Mazda MX-5 RF

Skyactiv-X 2.0 litri 184 CP Man6 30th Anniversary

Consum

4.0

E greu să pui preț pe momentele în care sufletul tău se bucură, nu? Cam așa stau lucrurile și în cazul lui MX-5. E destul de dificil să intri în showroom, să urci într-un MX-5, iar în timp ce consultantul îți explică despre Jinba Ittai tu să-l agasezi cu clasica întrebare: consumă mult?

În aceeași situație mă simt și eu acum, dar dacă lucrurile o cer, mă voi supune. În fișa tehnică, Mazda a trecut un consum mediu pentru MX-5 RF 30th Anniversary de 6.9 litri/100 de kilometri. În oraș, roadster-ul se mulțumește cu 8.4 litri/100 de kilometri, iar la drum întins, computerul de bord ar trebui să-ți afișeze 5.9 litri/100 de kilometri.

În viața reală, chiar n-ar trebui să-ți pese. Ești doar tu, îmbrăcat în costumul tău de Iron Man, plecat pe drumuri virajate în căutarea unor stimuli senzoriali speciali. La finalul celor 170 de kilometri pe care i-am parcurs la volanul modelului nipon, computerul de bord a indicat o valoare de 8.4 litri/100 de kilometri. Drumul ne-a purtat atât prin traficul zidit al Bucureștiului, cât și pe drumurile libere din satele aflate la marginea Capitalei. Peste toate acestea, am așternut și câțiva kilometri pe pista autodromului Academiei Titi Aur.

Odată cu noua generație MX-5, modelul nipon a primit un frate european, mai precis, un italiano vero cu sigla Fiat. Dar ca în orice poveste născută în Italia, scorpionul și-a băgat coada și astfel s-a născut Abarth 124 Spider. În cazul acestei versiuni, motorul de 1.4 litri cu 170 CP cuplat la o transmisie automată promite un consum mediu de 6.6 litri/100 de kilometri. 

În aceeași horă joacă și Audi TT Roadster facelift, model care, pentru moment, nu poate fi configurat în România. În cazul versiunii 40 TFSI (motor de 2.0 litri cu 197 CP și transmisie automată), consumul mediu anunțat de nemți este de 6.3 litri/100 de kilometri.

 
  • masca, joi, 07.11.2019 10:32

    Pretul e ,poate cam mare dar in spiritul capitalist ,merge ,ce se vinde bine ori se scumpeste ori ....in varianta autohtona,si nu numai ,scade calitatea.In rest e o masina frumoasa si potenta...Nu se poate sa nu intorci capul dupa ea,am vazut-o in vara parcata undeva ,eram cu maica-mea (66ani)care ,pana si ea a ramas impresionata de formele si designul masinii....

  • Cumpanasu FAN, joi, 07.11.2019 10:35

    Fiat Coupe este mult mai tare!

  • UM, joi, 07.11.2019 13:01

    Lasand deoparte aspectul exterior & performantele tehnice ale motorului, masina asta este despre ce si cum simti cand conduci :). Ca posesor de mazda va recomand un drivetest cu ea :)

  • Andrei, joi, 07.11.2019 15:31

    Faina ideea, dar masina nu poate fi condusa de catre cei inalti. E pentru cei scunzi.Cam meschin. Dar, pe de alta parte si la Serie 8 Coupe, daca ai peste 185cm privesti drept in rama parbrizului...

  • c, joi, 07.11.2019 17:35

    Fulger McQueen scalpat?

  • PMC, vineri, 08.11.2019 08:59

    Una din cele mai autentice masini existente in oferta la ora actuala. E mare pacat ca dealerii Mazda din Romania nu au niciun pic de pasiune in suflet. Practic, singura sansa sa testezi o asemenea masina e sa te duci la Bucuresti. Aici se vede cat sunt de hrapareti si cat de mult ii intereseaza subiectul "auto" de fapt. Sunt convins ca ar vinde mult mai multe daca ar putea oamenii sa testeze masina asta. Un om pasionat de condus si de masini o sa aprecieze la orice ora mult mai mult o asemenea masina in defavoarea unui Porsche. Si nu exagerez. Dar daca n-o poti testa, daca nu poti sa gusti din aroma pe care o ofera, cei mai multi o sa ramana la impresia ca e "o masina mica cu 2 locuri mici in care abia incapi, dar care arata schick". Nu e asa. Si din pacate 99.9% nu vor apuca niciodata sa inteleaga ce inseamna sa conduci asa ceva. Da, e frumoasa, dar cum arata e insignifiant prin comparatie cu senzatia de la volan.

  • PMC, vineri, 08.11.2019 09:01

    *chic

  • bla bla, duminică, 10.11.2019 02:57

    @PMC e prima oara cand sunt deacord cu tine