
Tehnologie
Cuvântul tehnologie și Mazda MX-5 nu prea au ce căuta în aceeași propoziție. Nu pentru că nu ar exista niscaiva tehnologie la bord, ci pentru că modelul nipon nu este despre asta.
Instrumentarul de bord este unul tradițional, cu ceasuri analog generoase și un mic ecran, în partea stângă, care afișează informații referitoare la consumul de carburant, la temperatura motorului și la nivelul combustibilului din rezervor.
Cu trecerea anilor, mărimea display-ului central a crescut, cel mai probabil la cererea clienților. Odată cu facelift-ul primit în 2023, diagonala a crescut la 8.8 inch, iar interfața grafică a fost actualizată. Chiar și așa, este în continuare simplă și, poate puțin, învechită comparativ cu sistemele din prezent.
Pentru că vorbim despre un model Mazda, funcția tactilă nu este prezentă decât atunci când conectezi telefonul mobil prin Apple CarPlay sau Android Auto.
În rest, interacționezi cu sistemul multimedia prin intermediul butonului rotativ montat pe tunelul central.
Dacă varianta Roadster are un plafon pe care îl ridici sau cobori manual, varianta RF vine echipată cu un plafon hard-top acționat electric. Capotarea și decapotarea pot fi realizate la viteze de până la 10 km/h, ambele operațiuni durând circa 13 secunde.
Se mai produce Abarth Spider?