Mazda MX-5

1.5 Benzina (Skyactiv-G) 131CP Man6 Revolution

Interior

4.0

În Mazda MX-5 nu urci. Mai degrabă cobori. Sau o îmbraci, precum o armură, așa cum spunea colegul Mircea după primul său contact cu acest model.

Să fim cinstiți, MX-5 generația a patra este un automobil înghesuit la interior. Fiecare centimetru a fost utilizat la maxim, iar ideea a fost aceea de a crea un interior funcțional și de calitate, latura practică căzând în planul doi. Sau hai, planul trei. Au dispărut astfel o serie de elemente cu care suntem obișnuiți la orice mașină normală. De exemplu, nu există torpedou clasic. Avem un spațiu de depozitare amplasat între cele două scaune, in partea din spate a mașinii. Suporturile pentru băuturi sunt și ele puse atipic în partea din spate a consolei centrale. 

O parte dintre elemente sunt comune cu cele prezente și pe alte modele din gama Mazda: display-ul central tactil și controlerul rotativ amplasat central cumva neinspirat deoarece poate fi apăsat din greșeală cu antebrațul când schimbi vitezele. Dar volanul cu trei spițe are dimensiunea perfectă și reușește să păstreze amplasate discret o serie de butoane pentru sistemul multimedia, dar și comenzile pentru cruise control.

Portbagajul este mic, dar adânc, două trollere de dimensiune standard ca bagaj de mână putând fi depozitate unul peste altul. Volumul oficial este de 130 litri. Și pentru că este un roadster, trebuie să ne putem adăposti în caz de vreme rea. Soft-top-ul este din material textil, iar acționarea este manuală și extrem de simplu de efectuat. Cu o singură mână poate fi deblocat și trimis rapid în poziția pliat sau invers. Simplu, eficient și fără greutăți suplimentare. 

Mai trebuie remarcate inserțiile vopsite în culoarea caroseriei din zona ușilor. Acestea dau senzația că tabla este expusă și la interior, însă vorbim de fapt de elemente de plastic. Apoi, ca minusuri, apare umflătura din podea de pe partea pasagerului, un element care răpește ceva din spațiul și așa prețios. 

  • DragosTCMTurbo, marţi, 10.11.2015 14:20

    Abia astept sa vad anul viitor Fiat 124 Spider (1.4T si 1.750T)

  • S, marţi, 10.11.2015 14:52

    Astept cu nerabdare Fiat 124 Spider. Dar de ce au motorizari turbo ? De ce nu aspirate de la Mazda ?

  • lorinczi.thomas, marţi, 10.11.2015 15:17

    Fiat 124 Spider (probabil asa va fi numit) sau Mazda MX-5, nu-i mare diferenta intre ele, ca intre Fiat Ducato si Peugeot Boxer.`

  • A.M, marţi, 10.11.2015 16:48

    @Automarket Nu spuneti nimic despre performantele noului Dodge Viper ACR?? De curand sportiva americana a stabilit noi recorduri de viteza pe 13 circuite. Viper ACR a batut timpii supercarurilor Porsche 918 si McLaren P1. Urmeaza sa spulbere timpii si de pe Nurburgring.

  • Mazfail, marţi, 10.11.2015 17:43

    Masina de gay reloaded.

  • flavius, marţi, 10.11.2015 21:19

    Cea mai mare idiotenie din domeniul auto Turbo inca isi gaseste adepti.Un dopaj care distruge motorul (EGR) si dilueaza placerea condusului.Sper ca marketingul agresiv sa isi dilueze influenta pe masura ce tot mai multi se vor convinge de dezavantajele turbo.

  • inexorabil, miercuri, 11.11.2015 01:13

    @A.M, te indignezi degeaba. Deoarece aparținem spațiului mioritic al lui Klaus (la așa mașini, așa președinte), ne plac din America doar armata și dotările ei “peste cele ale rușilor, ȋn orice caz”. Cum ar fi să le cerem redactorilor AM un drive-test cu…Buick? Ne vor servi, prompt, “argumentul imbatabil” : “Nu se vinde ȋn Europa civilizată, darămite la noi”. Sau vor prefera răspunsul “șmecher” : “Este suficient că testăm Opel”. Nu, tati, eu mă refer la cea mai fiabilă marcă americană a momentului. Apropo, are și Mafia dreptate cu “pedalarea continuă” pe fiabilitate, ȋn privința căreia studiile serioase plasează peste “obsesia” mea nume precum Lexus, Toyota, Audi, Mazda, Subaru și Kia, dar “dedesubt” sunt ȋnșirate (nu le trec pe toate) : Honda, Hyundai, BMW, Volvo, VW, Porsche, Ford, Chevrolet, Mercedes-Benz, Chrysler și Cadillac (ups! – reacție ȋndreptățită ȋn privința ultimelor trei “luxury brands”). Notă: acum poate ȋnțelege și Zărne de ce nu-mi place “Merc”-ul din ultimii 20 de ani. De pildă, recent, ȋn spălătoria mea preferată, s-a ivit ocazia să urc la volanul unui CLK 230 Kompressor (este un model mai vechi, ce-i drept), ȋnarmat cu o viziune preconcepută (ȋn sens favorabil, evident). Când colo: șoc (din cauza decepției – sau invers). ”Luxury coupe”…Am nimerit imediat ȋn focurile autocriticii: “Bă, e un Merțan, ce naiba te-a apucat să nu jubilezi?!”. Nici nu m-am sinchisit să pornesc motorul, ca să-i ascult “muzica”, deși primisem undă verde. După nici un minut de cumpănire, am coborât cu un zâmbet amar. Așa cum s-a ȋntâmplat și ȋn cazul Mazdei, dar acolo motivul era veșnicul spațiu zgârcit și neprietenos…

  • Ilici02, miercuri, 11.11.2015 13:03

    "Cei 131 CP sunt atinși la o turație de 7.000 rpm, iar cuplul maxim motor este de 150 Nm/ 4.800 rpm." - n-am nevoie de nimic altceva ca sa-mi dau seama ca e o japoneza. Noroc ca are doar o tona.

  • Madalescu_Georgian, miercuri, 11.11.2015 13:48

    @Ilici02, ''Maestre'' stai linistit ca acest motor accelereaza mai rapid ca 1.4 TSI 160 CP tot cu aceeasi greutate. Acum ...unghia.....

  • Madalescu_Georgian, miercuri, 11.11.2015 17:34

    Inca un exemplu : Mazda 3 2.0 120CP 0-100 in 8,8 sec VW Golf 1.4 TSI 122CP 0-100 in 9,3 sec Pai care-i ''inovatia'' DAS AUTO ? :)))))