4.5
de Alexandru Monenciu, Foto: Dragoș Savu, miercuri, 7 mai

Declarație de forță

Poftim?! Un G electric?! Sacrilegiu! Probabil asta ai exclamat și tu în urmă cu un an, atunci când germanii de la Mercedes-Benz au prezentat lumii întregi primul Clasa G cu zero emisii. Sau G580 with EQ Technology, dacă vrei să știi numele său oficial.

Dar dacă urmărim puțin istoria acestui model, observăm că întotdeauna s-a adaptat la vremuri. Inițial un vehicul militar, Mercedes-Benz Clasa G a devenit un off-roader de serie la insistențele șahului Iranului. Pe atunci, interiorul era unul spartan, dar, cu timpul, germanii au lucrat la capitolul confort.

Încet, Clasa G s-a transformat dintr-un off-roader consacrat într-un SUV cu care privilegiații merg sâmbăta în cluburile de fițe și duminica la mall sau la restaurant. Cu alte cuvinte, a devenit un simbol al statutului care mai împarte cu modelul original doar forma pătrățoasă a caroseriei și, să spunem, abilitățile în off-road.

Apoi am intrat în era electrificării, una la care G-ul s-a adaptat odată cu lansarea acestei versiuni 100% electrice. Germanii nu au luat această decizie pentru a demonstra cât poate fi de eficient un Clasa G cu zero emisii, pentru că nici nu se pune problema de așa ceva.

Pur și simplu au făcut-o pentru a arăta că se poate. Iar acest G electric nu este altceva decât o declarație de forță și de tehnologie. Pentru că fără acest criteriu din urmă, nu văd cum ar putea fi funcțională o asemenea mașină.

Înainte să îți spunem cum se conduce noul Mercedes-Benz G580 with EQ Technology, ți-am pregătit un video cuprinzător în care îți arătăm și una dintre funcțiile speciale ale mașinii: G-Turn.

PREZENTAREA VIDEO A MAȘINII TESTATE DE NOI

  • ds, miercuri, 07.05.2025 14:20

    45-48 kwh consum? Enorm! Să dai 200.000 pe moftul ăsta trebuie să mai ai în garaj cel puțin un Rolls și un SF90 Spider.

  • Matei_cel_nou, miercuri, 07.05.2025 14:55

    Mașina asta trebuia testata în off-road, acolo strălucesc cele 4 motoare care ar trebui sa fie superioare oricărui sistem de diferențiale. Și cum se comporta cu cele 3 tone. Pe șosea nu prea interesează pe nimeni autonomia și ținuta de drum, e doar o mașină de fițe. Nu o ia nimeni ca sa facă sute de kilometri sau sa meargă în confort.

  • Marius, miercuri, 07.05.2025 15:19

    Ce pierdere de timp, energie și bani! De ce ai da bani pe varianta asta electivă?!

  • zarnesteanu, miercuri, 07.05.2025 15:28

    G Class sta foarte bine la greutate. Cadillac Escalade IQ are 4.1 tone. E drept ca si autonomia trece de 725 km. In rest, cine isi permite masini de banii astia nu se uita la ce poate si cum poate. 100% ca nu ies cu ele pe drumuri forestiere, sa manance din portbagaj.