Consum
Problema pe care o vei avea atunci când vei încerca să compari noul MX-5 cu principalii concurenţi va fi că MX-5 nu prea are adversari direcţi. Ne putem uita către noul Audi TT Roadster, dar vom vedea că singura versiune sub 200 de cai putere a modelului bavarez este un diesel. Ce ne rămâne este singurul rival autentic al lui MX-5: BMW Z4 Roadster în versiunea sa de 156 de cai putere.
Asta dacă trecem peste faptul că în cazul celor de la Mazda vorbim de un motor aspirat, iar în cazul BMW de un 2.0 turbo.
Una peste alta, japonezii reuşesc să ne demonstreze cu pixul pe hârtie că motoarele turbo sunt inutile dacă ştii cum să construieşti un motor aspirat şi scazi serios masa maşinii. De exemplu, consumul mediu anunţat de Mazda pe MX-5 este de 6.6 litri, în timp ce rivalul său vine cu 6.8 litri. E adevărat că Z4 are cu vreo 450 de kilograme în plus.
Ca informaţie suplimentară, alternativa de 1.5 litri de pe MX-5 reuşeşte un consum de 6.0 litri/100 km. Numai bine pentru cei care caută şi senzaţii interesante, şi consum decent.
În viaţa reală, pe serpentinele din jurul Barcelonei, consumul afişat de computerul de bord al lui MX-5 a variat între 7 şi 10 litri, în funcţie de ritmul de rulare. În principiu, ce pierzi pe urcare câştigi pe coborâre.
Ce lista cretina si irelevanta aveti la "Nu ne-a placut".