Interior

5.0

Majoritatea constructorilor au simplificat nivelurile de echipare ale modelelor din gamă, dar nu și Mazda. Niponii au luat-o în direcția opusă și au mai adăugat două niveluri de echipare în gama lui CX-60. Este vorba despre Homura Plus și Takumi Plus.

Acesta din urmă este cel de top și este nivelul de echipare pe care l-a avut și mașina testată de noi.

Pe lângă materialele de calitate premium, inclusiv un plastic foarte moale pe bord, inserții metalice și finisaje perfecte, primești unele detalii care denotă eforturile designerilor Mazda. De exemplu, cusătura de pe bord o imită pe cea a unei săbii katana, iar pe scaune ai o inserție care imită țesătura unui kimono.

Scaunele sunt foarte confortabile, au funcție de încălzire, ventilație și masaj, și vin îmbrăcate în piele Nappa de culoare albă, foarte plăcută la atingere. Să nu mai pomenim de inserția din material textil care traversează fețele portierelor și bordul. Sau ornamentele din lemn de arțar.

Este, cu siguranță, un habitaclu demn de segment premium. Nimic de reproșat la acest capitol.

Nu totul este "roz" în habitaclu. La viteze de autostradă intră destul de mult zgomot aerodinamic, iar cu selectorul transmisiei automate (cu o grilă ce implică mutarea levierului spre dreapta) trebuie să te obișnuiești.

Apreciez și faptul că Mazda a păstrat mai multe butoane fizice esențiale, poziționate ergonomic, inclusiv pentru sistemul de climatizare. Ai multe spații de depozitare, generoase, inclusiv și o cotieră dublă. Spațiul interior este și el generos, chiar și pe bancheta din spate. Ai suficient loc la picioare și la cap, iar accesul este facilitate de deschiderea la 90 de grade a portierelor spate.

Portbagajul are un volum de încărcare decent, de 570 de litri. BMW X3 are un portbagaj de 460 de litri, Audi Q5 unul de 438 litri, iar portbagajul lui GLC 300 e are un volum de 470 de litri. Așadar, CX-60 este câștigătorul detașat din acest punct de vedere.

  • parere, marţi, 05.08.2025 15:19

    Ziaristii lui peste prajit...."De exemplu, cusătura de pe bord o imită pe cea a unei săbii katana, iar pe scaune ai o inserție care imită țesătura unui kimono". Cusatura imita pe cea a unei sabii katana? Cum adica? Ce a vrut sa spuna autorul aici? Linia neagra de pe scaune imita tesatura unui kimono? Ha ha ha....mai bine luati un adolescent de liceu sa va scrie articolele, stimati domni jurnalisti.

  • quest, marţi, 05.08.2025 19:51

    iti cere reprezentanta s-o compari cu masinile premium germane,sau asa consideri tu din convingerea de jurnalist auto? ca nu se prea compara.

  • Andrei, miercuri, 06.08.2025 09:50

    Am vazut si la alti producatori (Ford, Peugeot) tendinta de a justifica preturile mari prin pozitionarea catre segmentul premium. Nu le-a iesit si nici Mazda nu pare sa gaseasca reteta. Toata polologhia cu cusaturile, filosofia din spatele creatiei sau alte detalii nesemnificative sunt un semn mare de atentionare :)))

  • rotila, miercuri, 06.08.2025 11:22

    cam ingust orizontul. despre bonsai, nimic nimic. si totusi te introduce in atmosfera, trimite cu gandul la kamikaze si seppuku.

  • Vasile, miercuri, 06.08.2025 12:44

    Ai gresit total comparatia X3-Q5 si GLC sunt SUV compacte Mazda CX-60 la cei 4,80 nu prea e in clasa compacta. Oare de ce au volum portbagaj de sub 500 L oricare din cele sus mentionate.

  • Andrei, miercuri, 06.08.2025 21:16

    X1/GLA sunt SUV-uri (ma rog crossovere-e) compacte, X3/GLC medii, X5/GLE mari. Ai corespondenta cu Serie 1/A, Serie 3/C, Serie 5/E, adica versiuni compacte/medii/mari. X3 are 4.72m lungime, doar nu compari Mazda asta cu vreun X5.

  • quest, joi, 07.08.2025 10:44

    suflu nou? kamikaze??