Consum

5.0

Așa cum spuneam mai sus, motorul acesta e faimos pentru recordurile de consum pe care le poate atinge. Nici pe T 180d nu a fost o poveste diferită. Prin oraș nu am avut ocazia să testăm modelul de față, pentru că traseul creionat de cei de la Mercedes-Benz ne-a purtat aproape în exclusivitate pe autostradă și drumuri naționale.

Cert este că, pe autostradă, la o viteză constantă de 130 km/h, consumul afișat de mașină a fost de aproximativ 6 litri/100 kilometri, un număr decent pentru forma destul de neprietenoasă cu indicii aerodinamici ai Clasei T. Pe drumurile naționale, cifra a scăzut până la 5 litri/100 kilometri.

În medie, consumul afișat de T 180d după 550 de kilometri parcurși a fost de 5.7 litri/100 kilometri, aproape fix cât pretinde producătorul auto, respectiv 5.6 litri/100 kilometri (WLTP).

Rivalii acestui model nu prea există, dacă e să luăm în calcul sigla de pe grila frontală. Mercedes-Benz este un producător premium, iar asta vine cu anumite așteptări. În acest segment nu mai găsești un MPV de la rivali precum BMW sau Audi, iar pentru a compara mașina aceasta cu ceva, am ales cele mai apropiate alternative, respectiv Renault Kangoo și Volkswagen Caddy.

Caddy cu motor de 2 litri, diesel și 122 CP are un consum estimat de 5.2 litri/100 km, pentru versiunea cu transmisie automată cu dublu ambreiaj. În cazul lui Renault Kangoo, dotat cu același motor 1.5 Blue dCi, consumul este estimat la 5.7 litri/100 kilometri.

  • oricine, vineri, 24.03.2023 10:47

    Bravo Mercedes ! Așa se procedează la demolarea mitului de a fi șefa mașinilor. Prin mașini de maidan care utilizează motoare diesel pe care Dacia rar le mai folosește și prin modele care nu se știe la ce folosesc . Și dacă mai umblați și la fiabilitate îi ajungeți pe chinezi din urmă.

  • Cucurigu, vineri, 24.03.2023 13:20

    Luat modelul ăsta, coborât plafonul 10-15cm și poți face să dispară clasa A și B. Lungit 10-15cm, înălțat 2-4cm și poți scăpa și de GLC.

  • Cucurigu, vineri, 24.03.2023 13:24

    De altfel, o astfel de caroserie ar putea înlocui toate SUV-urile până în zona medie, fiind mai eficientă dpdv al consumului, mai încăpătoare fără să fie la fel de masivă. Și costurile de achiziție și exploatare ar fi mult mai mici de asemenea.

  • bravos, joi, 30.03.2023 20:40

    am condus si eu. doar ca se chema dacia joagar.