
Tinuta de drum
Cum se conduce Mazda MX-5? Într-un cuvânt, sublim. Mașina asta poate fi privită ca o extensie a ta. Foarte jucăușă pe viraje, previzibilă, sistemele electronice te lasă să te apropii mult de limita aderenței și intervin rapid la nevoie, iar direcția îți dă senzația că ești la volanul unui cart.
Atunci când te afli la volanul unui MX-5 nu contează destinația ci drumul pe care îl ai de traversat. Cu cât mai virajat, cu atât mai bine.
Suspensia standard este neașteptat de confortabilă, însă vine la pachet cu un mic ruliu pe virajele luate mai curajos. Pentru 260 de euro, Mazda îți oferă un set de arcuri sport care coboară suspensia cu 25-30 milimetri și îmbunătățesc manevrabilitatea. Această dotare sacrifică puțin confortul, dar măcar ai de ales.
Mașina perfectă nu există, dar Mazda MX-5 se apropie destul de mult. Și e mai mare păcatul să depunctezi micile lacune pe care le are. Până la urmă, și ele fac parte din farmecul acestei mașini.
Se mai produce Abarth Spider?