Tinuta de drum
Dacă aș fi nevoit să caracterizez în doar două cuvinte Mazda MX-5, acelea ar fi plăcere simplă. Pentru că despre asta este vorba în MX-5. Despre acel costum de Iron Man pe care îl îmbraci și pleci să salvezi lumea de extratereștri, despre acea gândire care te transformă în supererou, despre drumul pe care îl ai de traversat și mai puțin despre destinația finală, dar și despre sentimentul provocat de micuțul japonez.
Mazda MX-5 este despre extreme, despre modul în care direcția îți oferă senzația că ești la volanul unui kart, nu într-o mașină care măsoară aproape 4 metri. Despre faptul că este rapidă pe drumuri drepte și extrem de jucăușă pe viraje, despre modul în care sistemele electronice îți permit să te joci la volanul ei, dar care intervin rapid la nevoie și te readuc pe trasa potrivită. Dar, mai presus de toate, Mazda MX-5 este despre sentimentul de libertate, o senzație pe care puține mașini ți-o pot oferi.
Da, suspensia cu amortizoare Bilstein este rigidă, dar suficient de cizelată încât să nu-ți distrugă toate vertebrele. Sunetele care pătrund la nivelul habitaclului nu sunt dintre cele mai plăcute, iar de la 80 km/h vântul își cam face de cap cu sinusurile tale atunci când hard-top-ul e coborât. Și o să vă rog să mă scuzați, dar aceste lucruri nu pot fi depunctate. Pentru că și ele fac parte din pachetul denumit MX-5.
Și totuși, MX-5 rămâne una dintre cele mai plăcute sportive. Este ușor de condus (asta dacă nu te încumeți să dezactivezi sistemele electronice), o simți tot timpul alături de tine și niciodată n-o să fie imprevizibilă în mișcări. Este exact ca acel costum de supererou pe care ți-l doreai în copilărie.
Pretul e ,poate cam mare dar in spiritul capitalist ,merge ,ce se vinde bine ori se scumpeste ori ....in varianta autohtona,si nu numai ,scade calitatea.In rest e o masina frumoasa si potenta...Nu se poate sa nu intorci capul dupa ea,am vazut-o in vara parcata undeva ,eram cu maica-mea (66ani)care ,pana si ea a ramas impresionata de formele si designul masinii....