Mazda Mazda MX-30

Performante

3.5

Mazda a încercat cu MX-30 să aducă în segmentul SUV o parte din caracteristicile micuțului MX-5. Iar cel mai popular roadster din lume nu a ieșit niciodată în evidență prin valorile trecute în dreptul accelerației 0-100 km/h. Povestea se repetă și în cazul lui MX-30.

Masa proprie de peste 1.6 tone (310 kilograme sunt trecute doar în contul bateriilor) și cei 143 de cai putere fac ca MX-30 să accelereze de la 0 la 100 km/h în 9.7 secunde. De cealaltă parte, Kia e-Niro cu motorul de 136 de cai putere reușește același sprint în 9.8 secunde.

În cazul modelelor electrice, marea majoritate a producătorilor au ales să limiteze valoarea vitezei de top pentru a favoriza consumul de energie. În cazul lui MX-30, viteza de top comunicată de producător este de 140 km/h. Kia e-Niro te poate duce la destinație mai repede, viteza maximă a SUV-ului sud-coreean fiind de 155 km/h.

  • mazda fan, joi, 26.11.2020 15:39

    aboradrea mazda pentru electrice nu e rea deloc. chiar daca autonomia pare mica, bateria se si incarca repede, iar masina ramane usoara. dpmdv pare o oferta buna!

  • Ics, joi, 26.11.2020 20:54

    Media de condus pe zi e de 50 de km. Dar soferul nu conduce media in fiecare zi. O zi 10 km, o zi 250. Asta inseamna medie. Consumul e enorm la ce baterie mica are. Masini gen id3 sau kona au consum mai mic cu baterie dubla. O sa se vanda ca honda electrica cu 200 km autonomie. Adica deloc. Se cam duce in cap marca asta.

  • PMC, vineri, 27.11.2020 10:06

    #ics: nu se duce, cel putin nu din cauza porcariilor cu baterii. Reprezentantii Mazda au zis din start ca nu sunt deloc incantati de isteria cu masinutze cu baterii. Dar nu au avut ce face, presiunea din presa de profil + presiunea taxelor si reglementarilor obscene din EU i-au obligat sa aiba si ei in portofoliu asa ceva. Dar Mazda sunt masini extrem de bune si mai ales de fiabile. Ies pe primul loc la Consumer Reports deja de ani de zile. Deci nu vor muri ei din asta, si nici noi de altfel :)