Mazda Mazda MX-30

Tinuta de drum

4.5

Mazda rămâne unul dintre acei constructori care acordă o atenție deosebită senzațiilor oferite în timpul condusului. Japonezii nu uită de acest aspect și încearcă, pe cât posibil, să îl imprime și SUV-urilor de gamă.

Platforma folosită de niponi pentru MX-30 este Skyactiv-Vehicle Architecture, aceeași structură pe care niponii o oferă pe Mazda 3 sau Mazda CX-30. În aceste condiții, MX-30 preia o parte dintre caracteristicile dinamice livrate de CX-30.

Astfel, SUV-ul electric propune o suspensie ușor rigidă, dar care induce un comportament rutier dinamic și agil. Există ruliu, însă nu atât de pronunțat pe cât te-ai aștepta de la un SUV, iar direcția comunică corect informațiile de la nivelul asfaltului.

Pe denivelările scurte, MX-30 o să mai tresară, însă reacțiile suspensiei nu vor fi unele deranjante.

 

  • mazda fan, joi, 26.11.2020 15:39

    aboradrea mazda pentru electrice nu e rea deloc. chiar daca autonomia pare mica, bateria se si incarca repede, iar masina ramane usoara. dpmdv pare o oferta buna!

  • Ics, joi, 26.11.2020 20:54

    Media de condus pe zi e de 50 de km. Dar soferul nu conduce media in fiecare zi. O zi 10 km, o zi 250. Asta inseamna medie. Consumul e enorm la ce baterie mica are. Masini gen id3 sau kona au consum mai mic cu baterie dubla. O sa se vanda ca honda electrica cu 200 km autonomie. Adica deloc. Se cam duce in cap marca asta.

  • PMC, vineri, 27.11.2020 10:06

    #ics: nu se duce, cel putin nu din cauza porcariilor cu baterii. Reprezentantii Mazda au zis din start ca nu sunt deloc incantati de isteria cu masinutze cu baterii. Dar nu au avut ce face, presiunea din presa de profil + presiunea taxelor si reglementarilor obscene din EU i-au obligat sa aiba si ei in portofoliu asa ceva. Dar Mazda sunt masini extrem de bune si mai ales de fiabile. Ies pe primul loc la Consumer Reports deja de ani de zile. Deci nu vor muri ei din asta, si nici noi de altfel :)