Mercedes-Benz CLA

2.0 litri Benzină Turbo 224 CP 4x4 Aut7

Tinuta de drum

4.5

Mercedes-Benz spune că noul CLA este cel mai dinamic model din actuala gamă de modele compacte. Lățimea modelului a crescut comparativ cu vechea generație, centrul de greutate este mai aproape de sol, iar pachetul aerodinamic a trecut și el prin transformări consistente.

Indiferent de modul de rulare accesat, CLA este agil, iar acest lucru va fi evident încă de la primul viraj abordat. Chiar și în modul Comfort vei simți cum CLA vine cu un comportament ceva mai rigid comparativ cu Clasa A. Iar acest lucru este de apreciat, în condițiile în care coupe-ul cu patru uși este obligat moral să ofere dinamism. Și nu doar prin look-ul afișat.

Suspensiile adaptive "citesc" cu rapiditate suprafața de rulare și își schimbă modul de lucru în funcție de neregularitățile întâlnite. Pentru cei care sunt pasionați de tehnologie, Mercedes-Benz oferă și informații în timp real cu mișcarea fiecărui amortizor.

În modul Comfort vei observa cum CLA încearcă să treacă pe nesimțite peste deniverlările din asfalt, în timp ce, în modul Sport, neregularitățile apărute pe suprafața de rulare sunt "gestionate" cu mai puțină finețe.

Noul CLA nu doar afișează un design dinamic, ci reușește să ruleze la fel de bine precum arată. Chiar și atunci când abordezi cu viteze mari virajele stânse, coupe-ul cu patru uși găsește resursele necesare pentru a nu subvira. Sistemul de control al stabilității a fost gândit special pentru dinamica lui CLA, iar acesta intervine târziu, oferindu-ți ocazia să te bucuri de drumurile virajate de munte. Subvirarea apare destul de târziu, dar până să ajungi acolo, sistemul de control al tracțiunii împreună cu sistemul 4Matic (tracțiune integrală) vor încerca să-ți tempereze acțiunile.

Direcția noului CLA oferă un feedback generos chiar și în modul Comfort. Cu toate acestea, doar în modul Sport vei primi reacții demene de un bisturiu.

Pentru cei care își doresc senzații și mai sportive, soluția rămâne noul Mercedes-AMG CLA 35 4Matic, model prezentat în urmă cu doar câteva zile în cadrul Salonului Auto de la New York.  

  • nick, miercuri, 24.04.2019 16:38

    "Poți să-i spui că îți este frig, iar temperatura sistemului de climatizare o să scadă cu câteva grade". Serios??

  • cornel.socariciu, miercuri, 24.04.2019 17:18

    @nick Mulțumim pentru observație. Am corectat :).

  • PMC, miercuri, 24.04.2019 22:46

    Superba masina. Am mai spus: pe cat de naspa era varianta precedenta, pe atat de reusita e asta. Spatele e o revolutie dupa parerea mea, desi nu evidenta.

  • adi_10, joi, 25.04.2019 10:11

    1. Daca un Audi A1 cu motor de 1.0 costa 35.000 de euro, masina asta la 48.000 de euro e un chilipir. 2. Daca iti iei o motorizare mai decenta pretul este mai jos de 48.000 3. iar sunt socat de consum, ma asteptam la un benzinar sport 4x4 consumul sa fie mult mai ridicat fata de 8.6 scos de voi, ati scos cu Audi A1 de care vorbeam mai sus consum mai mare desi ala are motor de 1.0 iar masina este mult mai usoara (si nu e 4x4). 4. Ca aspect masina arata bine, iar ca dotari ce sa zic, Mercedes ramane Mercedes

  • Octavian, joi, 25.04.2019 11:09

    Treaba cu sunetul in difuzoare este intr-adevar penibila (nu numai in cazul de fata ci in general). Dar banuiesc ca se poate dezactiva.

  • zarnesteanu, joi, 25.04.2019 20:09

    O compacta completa, moderna, eleganta si intesata de tehnologie de ultima ora. N-am fost mare fan de generatia precedenta, dar asta promite mult. Din poze arata bine dar astept s-o vad in realitate sa-mi fac o parere definitiva.

  • hazard, vineri, 26.04.2019 11:57

    Audi S3 sedan 40tfsi incepe de la 37000 si are performante similare. Ca sa nu mai zic ca daca mai pui 4000 de euro peste Mercedes ti-ai luat S3 sedan.

  • georgedor, vineri, 26.04.2019 21:12

    Forma de coupè a platit tribut vizibilitatii sau corect ar fi fost invers?