașini de maidan care utilizează motoare diesel pe care Dacia rar le mai folosește și prin modele care nu se știe la ce folosesc . Și dacă mai umblați și la fiabilitate îi ajungeți pe chinezi din urmă.

  • Cucurigu, vineri, 24.03.2023 13:20

    Luat modelul ăsta, coborât plafonul 10-15cm și poți face să dispară clasa A și B. Lungit 10-15cm, înălțat 2-4cm și poți scăpa și de GLC.

  • Cucurigu, vineri, 24.03.2023 13:24

    De altfel, o astfel de caroserie ar putea înlocui toate SUV-urile până în zona medie, fiind mai eficientă dpdv al consumului, mai încăpătoare fără să fie la fel de masivă. Și costurile de achiziție și exploatare ar fi mult mai mici de asemenea.

  • bravos, joi, 30.03.2023 20:40

    am condus si eu. doar ca se chema dacia joagar.