Mercedes-Benz CLA

2.0 litri Benzină Turbo 224 CP 4x4 Aut7

Siguranta

5.0

Specialiștii din cadrul organizației Euro NCAP nu au testat noua generație CLA. Dar coupe-ul cu patru portiere lansat de nemți este construit pe arhitectura hatchback-ului Clasa A, model care a trecut deja prin testele de siguranță ale Euro NCAP. Iar neamțul s-a descurcat excelent și a reușit să încheie sesiunea din 2018 cu cinci stele, din tot atâtea posibile.

Hatchback-ul a impresionat prin rezultatele foarte bune obținute în cadrul testelor, cu calificative mai mari de 90% în dreptul capitolelor dedicate siguranței pasagerilor adulți, a copiilor și a pietonilor. Reprezentanții Euro NCAP au notat cu un calificativ bun și modul în care a funcționat sistemul de frânare automată de urgență, motiv pentru care hatchback-ul german a primit 75% din punctajul maxim.

Iar performanțele obținute de Clasa A pot fi asimilate și de noul CLA.

Pentru a obține aceste rezultate, nemții propun un pachet extrem de generos de sisteme de siguranță. Frânarea automată de urgență, asistentul pentru menținerea benzii de rulare și asistentul de unghi mort sunt elementele de bază pe care le vei găsi în oferta Mercedes-Benz. Cei care vor și mai mult de la noul CLA, pot opta pentru sistemul Sistemul Active Distance Assist Distronic cu Active Steering Assist. Cu ajutorul acestor sisteme, CLA poate rula semi-autonom în anumite circumstanțe.

Mai mult decât atât, sistemul de cruise control adaptiv dispune de o funcție care "lucrează" împreună cu sistemul pentru recunoașterea semnelor de circulație și cu sistemul de navigație. În momentul în care acesta este activ, sistemul cruise control își ajustează în mod autonomat viteza în funcție de limitele de viteză detectate cu ajutorul tehnologiilor menționate anterior.

  • nick, miercuri, 24.04.2019 16:38

    "Poți să-i spui că îți este frig, iar temperatura sistemului de climatizare o să scadă cu câteva grade". Serios??

  • cornel.socariciu, miercuri, 24.04.2019 17:18

    @nick Mulțumim pentru observație. Am corectat :).

  • PMC, miercuri, 24.04.2019 22:46

    Superba masina. Am mai spus: pe cat de naspa era varianta precedenta, pe atat de reusita e asta. Spatele e o revolutie dupa parerea mea, desi nu evidenta.

  • adi_10, joi, 25.04.2019 10:11

    1. Daca un Audi A1 cu motor de 1.0 costa 35.000 de euro, masina asta la 48.000 de euro e un chilipir. 2. Daca iti iei o motorizare mai decenta pretul este mai jos de 48.000 3. iar sunt socat de consum, ma asteptam la un benzinar sport 4x4 consumul sa fie mult mai ridicat fata de 8.6 scos de voi, ati scos cu Audi A1 de care vorbeam mai sus consum mai mare desi ala are motor de 1.0 iar masina este mult mai usoara (si nu e 4x4). 4. Ca aspect masina arata bine, iar ca dotari ce sa zic, Mercedes ramane Mercedes

  • Octavian, joi, 25.04.2019 11:09

    Treaba cu sunetul in difuzoare este intr-adevar penibila (nu numai in cazul de fata ci in general). Dar banuiesc ca se poate dezactiva.

  • zarnesteanu, joi, 25.04.2019 20:09

    O compacta completa, moderna, eleganta si intesata de tehnologie de ultima ora. N-am fost mare fan de generatia precedenta, dar asta promite mult. Din poze arata bine dar astept s-o vad in realitate sa-mi fac o parere definitiva.

  • hazard, vineri, 26.04.2019 11:57

    Audi S3 sedan 40tfsi incepe de la 37000 si are performante similare. Ca sa nu mai zic ca daca mai pui 4000 de euro peste Mercedes ti-ai luat S3 sedan.

  • georgedor, vineri, 26.04.2019 21:12

    Forma de coupè a platit tribut vizibilitatii sau corect ar fi fost invers?