Tinuta de drum
Aș fi tentat să-i dau 10 puncte la acest capitol domului Benz, dar trebuie să includ și gradele de libertate oferite în off-road.
Garda la sol este mai mare cu 40 mm, comparativ cu un Clasa C T Modell, suspensia este și ea ușor revizuită pentru a îndura și suprafețe de rulare mai puțin amabile. Sistemul 4Matic vine cu două programe dedicate pentru off-road. Cu alte cuvinte, cei de la Mercedes-Benz au încercat să-și facă temele riguros.
Totuși, comparativ cu un E Class All-Terrain, care propune suspensie pneumatică și posibilitatea reglării gărzii la sol, aici lucrurile sunt fixe. Iar un plus de 4 cm la un ampatament de 2.865 mm și console față spate tipice pentru un turism, în special masivitatea celei din spate, fac ca plusul de gardă la sol să se dizolve în neant. Cei de la Audi sunt singurii care comunică valorile unghiului de atac – 14,7 grade, și al celui de degajare – 16,8 grade.
Aici voi avea câteva dialoguri cu mine, pentru că am descoperit că nu sunt consecvent în dorințe. Mai sus am lăsat să se înțeleagă că mi-aș dori o suspensie pneumatică care să-mi permită reglarea gărzii la sol și evident posibilitatea de a avea o valoare mai mare a acesteia, pentru rarele cazuri când evadez în zone denivelate. În altă ordine de idei, sunt fan al unui tren de rulare clasic, care îmi oferă un feedback fidel și îmi garantează un răspuns identic atunci când ești la limită.
Din spatele volanului, Clasa C All-Terrain este un model agreabil pentru cineva care iubește condusul. Suspensia controlează foarte bine ruliul și tangajul. Chiar este mult sub ceea ce așteptam de la un astfel de model. În altă ordine de idei, pot spune că suspensia este o idee cam fermă. Mă așteptam să digere mai lejer anumite denivelări, să nu realizeze o diagramă atât de fidelă a suprafeței de rulare.
Direcția este precisă, sistemul de frânare este corect (intuitivă dozarea pedalei) și nu necesită perioadă de acomodare. În altă ordine de idei, acest All-Terrain mi-a lăsat impresia că, la nivel de șasiu, ar fi un fel de pachet AMG, camuflat în haine de aventurier.
Cred că s-a strecurat o greșeală în datele tehnice: garda la sol nu are cum sa fie 97 mm.