Mercedes-Benz CLA

2.0 litri Benzină Turbo 224 CP 4x4 Aut7

Tehnologie

4.5

Un capitol pe care Mercedes-Benz reușește să-l treacă fluierând este cel dedicat tehnologiilor. Nemții au reușit să dezvoltate un ecosistem propriu capabil să comunice cu adevărat cu cel aflat în spatele volanului.

Numele sistemului este MBUX (Mercedes-Benz User Experience), iar asistentul virtual dezvoltat de nemți devine punctul principal de atracție. Cu un simplu "Hey Mercedes", asistentul virtual o să te ajute cu diverse informații sau setări de confort. Poți să-i spui că îți este frig, iar temperatura sistemului de climatizare o să crească cu câteva grade, poți să-i spui că vrei să ajungi la birou, iar asistentul o să-ți programeze navigația să te ghideze către locul amintit.

Din pachetul de tehnologii face parte și un Head-Up Display generos capabil să ofere informații cu privire la viteza de rulare, viteza maximă de pe sectorul de drum și indicațiile primite din partea sistemului de navigație.

Tot aici trebuie să amintim și de sistemul Energizing Comfort Control, care poate fi comandat și cu asistentul Energizing Coach. Tehnologia a fost concepută să reacționeze în funcție de starea ta de spirit. Există mai multe teme predefinite care aduc o serie de modificări la nivel de confort: încălzire/ventilație în scaune, nivelul temperaturii și "puterea" sistemului de climatizare, iluminarea ambientală, funcția de masaj și ecranul central. Toate aceste funcții sunt accesate pentru ca tu să ai parte de o călătorie cât mai ușoară.

Asistentul Energizing Coach poate fi "împerecheat" cu o serie de ceasuri inteligente. În funcție de nivelul de stres înregistrat, de datele primite în timpul somnului și de informațiile oferite de sistemul de navigație (drumuri lungi sau scurte), asistentul propune o serie de programe de "fitness" (stimulare musculară sau relaxare musculară). Unul dintre cele mai interesante se numește Balance și "te asaltează" cu o mulțime de întrebări despre starea ta de spirit, astfel încât, la finalul călătoriei să te ridici de la volan extrem de relaxat din punct de vedere psihic. În cazul în care nu te conectezi cu un astfel de ceas, mașina analizează o serie de parametri pentru a-ți putea propune diverse programe de stimulare.

Noul CLA vine și cu un sistem capabil să recunoască mișcarea mâinii în apropierea ecranului central. Atunci când îți îndrepți degetul către unul dintre meniurile sistemului de infotainment iconița respectivă își mărește suprafața, iar astfel vei putea selecta mai facil funcția dorită. Sistemul poate recunoaște și un gest făcut la distanță. Funcția îndeplinită de acesta poate fi selectată din mai multe opțiuni, iar sistemul face diferența dintre mâna pasagerului din dreapta și cea a șoferului. 

Tot în dreptul acestui capitol trebuie să amintim de sistemul de navigație cu realitate augmentată, dar și de pachetul generos de sisteme de siguranță, detaliate în dreptul capitolului omonim.

  • nick, miercuri, 24.04.2019 16:38

    "Poți să-i spui că îți este frig, iar temperatura sistemului de climatizare o să scadă cu câteva grade". Serios??

  • cornel.socariciu, miercuri, 24.04.2019 17:18

    @nick Mulțumim pentru observație. Am corectat :).

  • PMC, miercuri, 24.04.2019 22:46

    Superba masina. Am mai spus: pe cat de naspa era varianta precedenta, pe atat de reusita e asta. Spatele e o revolutie dupa parerea mea, desi nu evidenta.

  • adi_10, joi, 25.04.2019 10:11

    1. Daca un Audi A1 cu motor de 1.0 costa 35.000 de euro, masina asta la 48.000 de euro e un chilipir. 2. Daca iti iei o motorizare mai decenta pretul este mai jos de 48.000 3. iar sunt socat de consum, ma asteptam la un benzinar sport 4x4 consumul sa fie mult mai ridicat fata de 8.6 scos de voi, ati scos cu Audi A1 de care vorbeam mai sus consum mai mare desi ala are motor de 1.0 iar masina este mult mai usoara (si nu e 4x4). 4. Ca aspect masina arata bine, iar ca dotari ce sa zic, Mercedes ramane Mercedes

  • Octavian, joi, 25.04.2019 11:09

    Treaba cu sunetul in difuzoare este intr-adevar penibila (nu numai in cazul de fata ci in general). Dar banuiesc ca se poate dezactiva.

  • zarnesteanu, joi, 25.04.2019 20:09

    O compacta completa, moderna, eleganta si intesata de tehnologie de ultima ora. N-am fost mare fan de generatia precedenta, dar asta promite mult. Din poze arata bine dar astept s-o vad in realitate sa-mi fac o parere definitiva.

  • hazard, vineri, 26.04.2019 11:57

    Audi S3 sedan 40tfsi incepe de la 37000 si are performante similare. Ca sa nu mai zic ca daca mai pui 4000 de euro peste Mercedes ti-ai luat S3 sedan.

  • georgedor, vineri, 26.04.2019 21:12

    Forma de coupè a platit tribut vizibilitatii sau corect ar fi fost invers?