
Interior
Habitaclul este unul simplu. Primești doar strictul necesar. Un volan cu butoane fizice, schimbător de viteze, scaune sport (cu un suport lateral foarte bun) îmbrăcate în piele Nappa de culoare bej, în cazul mașinii testate de noi, levierul frânei de mână și butoane rotative, mari, pentru sistemul de climatizare.
Am uitat să menționez că sistemul audio Bose are 9 incinte, dintre care două sunt integrate în tetierele scaunelor. Motivul este simplu: conversațiile telefonice să se audă bine chiar și atunci când rulezi cu plafonul coborât.
Mazda MX-5 este o mașină care te împlinește din punct de vedere sufletesc și pe care o utilizezi pentru acele călătorii de weekend. Este destul de greu să mi-o imaginez ca mașină de zi cu zi, având în vedere că spațiile de depozitare din habitaclu sunt aproape inexistente.
Ai, totuși, două suporturi pentru pahare pe care le poți elimina atunci când nu sunt utilizate, un torpedou modest amplasat între cele două scaune, buzunarele portierelor sunt foarte înguste, iar în fața tunelului central ai un spațiu mic, unde îți încape maxim un telefon.
Nici spațiul interior nu este foarte generos, mai ales dacă ai o înălțime și o greutate peste medie. De exemplu, eu la 1.92 metri și 100+ kilograme, mă rugam să nu plouă, să nu fiu nevoit să ridic plafonul. S-a întâmplat, din păcate, și bine că nu sufăr de claustrofobie.
Portbagajul are 127 de litri, adică cel mult pentru câteva pungi mici de cumpărături, un troler de dimensiuni medii sau două genți de mână. Nici Abarth 124 Spider nu stă cu mult mai bine la acest capitol, având un portbagaj de 140 de litri.
Se mai produce Abarth Spider?